Batteri deffekt? {{forumTopicSubject}}
Jeg har et par gange efter min MC har stået i en uges tid, eller hvis der har været nattefrost, ikke kunnet starte den, grundet for lidt strøm på batteriet.
Sidenhen har jeg ad flere omgange forsøgt at lade batteriet op, men den kommer aldrig længere end tak 3 ud af 5(6) på min CTEK lader :s
Kan ikke huske om det er gel eller syrebatteri.
Kan et batteri godt falde delvist sammen, eller mangler den bare noget syre, eller hvad kan problemet lige være?
Ps, kørte en 80 km tur på den i forgårs, og da jeg så skulle starte den igår, var det kun lige strøm nok til at den kunne starte - kunne ses på lysstyrken, når jeg tog koblingen for at skifte gear, og den dermed faldt i omdrejninger..
Ps. det drejer sig om min VFR med Schnabelensretter, og batteri der kun har kørt en sæson (ikke Thansen)
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.444
hvis der fx er propper i , som kan tages af, så efterfyld med vand hvis der mangler. lad og tjek .
hvis det er et vedligeholdes frit, så af med det, og find din kvittering frem, og ned og byt til nyt hvis det ikke er så gammelt, for så er det nok faldet sammen .
mvh
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.475
eller om det er et Gel.
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Batteriet kan teoretsk være i rimelig stand og alligevel have problemer!!!!
Du spørger specifikt om et batteri kan falde delvis sammen. Jo Alle 12V batterier består af 6 elementer på hver godt 2 V og den kapacitet (Mængde bly/syre, der nu skal til, hvis bare et af disse elementer kikser, kan du have en delvis kortslutning/sammenklapning. Dette betyder at hvis du måler på det ubelastede batteri, vil du måle 12 - etellerandet V, tænder du så f.eks. lyset vil spændingen falde let og aftage reletiv langsomt derfra. Falder den straks 2 V (4, 6 eller 8 V) er en eller flere celler klappet sammen. Det er egentlig 2,2 V (4,4 6,6 osv) min erfaring er dog at de fleste af de husholdningsapparater der anvendes af hjemmemekanikere viser 2 V eller multipla heraf rimeligt nøjagtigt
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Hvis ja, så kig på dit batteri, hvis nej, så lav det først!
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.331
jun 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 359
mar 2013
Følger: 25 Følgere: 18 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 1.331
Batteri deffekt?