{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.932 visninger | Oprettet:

Tom K
Tom K
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Start problemer - Honda CB 400 four super sport ' 76 {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!
Jeg har for nyligt købt en Honda CB 400 four fra '76, når den kører, kører den helt fint, af en gammel maskine.

Den er dog ret svær at få startet på kickstarteren - unormal svær vil jeg sige.

Jeg kunnde godt tænke mig at få elstarten til at fungere, da det netop kræver lidt meget at sparke den igang.

Når motoren er kold og jeg trykker på elstarten siger den en hvinede lyd, som om der er noget der kører rund unden at den får fat og efter få forsøg sker der slet ikke noget(vel når batteriet er dødt).

Elstarteren virker kun når motoren er varm og batteriet er næsten fuldt opladt.

Nogen der har nogle ideer til hvad der kunne være galt?

Det er længe siden der er renset karburator og tror ikke der er indstillet dysser og ventiler i lang tid ?? kan dette ha noget med det at gøre?

Håber på råd, som jeg kan komme igang med at undersøge og forhåbentligt få den til enten at starte lidt lettere. ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Start problemer - Honda CB 400 four super sport ' 76
  • #1   1. apr 2014 Kunne godt lyde som om at starteren slet ikke hopper ind og får fat. Min model har også den svaghed og det hedder ny startmotor

• #2   1. apr 2014 Det hedder ikke en ny startmotor, det hedder en ny starterkobling.
    Og med det fotoalbum du har lavet, så trænger den til en alvorlig rengøring og helt sikkert en justering.

• #3   1. apr 2014 ja det hedder en ny startkobling hvis ellers startmotor også er i orden men tjek da lige fødestrømmen er iorden først men kan ikke lige huske hvordan startkoblingen er lavet på den

men nye tændrør og en justering af ventiler ville helt sikkert ikke skade og er også forholdsvis nemt på den men de skal bare justeres 100% de er meget følsomme på sådan en mener det er 0,05 mm eller 0,10 og det er ikke meget

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#4   1. apr 2014 #1
    Problemet er at den godt virker når den er varm, men og når den er kold får den fat men bare ikke nok til at motoren starter, og efter et par forsøg går den over til bare at sige en "rullende lyd", som om startmotoren bare kørerrundt ??.

Fødestrømmen er det den fra tændspolerne (de to der sidder ovenpå motoren, på stellet - se album)?

Så en ny starter kobling, ved I hvad det hedder på engelsk? jeg synes nemlig ikke at kunne lokalisere den i manualen og hvordan jeg kommer frem til den?

ellers må det blive en ny startmotor.

tændrørne ser helt fine og er næsten helt nye, jeg har dog ikke prøvet at justere ventiler før, er der en smart måde at gøre det(evt. link? ??)

Men fedt! tak for svarene!

• #5   1. apr 2014 lyder mere som om du skal få en til at hjælpe dig

• Tom K
    Tom K Tilmeldt:
    apr 2014

#6   1. apr 2014 Men hjælp modtages med glæde, synes bare det er alt for dyrt på værksted og vil ret gerne prøve at finde ud af det selv.

Er der nogen der kender en god og billig mekaniker i Københavns området? Evt har mulighed for at gøre det selv mod betaling???

Kommentér på:
Start problemer - Honda CB 400 four super sport ' 76

Annonce