{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.150 visninger | Oprettet:

Nogen der kender dette stik ? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er ved at lave et 12 V udtag på min XJ6 Diversion, og fandt at ledningerne mellem sikrings boksen og baglygten er samlet med dette stik (se billed).
Så var at jeg tænkte hvis man kunne få sådan et ekstra stik, så kunne man nemt lave et mellem led, og trække 12 V ud til telefon/GPS. Men jeg ved ikke hvad sådan et stik hedder, og jeg spurgt ved den lokale MC forhandler, men det er ikke noget de kan skaffe.
Er der nogen der ved hvad sådan et stik hedder, og om man evt. kan skaffe sådan et ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kender dette stik ?
  • #1   3. feb 2014 Google "3pol tamiya stik" - Jeg TROR det er dem du søger

• #2   3. feb 2014 Du skal helst lave dit strømudtag på batteriet. Bare en luftmaddrasoppuster kan gøre ledningerne ret varme. Så en sikring mellem batteriet og dit strømudtag.
    smiley

• #3   3. feb 2014 Troels K: Tak for inputtet, jeg søgt rundt omkring, men synes ikke jeg kan finde nogle der lige ligner. Men det er nok et ikke standard stik, som næsten er umuligt at skaffe.

James B: Ja det er jeg klar over, men grunden til jeg ville gøre på denne måde, var at så var strømmen automatisk slukket når der ikke er tænding på. Til telefon/GPS bruges der højest 1-1,5 A og der sidder i forvejen en 10 A sikring til baglygten, så det burde ikke være noget problem.

• #4   3. feb 2014 Det er de originale ledninger jeg er bekymret for - de er ret tynde og har let ved at smelte ved stort forbrug. I så fald bruger jeg et relæ jeg kobler til lyset.
    Såfremt det kun er tlf og GPS så plejer jeg at ta´ strømmen i forlygten på possitionslyset.

• #5   3. feb 2014 Ja du har ret det er også en god ide at bruge et relæ, jeg har heller ikke helt fundet hvordan jeg skal lave det endnu.
    Jeg havde også først tænkt at bruge positions lyset, men jeg synes det var lidt besværligt at komme til, og så var dette stik til baglygten lige under sædet :).

• #6   3. feb 2014 Det er meget dumt at bruge de originale ledninger til forbrug uanset hvor småt det må være, på med et relæ og find en tændingsplus til at styre det. Husk en ordentlig minus og ikke en stelledning

Kommentér på:
Nogen der kender dette stik ?

Annonce