589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Luft filtre på Suzuki Gs 650 fra 83 Luft filtre på Suzuki Gs 650 fra 83

Hej.

Jeg er i gang med at bygge min gamle Suzuki gs650 fra 1983 om.

Jeg er nybegynder, så søger lidt råd:-)

Har lige renoveret de 4 kaburatorer. De er poleret op i bund og i top og ser super godt ud.

Så nu ville det se super godt ud med 4 små luft filtre på i stedet for det store kasse. Men er det noget man bare kan sætte på, eller kræver det efter justering osv? Og er der nogen der har erfaring med nogle bestemte filtre som er gode? Det skal virke ordenligt!

Tak:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Udskiftning af 6 fliser i et toilet. Budget 1500,- 1.500 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luft filtre på Suzuki Gs 650 fra 83
  • #1   2. apr 2014 Nu ved jeg ikke, om du har CV-karbs, men HVIS du har, så er pod-filtre ret svære at få til at spille...

• #2   2. apr 2014 M.h.t. effekten får du intet ud af det og det giver derfor mere bøwl end fordele.

Desuden er det kun de to yderste luftfiltre man kan se - så optisk giver det heller itte møj.

Brug dine penge på en prof. karburatorrens / justering og et nyt luftfilter i stedet.

• #3   2. apr 2014 Jeg har ingen anelse om hvad de hedder:-) Men i kan se billeder på min profil, under fotoalbum.

effekten har ingen betydning, det er kun udseende. Syntes det ser godt ud og fremhæver kaburatorrene . Den skal bygges til cafe racer, og må gerne være så enkel som muligt!

Hvordan kan det være at det giver bøvl i forhold til det org. Filter?

• #4   2. apr 2014 Det er CV (på dansk: undertrykskarburator) som du har på din MC. Og det bliver noget bøvl, fordi de fordrer en rolig, gerne stillestående, luft fra indsugningen. Eller kan det var svært at holde undertrykket, når sidevinden blæser igennem filtrene og trækker den anden vej.

• #5   2. apr 2014 Okay...så blev jeg det klogere, tak for det:-) Så er det godt jeg ikke smed det gamle ud:-) Det fylder bare virkelig meget i forhold til de små. Kan man få et alternativ?

• #6   2. apr 2014 Det er ikke umuligt, men let bliver det ikke.
    Hvis du sætter pod-filtre på, så skal du finde ud af at lave en form for afskærmning, så sidevinden ikke suser lige igennem. Derefter skal du så bøvle med at justere på dysestørrelse og nålehøjde.
    En lille simpel guide. Ikke perfekt, men det kunne måske hjælpe på vej
    http://www.motorcyclecarbs.com/Jetting_Rules_of_Thumb_W43C551.cfm

• #7   2. apr 2014 Det tror jeg bare jeg dropper:-)
    Men guiden er godt...skal vel lære og justere på det uanset hvad.
    Men jeg tænkte mere på alternativt luftfilter? Altså hvor principet som det gamle stadig er der, men i mere forenklet form?

Kommentér på:
Luft filtre på Suzuki Gs 650 fra 83

Annonce