4.972 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar

Tilmeldt:
10. feb 2006 Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
skift af knastkæde strammer skift af knastkæde strammer
Er det noget jeg kan selv? Har hænderne skruet okay på og plejer at fixe en del selv, har dog ikke skruet så meget i selve motoren. Overvejer stærkt en ape manual stremmer. Noget jeg skal være obs på. Hvad skal jeg have hjem ud over strammer og ventildæksel pakning. På forhånd tak
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Jeg har en monteret på min CBR600, og den er ret let og montere. Gør dig selv den tjeneste og lige manuel stramme knastkæden, ved at manuelt at turne motoren med en top. Jeg vi tro der er et lille rundt dæksel på højre side som man manuelt kan turne krumtappen på. Når du lige drejer krumtappen en lille smule, så strammer du knastkæden.
Så skruer du dem gamle strammer af og montere den nye. Du kan lige måle afstanden ind til skinnen og til hvor anlægsfladen er på motorblokken. Så har kan du sætte strammeren efter det som en foreløbig justering.
Når alt er samlet igen, kan du starte motoren og begynde den sidste fintuning. Den skal kun lige stoppe med at rasle men ikke begynde og hvine. Hviner den, så slider du skinnerne og tandhjulene hurtigt op.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
strips kæden og tandhjulet sammen..
men for og være sikker på den ikke render så kig i en manuel hvor mærkerne sidder på krumtappen hvor der er tdc øverste dødpunkt på din model..
ventildækselpakning kan godt genbruges,hvis man er lidt forsigtig når du skiller det ad
men ellers ville jeg ,hvis du intet kender til det offer et par timer på et honda værksted og få det gjort.. det ku jo være der var et par ventiler der skal skiftes shim på
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
hvis du ikke har stripset knasthjul og kæde sammen på hver knast... kan den gå ud af timning
når du løsner strammern..
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
mar 2008
Følger: 78 Følgere: 72 MC-er: 4 Emner: 171 Svar: 2.929
Jeg har aldrig prøvet at den er hoppet
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 25 Svar: 1.585
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
da hovdet er lidt anderledes...
men i første omgang kunne du prøve øg dreje med uret en halv omgang til en hel omgang på strammen kærv skrue hoved(flad skruetrækker)
kan være bladfjederen har sat sig derinde... så løsner man den lidt
og drej så modsat igen.. du kan mærke den vil tilbage igen da den er fjederpåvirket..
vil jeg tro...
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
Tue. Vil prøve at løsne og stramme for at se om det hjælper.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
maj 2011
Følger: 12 Følgere: 18 MC-er: 1 Emner: 116 Svar: 1.645
tror kun det er en dæk/blind bolt
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 41 MC-er: 4 Annoncer: 2 Emner: 400 Svar: 2.370
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
Og når du har det hele samlet igen, så kører du lige motoren rundt med en topnøgle 4 omgange på krumtappen, så er du sikker på den kan dreje rundt, er trælst at trykke på starteren også banker den imod stemplerne.
skift af knastkæde strammer