{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.934 visninger | Oprettet:

Batteri deffekt? {{forumTopicSubject}}

Jeg har et par gange efter min MC har stået i en uges tid, eller hvis der har været nattefrost, ikke kunnet starte den, grundet for lidt strøm på batteriet.

Sidenhen har jeg ad flere omgange forsøgt at lade batteriet op, men den kommer aldrig længere end tak 3 ud af 5(6) på min CTEK lader :s

Kan ikke huske om det er gel eller syrebatteri.

Kan et batteri godt falde delvist sammen, eller mangler den bare noget syre, eller hvad kan problemet lige være?

Ps, kørte en 80 km tur på den i forgårs, og da jeg så skulle starte den igår, var det kun lige strøm nok til at den kunne starte - kunne ses på lysstyrken, når jeg tog koblingen for at skifte gear, og den dermed faldt i omdrejninger..

Ps. det drejer sig om min VFR med Schnabelensretter, og batteri der kun har kørt en sæson (ikke Thansen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Batteri deffekt?
  • #2   1. dec 2013 kommer an på hvilket batteri det er.
    hvis der fx er propper i , som kan tages af, så efterfyld med vand hvis der mangler. lad og tjek .

hvis det er et vedligeholdes frit, så af med det, og find din kvittering frem, og ned og byt til nyt hvis det ikke er så gammelt, for så er det nok faldet sammen .

mvh

• #3   1. dec 2013 For fanden Silas, det er dg der har batteriet, så se dog efter om der mangler syre på
    eller om det er et Gel.

• #4   1. dec 2013 man efterfylder kun med demirelisteret vand! Ikke syre. smiley

• #5   1. dec 2013 Husk lige, at når temperaturen falder mister ALLE batterier noget fa deres evner ti at afgive det potentiale der ligger i dem.

Batteriet kan teoretsk være i rimelig stand og alligevel have problemer!!!!

Du spørger specifikt om et batteri kan falde delvis sammen. Jo Alle 12V batterier består af 6 elementer på hver godt 2 V og den kapacitet (Mængde bly/syre, der nu skal til, hvis bare et af disse elementer kikser, kan du have en delvis kortslutning/sammenklapning. Dette betyder at hvis du måler på det ubelastede batteri, vil du måle 12 - etellerandet V, tænder du så f.eks. lyset vil spændingen falde let og aftage reletiv langsomt derfra. Falder den straks 2 V (4, 6 eller 8 V) er en eller flere celler klappet sammen. Det er egentlig 2,2 V (4,4 6,6 osv) min erfaring er dog at de fleste af de husholdningsapparater der anvendes af hjemmemekanikere viser 2 V eller multipla heraf rimeligt nøjagtigt

• #6   1. dec 2013 Lader din MC ordentligt?????

Hvis ja, så kig på dit batteri, hvis nej, så lav det først!

• #9   1. dec 2013 Tror ikk dit batteri er så godt længere, men tjek dog hvad det er for et og hæld noget demi...vand på hvis der mangler, havde selv gl vfr med samme problem (og ctek ladere) der også opførte sig sådan, så købte jeg det billigste thansen batteri, og alle problemer (start og ladning) var løst, husk at man ikke må lade det for hårdt (lynlade) Jeg lader kun med 0.8 hver gang

• #10   2. dec 2013 Batteriet var fuldt ladt op igår aftes smiley Min CTEK lader er automatisk, så går ud fra at den selv sørger for ikke at lade for hårdt.. Den stopper ihvertfald selv når det er fuldt, og så impulslader den bare..

• #11   2. dec 2013 Ok, der er jo forskellige modeller, på min skal man vælge om man lader bil eller mc batteri, plus flere indstillinger, (vinter) o.s.v. Og er så aut. Når man har valgt. Hvis den står til at lade bil f.eks lader den for hårdt, og ødelægger batteriet, prøv at læs din brochure. Vh

Kommentér på:
Batteri deffekt?

Annonce