2.409 visninger
|
Oprettet:
Honda cbr 600 f2 kaburator og tank {{forumTopicSubject}}
Hjælp
1) der er 4 slanger monteret på tanken, 1 til benzin tilførsel kaburator, 1 til vacum, hvad er de 2 andre til
2) jeg har renset, pudset, skilt kaburator ad 20 gange, men kan stadig kun få den til at køre med fuld choker, hvor den dog stadig prutter og hakker, hvad gør jeg galt.
3) hvordan fungere spjældet i kaburator som er vacum styret, hvor får det vacum fra
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 38
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 38
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Prøv at lave en eller anden midlertidig tank, så du undgår vaccumhanen, det er en svaghed på den model, husk at stoppe vaccumstudsen af der ellers styre hanen.
Vaccumet til de spjælde du omtaler (som faktisk ikke er spjælde i den forstand) kommer fra den luft som suser neden under dem. I bunden af glideren (spjældet) er der et lille huld, det er det som skaber vaccumet på oversiden af menbranen, det gør at glideren rejser sig. Det hele er dimensioneret sådan at der altid er den samme lufthastighed under glideren, nålen og huldet hvor benzen kommer ind, der af navnet CV-kaburator - Constant Vaccume
Jeg vil gætte på at det bare er din benzinhane der driller
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
Tak for svaret, jeg prøver at lave en midlertidig tank og krydser fingre.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
Så er dummy tank forsøgt, dog uden forskel, har du flere skud i bøssen,
Når jeg står og kigger ned kaburator når den køre og så giver gas, så hopper alle vacum spjæld op og ned meget uroligt, siger det dig noget
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
Ellers skal membranerne være utætte, kan kontrolleres ved at holde dem op mod en lampe, og se om der kommer lys igennem.
Hvordan/hvornår er den begyndt at gå dårligt?
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.077
En sidste mulighed kan være at synkroniceringen af kaburatorene er helt skæv, har jeg oplevet på en Kawasaki engang, den kunne lige slæbe sig, efter jeg synkronicerede kaburatorene, løb den 220
Det er selvfølgelig heller ikke nemt at vide om der mangler noget nogle steder nu når den aldrig har kørt ordenligt mens du har haft den.
Det kan altså også skyldes et eller andet andet problem, så som dårlig/forkert tænding, forkert monteret knast (syntes jeg husker at den kan monteres forkert på en måde så den stadig kan starte med går meget dårligt, men er langt fra sikker) eller en helt anden ting...
Hvis du går helt død har et komplet sæt karburatorer til at ligge (mangler dog hoveddyser) de virkede i hvertfald som de skulle da de blev afmonteret, de er tilsalg...
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hvis den i sin levetid har fået monteret en uoriginal udstødning, kan det godt være en tidligere ejer pillet ved dyser og nåle.
Og ellers synes jeg også det lyder som en utæt membran.
Btw: CV står for constant velocity, ikke vacum.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 123
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 123
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 42
Honda cbr 600 f2 kaburator og tank