Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen DB-killer = bøde?
  • #1   26. jan 2014 Har aldrig prøvet det (endnu) men det kan godt ske hvis du møder en emsig betjent.

• #2   26. jan 2014 Kender nogen som er kaldt til syn, pga støj..

• #3   27. jan 2014 Jeg blev stoppet pga lyden af en mc-betjent. Men han var i godt humør, så det gav ikke nogen bøde. smiley

• #4   27. jan 2014 Blevet stoppet 2 gange med two brorhers vale potte, uden dB killer. De var fulstændig ligeglad...

• #5   27. jan 2014 har aldrig hørt noget for ikke have DB killer i, og det er bestemt ikke fordi den er stille

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #6   27. jan 2014 Teoretisk skal der sidde db killer i, for ellers overholder potten ikke sin eventuelle E mærkning - og den skal være E mærket for at måtte køre på gaden.

I praksis skal man være rimeligt uheldig for at få en bøde for det. Oftest har det meget med ens opførsel i trafikken, at gøre.

Jeg er blevet stoppet et par gange uden de sagde noget, men er også blevet kaldt til syn på grund af for meget støj - samme potte alle gangene. Den blev synet uden anmærkninger med db killer i efterfølgende.

• #7   27. jan 2014 Jeg har aldrig fået noget og vide pga min akrapovic, som brummer en smule mere end den nok må. Men jeg tror for det meste du bliver kaldt til syn, hvis de overhovedet siger noget til det. Jeg tror det hører til sjældenhederne, at få en bøde for det. smiley

• #9   27. jan 2014 Jeg har rundet Århus politigård næsten på hver enste tur jeg har været ude og køre, og enten er jeg kørt forbi, holdt ved siden af eller fulgtes med en politibil/mc stort set hver gang, og kørte aldrig med dB-killer. Jeg er aldrig nogensinde blevet stoppet. Men synes så også jeg kørte ganske fornuftigt, især i byer.

Man var i øvrigt på ingen måde i tvivl om den larmede for meget, den brummede godt med sin V2 smiley

• #10   27. jan 2014 Køre ik med nogle DB killer på busaen .
    og har aldrig hørt noget for det..

men .
    Endnu værre .
    jeg
    er blevet kaldt til om syn på min HD , pga 1,2 db for meget musik, i potterne .
    og det blev
    målt af synsmand på øje mål, ca 50cm bag bagpotte, samt på omdrejnings gehør
    ( har ikke måler på, og han havde ik noget sat til. så det er flot.

hmm
    jeg tillod mig så at spørge om han ikke havde fået noget på den dumme,
    hvilket han ik svaret på.

den blev synet dagen efter..

smiley :)

mvh

• #11   27. jan 2014 de kan og må ikke give en bøde med mindre de kan bevise den støjer for meget og det kan de ikke bare gøre med ørene, de er ikke godtkendte som måle udstyr, derfor sender de folk til syn i stedet.
    så vidt jeg ved

• #12   27. jan 2014 Iøvrigt skal der måles en meter fra og i en vinkel af 15 gr fra bagved.

• #13   27. jan 2014 det er vel også en form for bøde at blive kaldt til syn?

Sajmon: plejer du ikke sable dem ned når de skriver om udstødning med mere lyd osv? også køre du selv uden db killer i?

• #14   27. jan 2014 De kan ikke give en bøde før de kan bevise man har overtrådt loven, og igen deres øre er ikke godt kendt lytte udstyr, derfor syn og ingen bøde

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#15   27. jan 2014 Kim M - Slet ikke - og ja naturligvis gør jeg da det.
    Jeg har aldrig gjort andet end at spørge til hvorfor dumme snotunger på bilgalleri vil have at deres Nissan Micra / Hyundai i10 / "indsæt_selv_navn_på_bovlam_ligegyldig_pispotte" skal larme mere.

Lyd er subjektivt. Jeg har ingen kvaler med at skifte potte (det er jeg faktisk i gang med på min XT) - men der er langt fra en MC der brummer lidt, til f.eks en tilfældig sportscykel med Racefit Growler, eller helt uden potte som visse mennesker synes er en mega fed ide.
    Jeg har faktisk aflyst et par fællesture i min tid som motorcyklist, fordi der var cykler der larmede for meget til min smag, hvor ejeren ikke ville skride.

• #16   27. jan 2014 ja okay god pointe Sajmon.
    kan bare huske der var noget i en tråd hvor du brokket dig over lige netop Racefit Growler derfor jeg skrev det smiley

og jeg giver dig også ret, jeg prøvet at pille min udstødning af også tænde min mc og det lyder bestemt ikke godt.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#17   27. jan 2014 smiley

• #18   27. jan 2014 Jeg tror aldrig at jeg er blevet stoppet MED en db-killer i..

....... Men jeg har dog aldrig fået en bøde for at køre uden db-killer, hvis det i virkeligheden var det du var interesseret i..

Kommentér på:
Ingen DB-killer = bøde?

Annonce