753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Starter kun første gang? Starter kun første gang?

Hej

Jeg har købt min første MC. - En gammel Suzuki GSX 400F. Den har nogle mangler, som jeg har en god idé til at udbedre.

MEN ét problem forstår jeg ikke:

Når jeg starter MC'en op, så står den fint i tomgang, hvis man giver lidt gas med nogle sekunders mellemrum, eller man skruer op for omdrejningerne.
Men slukker man for den, vil den ikke starte igen!? Kører jeg en tur eller venter nogle timer, så starter den fint igen (i første hug). Men slukker jeg den (eller går den i stå), kan den ikke starte igen.

Jeg er helt ny på området, så kan nogen være behjælpelig med nogle bud på hvad fejlen kan være?

Godt forår til alle!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starter kun første gang?
  • #1   2. mar 2014 Det var lidt samme opførsel fra min Honda da startrelæet var ved at dø. Virkede en gang i mellem, men ofte ikke. Den er tung at løbe igang.

• #2   2. mar 2014 hmm.
    tror den drukner.

tjek, benzin , luft og gnist,
    mvh

• #3   2. mar 2014 Mht. benzin og el, kan jeg sige, at jeg har prøvet at sætte et frisk batteri på. Jeg har derudover skruet bundskruerne af karburatoren for at lukke evt. skidt ud. (der var ikke rigtig noget)
    Så jeg har hældt lidt additiv på og fyldt cyklen op med V-power.
    Hvis det er gnisten (hvorfor starter den så første gang?)
    "Tjek luft"? Er der vacuum eller hvad mener du?

Tak for svarerne.

• #4   2. mar 2014 ja alt der har med benzin luft gnist .
    at gøre .

og

det omfatter bla også tændrør og tændspole, som godt kan drille når bliver varm .

mvh

• #6   2. mar 2014 @Busa - Det er min opfattelse af motorcyklen ikke når at blive varm. Jeg prøvede lige igen.
    Startede på første forsøg (uden choker) Havde den i tomgang i 20 sekunder. Slukkede den, og så ville den ikke starte op igen. Så rodede jeg lidt med chokeren og efter meget besvær fik jeg den startet igen.

Jeg vil selvfølgelig give dit forslag et forsøg alligevel.

@Henrik Jeg tror bestemt ikke det er en el fejl. Apperaturet kører fint og jeg testede igen med et nyt fuldt batteri.
    Hvordan "lufter man ud i karburatoren"?
    Og hvilke informationer mangler jeg at give? Jeg kender ikke meget til mc-mekanik, så jeg ved ikke hvilke detaljer jeg skal være opmærk på.

Tak for jeres inputs. Jeg sætter pris på dem.

• #8   2. mar 2014 Vil ikke starte, anden gang? køre motoren rundt? Hvis ikke kunne det være start relæet, Det har jeg selv været ude for, ellers nok som andre skriver tændrør/benzin

• #9   2. mar 2014 Som martin O skriver omkring startrelæet, så er det selvfølgelig kun en mulighed hvis startmotoren ikke roterer. Det fik jeg ikke lige klargjort.

På min honda er startrelæet en old school magnetventil med en kontakt indbygget, og den døde altså gradvist. Held og lykke

• #10   2. mar 2014 Mange tak for buddene.

Jeg har fået en elektriker til at gennemgå det. Han siger der ikke er noget galt med elektriciteten.

Jeg håber på at kunne få taget karburatoren ud i den kommende uge og kigge dele igennem. Hvis det skyldes blandingsforholdene, så har jeg hørt at man skal have særligt udstyr for at justere. Jeg håber på at finde én person, der har dette udstyr, da jeg har hørt det er meget dyrt.

• #11   1. jul 2014 Jeg ville lige afslutte mit uafsluttede emne, hvis nogen skulle møde samme problem en gang.

Problemet var faktisk løst ved at skubbe tændrørene tættere på, (de sad nogle hak ude), og skifte batteriet. Så simpelt. Nu starter den som den skal smiley

• #12   1. jul 2014 super.

mvh

• #14   1. jul 2014 Jo, det var også ca. det jeg mente, Henrik. smiley

Kommentér på:
Starter kun første gang?

Annonce