Starter kun første gang? Starter kun første gang?
Hej
Jeg har købt min første MC. - En gammel Suzuki GSX 400F. Den har nogle mangler, som jeg har en god idé til at udbedre.
MEN ét problem forstår jeg ikke:
Når jeg starter MC'en op, så står den fint i tomgang, hvis man giver lidt gas med nogle sekunders mellemrum, eller man skruer op for omdrejningerne.
Men slukker man for den, vil den ikke starte igen!? Kører jeg en tur eller venter nogle timer, så starter den fint igen (i første hug). Men slukker jeg den (eller går den i stå), kan den ikke starte igen.
Jeg er helt ny på området, så kan nogen være behjælpelig med nogle bud på hvad fejlen kan være?
Godt forår til alle!
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.456
tror den drukner.
tjek, benzin , luft og gnist,
mvh
mar 2014
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 176
Så jeg har hældt lidt additiv på og fyldt cyklen op med V-power.
Hvis det er gnisten (hvorfor starter den så første gang?)
"Tjek luft"? Er der vacuum eller hvad mener du?
Tak for svarerne.
feb 2010
at gøre .
og
det omfatter bla også tændrør og tændspole, som godt kan drille når bliver varm .
mvh
mar 2014
Startede på første forsøg (uden choker) Havde den i tomgang i 20 sekunder. Slukkede den, og så ville den ikke starte op igen. Så rodede jeg lidt med chokeren og efter meget besvær fik jeg den startet igen.
Jeg vil selvfølgelig give dit forslag et forsøg alligevel.
@Henrik Jeg tror bestemt ikke det er en el fejl. Apperaturet kører fint og jeg testede igen med et nyt fuldt batteri.
Hvordan "lufter man ud i karburatoren"?
Og hvilke informationer mangler jeg at give? Jeg kender ikke meget til mc-mekanik, så jeg ved ikke hvilke detaljer jeg skal være opmærk på.
Tak for jeres inputs. Jeg sætter pris på dem.
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 394
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
På min honda er startrelæet en old school magnetventil med en kontakt indbygget, og den døde altså gradvist. Held og lykke
mar 2014
Jeg har fået en elektriker til at gennemgå det. Han siger der ikke er noget galt med elektriciteten.
Jeg håber på at kunne få taget karburatoren ud i den kommende uge og kigge dele igennem. Hvis det skyldes blandingsforholdene, så har jeg hørt at man skal have særligt udstyr for at justere. Jeg håber på at finde én person, der har dette udstyr, da jeg har hørt det er meget dyrt.
mar 2014
Problemet var faktisk løst ved at skubbe tændrørene tættere på, (de sad nogle hak ude), og skifte batteriet. Så simpelt. Nu starter den som den skal
feb 2010
mvh
mar 2014
Starter kun første gang?