{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KTM Magura kobling.
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #2   17. feb 2014 Tag du lige på tanken og køb 1 liter LHM væske - det Citroen bruger til deres hydraulik systemer. Det koster ca det samme som 100ml af det snotdyre mineralolie du ellers køber, og virker meget bedre meget længere.

    Jeg bruger det på min egen 450 2006.


  • #3   17. feb 2014 Hej. Jeg skiftede på min exc i efteråret og det viste sig at slavecylinderen var fyldt med snot. Så jeg kørte til den lokale mc pusher og fik suget systemet tomt og påfyldt nyt Det kostede 150 slag, men hvis du absolut vil selv så sluger den 50 ml smiley

  • #4   17. feb 2014 Har LHM væske på den nu, men det system opfører sig mærkeligt.

    Når jeg starter op og begynder og køre funker koblingen fint, når motoren så bliver varm mister jeg mere og mere funktion i kobling og til sidst er der ingen funktion.

    I sommers kørte jeg Billund terræncross og det virkede fint liiiiiige indtil der ikke var nogen funktion i koblingen mere.
    Efter løbet , efter den var blevet kold fungerede det igen, hmmmmm tænkte jeg, koblingen var lige set efter og nye plader i, fik så af vide at det "kunne" være væsken der blev "tynd" når den blev varm og derfor jeg mistede tryk.

    Derfor ville jeg prøve det "rigtige" væske som de foreskriver, altså Magura blood for og se om det kunne løse mit problem, eller er jeg lidt på bar bund.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #5   17. feb 2014 Det løser ingenting at skifte til dyrere væske - LHM virker.

    Bliver koblingen blød som snot eller stopper den bare med at koble ud, hvor den stadig føles lige så "hård" som når den er kold?

    Bliver den blød, så er din master eller slave træt.
    Bliver den ikke blød, så er fejlen på dine stålplader eller fiberplader - med al sandsynlighed stålpladerne som flexer når de bliver varme.


  • #6   17. feb 2014 Der er helt nye stålplader i den, så det er ikke dem.

    Den bliver blød som snot som du siger smiley altså grebet kan bare trækkes helt ind til styret uden modstand.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #7   17. feb 2014 Ok. Fix din master eller slave - skyl evt systemet helt igennem for smat først.

  • #8   17. feb 2014 Skylle igennem hvordan, har kun bleeded den nogle gange, men aldrig "skyllet" den ?

    Og Master og slave mener du da bare et rep kit ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #9   17. feb 2014 Jeg ville starte med at adskille og inspicere master og slave.

    Når du nu ikke har haft den fra ny, aner du ikke om der er en tidligere ejer som har haft hældt bremsevæske på ved en fejl.
    Selv om man så tapper det af igen, er gummi'erne ødelagt eller mørnede, og så kan dit problem sagtens opstå længe efter.

    Skylle det igennem, betyder bare at man kører en masse væske igennem for at trække møg og bundfald med ud. Man kan hjælpe det ved at trykke slaven tilbage mens man lufter ud.

    I værste fald - så må der rep kit til. Køb gerne originalt... smiley


  • #10   17. feb 2014 Jeg må prøve og skille lortet ad og se hvad der dukker op af overraskelser smiley

  • #11   17. feb 2014 Ellers har jeg en ny til salg til 500,- som virker smiley

  • #12   18. feb 2014 Min havde samme symptomer som dei Mistede fuldstændig virkning ved hård belastning men virkede fint når den var kold. Som sagt ,snot i slavecylinderen smiley

  • #13   27. feb 2014 Skilt ad og renset, kunne ikke se noget snavs inde i den.

    Påfyldt LHM væske igen og luftet ud.

    Funker STADIG ikke.

    Hvad koster sådan et rep kit og er det kun til master ???


Kommentér på:
KTM Magura kobling.

Annonce