{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.975 visninger | Oprettet:

2-takts selvblander-problem {{forumTopicSubject}}

Vintercyklen (en Yamaha DT175) er en 2-takter, som selv blander olien. Nu er problemet at den blander en for fed blanding. Vil der ske noget ved at blande olien/benzinen selv og lade olietanken være tom? Vil pumpen kunne tåle at der ikke er olie på, eller kører den via vakuum?
Håber at der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-takts selvblander-problem
  • Leif N
    Leif N Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 7
    #1   21. nov 2013 Fed blanding? 4 takter den, drukner den?? så er det karburatorproblem. Ryger den blåt er det for meget olie. Nu bruger den ikke gearolie vel? Er pumpen justeret rigtigt? Eller af med dækslet, så sidder der sikkert 2 stjerneskruer og holder pumpen. Ud med dem, så er det bare pakningen som holder pumpen. Ryk pumpen løs(efter 2t olien er tømt af), så er det kun sneglen der køre rundt inde fra motoren. Det kan du godt køre med, strips pumpen op, så den ikke rammer den roterende snegl. Så blander du bare 2-3 procent olie i benzinen og afsted

• #2   21. nov 2013 Du kan justere pumpen til at blande lidt mindre, ved en simpel kabeljustering...

Men - jeg kørte race på en RS250 hvor pumpen var i udu - der blandede jeg bare i benzinen og lod pumpen være pumpe (teoretisk giver det LIDT falsk luft - men det er så forsvindende lidt, at det ikke kan mærkes). Med tiden vil det dog slide pumpen op...

• #3   21. nov 2013 @ Leif N
    Tak for svaret
    Den blander for meget olie, og kan ikke se at jeg kan justere pumpen. Derfor mit spørgsmål.

• #4   21. nov 2013 @ Mikkel K

Jeg har prøvet med at justere kablet, men det virkede ikke helt.

• Leif N
    Leif N Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Svar: 7
    #6   21. nov 2013 Så ville jeg tage den lille olieslange fra pumpe til karburator af ved pumpen, sætte en skrue eller noget andet i som prop, så den ikke suger falsk luft.

• #7   21. nov 2013 DA jeg havde båd med 2 t motor, hældte jeg bare færdig blandet benzin
    i olie tanken, så var der ingen lamper ovs. Som lyste eller bibbede

• #8   21. nov 2013 @ MiChRev

Det er ligegyldigt (bruger dog kun helsyntetisk) jeg har prøvet Castrol til 130,- pr. liter og også Biltemas det bedste. Resultatet er det samme.

Jeg siger tak for alle svar. Jeg tror jeg blander selv, afmonterer pumpe og sætter prop i slange til karburator. SÅ skulle den ged være barberet smiley

• #10   21. nov 2013 Vær også opmærksom på om olien er til luft- eller vandkølet motor. Det er af ret stor betydning.

• #11   21. nov 2013 Jeg kan mærke at jeg bliver klogere og klogere smiley

• #13   21. nov 2013 Problemet er egentligt ikke så stort andet end at den jo oser en smule mere, og jeg synes at jeg bruger (unødvendigt) meget olie.

• #15   21. nov 2013 Hvis du syntes det er vanskeligt at lukke hullet i dækslet når du afmonterer pumpen, kan du i stedet sætte en stump slange på indgang i pumpen, fylde den med olie og så føre den til udgang på pumpen - olien vil så bare køre rundt og dermed holde pumpen smurt så den ikke brænder sammen.

• #16   21. nov 2013 @ MiChRev
    Jeg er helt oppe omkring 4-5 % så noget skal gøres.

@poul a
    Dét var smart tænkt smiley

• #18   21. nov 2013 Jeg takker for alle indlæg smiley

Kommentér på:
2-takts selvblander-problem

Annonce