{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.330 visninger | Oprettet:

BMW K1200 GT {{forumTopicSubject}}

Hej
Er ved at overveje en K1200 GT men er kommet frem til der har vært problemer med knastkæden hvis den ikke blev skiftet ved 60000 km eftersyn og BMW fraskriver sig alt reklamation dog erkende de der kan være et problem hvis den ikke bliver skiftet. Det er dog ikke et krav ved det eftersyn.
Nogle der kan genkende det problem og selv har oplevet på deres mc ?
Hv Brian

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW K1200 GT
  • #1   28. nov 2013 Hmmm....det er vel ikke anderledes med biler, hvor fabrikanten fx forskriver man skifter tandrem ved 100.000 km - men selvfølgelig fraskriver de ansvar, hvis den ikke bliver skiftet. Man kan vel ikke forvente evighedsgaranti ??

• #2   28. nov 2013 Du skriver ikke noget om årgang ?? Der er forskel på ny og gammel model.
    Det er heller ikke knastkæden, der er problemet, men knastkædestrammeren til under 800,- kr, der er tale om som et evt. problem.
    ;O)

• #3   28. nov 2013 Hej
    Det er en 2006 jeg har kigget på og ganske rigtig det er strammerne jeg mente men hvis de ved den bør skiftes ved 60000 km eftersyn bør det da være en del af eftersynet.. Men kan forstå der er et problem ved omtalte model ? Eller skal man ikke forvente den holder flere km ? Det er jo ikke der problemet ligger man kan jo bare få den skiftet syntes bare ved sådan en dyr cykel fra ny af ma man da forvente tingen holder noget længer. Har kørt Honda cb 750 f før i tiden og strammerne der blev føst skiftet ved 120000 km og kun fordi vi monteret ny kæde.

• #4   28. nov 2013 Det er tre stykker plastic til omkring 400,- kr...såvidt jeg husker.
    Så i min verden synes jeg ikke det er et "problem", men en sliddel, som fx et filter vil være.
    Motorerne er jo ikke bygget ens, så hvis kæden på BMW´en slider på en anden måde, så må det jo være sådan. Eller måske BMW bare er så fair at fortælle om det, før det er for sent. Måske Honda er lige så oplysende i dag.
    ;O)
    ;O)

• #5   28. nov 2013 Hej
    Tak for svaret

Kommentér på:
BMW K1200 GT

Annonce