{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.801 visninger | Oprettet:

speedometer hjælp {{forumTopicSubject}}

Min spedometernål nærmest hopper lidt frem og tilbage, til at starte med går det fint (uden at det svinger) men synes det begynder at svinge når jeg når op på de der 120-140efter et stykke tid, og når nålen først begynder at hoppe, stopper det ikke igen, så svinger det +/- 10 km i timen,,,,,,har tænkt på om det udvikler noget varme og begynder at hoppe når det bliver varmt eller om det er slidt,,,, kan også forestille mig at mc'en generalt ikke har kørt hurtigere end 100 i en stor del af dens levevis,den sidste ejer første ihvertfald ikke så stærkt,han havde den fra 2005
Det er et gammeldags mekanisk speedometer på en 750 intruder hvor drevet sider i forhjulet, har skiftet speedokabel, men det hjalp ikke, og skal sådan et ikke side i en let bue og ikke helt lige, ,,,,,
Noget der har et gæt på hvad der er galt.......?
Ellers god sæson.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  speedometer hjælp
  • #1   15. mar 2014 Drevet er sansynligvis slidt

  • #2   15. mar 2014 Aldså det drev der sidder neden under speedometer eller det i hjulet? ????
    Skal siges at jeg var nød til at skifte drevet neden under speedometeret ud da jeg fik mc'en så jeg købte et brugt og tog drevet derfra, aldså ikke det drev fra hjulet, men det der sidder fastmonteret lige under speedometeret i speedometerhuset, hvis det er drevet i hjulet ville det så ikke svinge hele tiden hele vejen op til de 120-140 km/t og ikke kun derfra? ???


  • #3   15. mar 2014 Det her er et helt typisk Intrudersyndrom. det kommer når kablet, der snurrer rundt, og det fedt, der er heri bliver lavviskøst. du kan pille al indmad ud af kabler og snekker, rense disse helt og give dem frisk fedt-det hjælper-men i løbet af ret kort tid er den helt gal igen.

    Angivelsen passer godt nok, så svingninger mellem f.eks. 90 og 110 svarer til en middelvisning på 100. Lev med det - og hvad betyder det forresten??? Det er en cruiser!


  • #4   15. mar 2014 Drevet i hjulet

  • #5   15. mar 2014 Jo tak, knud, først hvad betyder lavviskøst? ?? Er det når fedt'et bliver varmt eller er det når fedt'et er lidt gammelt og måske mister lidt smørreevne? ??? Men det er det speedometerkabel fulgte med i den pose med db killer og org udstødningsrør, da jeg købte intruderen, så det har ligget i 1,5-2 år inden jeg monterede det (og jeg tænkte på at smørre det, men gjorde det ikke, da jeg bare ville til syn nu) men det skulle jeg så ha haft gjort,,,,, anyway, hvis jeg nu og det gør jeg skiller det ad for at smørre det, skal det så være fedt? ???tænker på at lade lidt hydraulisk olie løbe igennem kablet og så fedt på wiren? ???? Og er det bedst at det sidder så lige så muligt aldså på det stykke fra hjul og til den holder der sidder på forgaffel? ???? Lige nu sidder det i en let bue. På det stykke ....
    Men fedt at du lige fortalte at det er et typisk problem.....
    Og ja det er en cruiser, men jeg er lidt hysterisk perfektinisk (stave selv) omkring mine reparationer og jeg synes det er en lille smule irriteret over det, Haha.....


  • #6   15. mar 2014 Keld

    Det er når fedtet bliver tyndt! Det kan skyldes varme, bevægelse, nedbrydning, forurening what ever. Lige meget hjor godt du renser og smører vil det jo blive tyndt efter en vis tid med varme - det skriver du jo også:-)


  • #7   15. mar 2014 Så det skal aldså være fedt, kan jeg forstå og har jeg ret i at kabelt skal være så lige så mulig, eller er dette iorden? ????

  • #8   15. mar 2014 Nå, kan åbenbart ikke uploade billed fra min mobil.pis

    profilbillede
  • #9   15. mar 2014 Jo, det lykkes, der sidder også en lille bøje under der øverste af gaffelbroen, er det meningen at kablet skal sidde i den ???

    profilbillede
  • #10   15. mar 2014 Her et andet billed

    profilbillede
  • #11   16. mar 2014 Så længe det indre kabel ikke har knæk,kan det ikke være meget anderledes

  • #12   16. mar 2014 Super knud, tak for hjælpen smiley

  • #13   27. apr 2014 update, tog hele kablet af, hældte en hydraulisk olie igennem det udvendige og lod det dryppe af i 2 dage, smurte det indre kabel i fedt og drejede det rundt inde i kablet, så fedt nærmest blev smudt ud derinde i, derefter smurte jeg det indre kabel igen med meget tyndt olie og samlede det hele, men satte kablet i den lille bøjle der ses på billed 9 &10, og problemet er fuldstændig væk, selv ved 160 på speedometeret, hehe

Kommentér på:
speedometer hjælp

Annonce