3.330 visninger
|
Oprettet:
BMW K1200 GT {{forumTopicSubject}}
Hej
Er ved at overveje en K1200 GT men er kommet frem til der har vært problemer med knastkæden hvis den ikke blev skiftet ved 60000 km eftersyn og BMW fraskriver sig alt reklamation dog erkende de der kan være et problem hvis den ikke bliver skiftet. Det er dog ikke et krav ved det eftersyn.
Nogle der kan genkende det problem og selv har oplevet på deres mc ?
Hv Brian
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Det er heller ikke knastkæden, der er problemet, men knastkædestrammeren til under 800,- kr, der er tale om som et evt. problem.
;O)
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 72
Det er en 2006 jeg har kigget på og ganske rigtig det er strammerne jeg mente men hvis de ved den bør skiftes ved 60000 km eftersyn bør det da være en del af eftersynet.. Men kan forstå der er et problem ved omtalte model ? Eller skal man ikke forvente den holder flere km ? Det er jo ikke der problemet ligger man kan jo bare få den skiftet syntes bare ved sådan en dyr cykel fra ny af ma man da forvente tingen holder noget længer. Har kørt Honda cb 750 f før i tiden og strammerne der blev føst skiftet ved 120000 km og kun fordi vi monteret ny kæde.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.944
Så i min verden synes jeg ikke det er et "problem", men en sliddel, som fx et filter vil være.
Motorerne er jo ikke bygget ens, så hvis kæden på BMW´en slider på en anden måde, så må det jo være sådan. Eller måske BMW bare er så fair at fortælle om det, før det er for sent. Måske Honda er lige så oplysende i dag.
;O)
;O)
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 72
Tak for svaret
BMW K1200 GT