{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Crashpads - hjælper det noget?? {{forumTopicSubject}}

Overvejer at montere crashpads på cyklen. Havde min gl. cykel nede og ligge to gange. Omend farten begge gange var under 10 km/t, ville det jo hurtigt løbe op, at få udbedret små skaderne. Jeg har dog min tvivl om, montering af crashpads vil kunne beskytte de udsatte dele. Her tænker jeg på tanken, div. lavtsiddende dæksler og kåbe dele m.m.
For at kunne montere på en cykel som min, skal man også til at bore hul i kåben, hvilket ikke mindst er årsagen til, at jeg ikke bare monterer padsene, før jeg har hørt lidt om jeres erfaringer!
Derfor - hvad er jeres erfaring med crashpads???
For og imod og evt. hvor man køber noget (gerne på nettet) der virker, og er til at betale sig fra.
P.S. kører ikke på bane med min cykel...
På forhånd tak for indlægene smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crashpads - hjælper det noget??
  • #1   29. jul 2006 Jeg syntes det er en udemærket idé at sætte på sin cykel, men har set ét tilfælde, hvor det ikke var en god idé.

Der skete det uheldige at cyklen ramte lige på og hårdt på den ene crashpad, hvilket resulterede i at den bragede igennen topstykket. Men det var så også på et banejern, så der går det jo også lige lidt hurtigere smiley

En god ting, når man handler disse crashpads er at finde nogle, som er lavet af materialer, der kan gi sig. De der fine polerede nogle man kan købe er ikke gode. Nylon pads er nok at foretrække.

Jeg tror ikk man kan undgå at ridse dækslerne under et styrt, da det er kåben crashpaden skal redde.

• #2   29. jul 2006 crash padderne skal redde stellet og motoren

• #3   29. jul 2006 Under uheldige tilfælde kan de gøre mere skade end gavn....
    Har set hvor en R6 rusjede ud i det bløde græs hvor padsen gik i jorden og knækkede af med skade på stellet til følge.... også set hvor de rygger hul i motoren.
    Men for det meste er de en god ide.. gade kåber er jo oxo noget dyre en racer kåber, så det er jo værd at prøve at gardere sig lidt.
    Ja man burde jo plastre sin cykel ind i lortet...... udst, kåber, stel, motorer osv er jo pisse dyre smiley

• #4   29. jul 2006 Ved ikke helt om de lever op til kravet om billig pris......

men der er da nok af dem smiley
    http://www.rg-racing.com/

• #5   29. jul 2006 De har taget det værdste de 2 gange jeg har smidt min R6, og tog også det værdste da jeg smed min Bandit...

Mvh. Rune

• #6   30. jul 2006 RG, skulle forstille at være nogle af de bedste.

Jeg havde selv et par rg framesliders / crashprotectors .... på min mc, men pludselig en dag havde jeg kun 1 på, bolten var klippet inde ved motoren på den anden uden at jeg var styrtet :o(

Jeg har nok bare været meget uheldig og fået en defekt bolt.

• #7   30. jul 2006 Jeg har crashpads på min mc. Jeg vil ikk eundvære dem. Jeg har haft min cykel nede og ligge en gang og det resultere i lidt ridser i crashpaden og et smadret sidespejl. Ellers skete der ikke noget. Crashpaden er lavet for at beskytte kåben og motorblokken.

Kommentér på:
Crashpads - hjælper det noget??

Annonce