{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda Fireblade SC 44 Nøgle ??
  • #1   16. nov 2013 har du et billede af tændings låsen ??
    hvis der står :HISS, på den er der start spærre på cyklen


  • #2   16. nov 2013 Der står HISS. Men der er ikke chip i nøglen, men jeg kan dreje nøglen, og motoren drejer. (kan ikke hører benzinpumpen)

  • #3   16. nov 2013 Send mig et billede af nøglehoved gerne nærbillede så skal jeg fortælle dig om der er Chip i
    Låsesmeden

    40 30 59 11


  • #4   16. nov 2013 Der skal være chip i nøglen på de europæiske SC44'ere. Det normale mønster er, at HISS-indikatorlampen i instrumentpanelet lyser op, når nøglen drejes til on, hvorefter den skal slukke efter et par sek., når chippen er genkendt/godkendt af ECM'en.

    Var der i øvrigt ikke lige en SC44 til salg i markedet, hvor sælger skrev i annoncen, at chippen manglede?

    I så fald har du et problem.


  • #5   16. nov 2013 Ja året 2000 var da BB og fireblade startede med chip (Hiss)

    På Honda fra år 2000 er hovedet sort og der er kun klistermærke på den ene side,


  • #6   16. nov 2013 Det er den Fireblade som lige har været til salg, hvor nøglen skulle omkodes.
    Problemer er til for at løses ;o)
    Det undre mig bare at motoren kører, med nøglen uden chip i ??
    HISS ringen lyser ikke ??
    Kontrol lampen lyser grøn (kan læse at den skal lyse rød ved fejl) ??


  • #7   16. nov 2013 Det er 2 forskellige lamper du taler om, den ene lampe er HISS-indikatoren, der sidder i den runde urskive med nøglesymbol. Den anden lampe er fejlindikatoren, og den sidder i det firkantede display. HISS-ringen skal ikke lyse, det er blot en antenne, der læser og transmitterer kodesignalet fra chippen til ECM'en.

    Du skal ha' mindst en chip, der matcher til ECM'en for at kunne sætte den i registreringsmodus (for at kunne kode flere nøgler). Har du ikke det, skal der en helt ny ECM til.


  • #8   16. nov 2013 Der er vist ikke den slags på amerikanske udgaver, har jeg fået fortalt af en Honda dealer smiley

  • #9   16. nov 2013 Nogen biler kan godt starte uden chip, men går så i stå efter 1 min eller når den sættes i gear! Kom jeg lige i tanke om

  • #10   16. nov 2013 Hej.

    Bare lige til info så kan der være flere årsager til at "nøgle" lampen lyser og benzinpumpen ikke starter, mener det også kan skyldes, vælte sensor, støttefod, løse forbindelser i stikkene til ecm, dødmandsknap, et eller flere stik med dårlige forbindelser. Nogle af dem er jeg lidt i tvivl om de giver samme problem, men jeg har selv været igennem en lignende eftersøgning da jeg havde min.

    Mvh. Mathias


  • #11   16. nov 2013 Nøgle/HISS-lampen skal som sagt lyse og så gå ud, ellers virker HISS-systemet ikke korrekt. Men det er rigtigt, at der kan være flere årsager til, at cyklen ikke starter og pumpen ikke kører (F.eks en defekt BAS-sensor (væltesensor)), såfremt HISS systemet ellers virker korrekt.

    Det er også korrekt, at US-cyklerne ikke har HISS, men de har så til gengæld heller ikke den ringformede HISS-antenne over tændingslåsen og ej eller en HISS.lampe i omdrejningstælleren smiley


  • #12   16. nov 2013 En måde at dobbelt/trippel-tjekke, at det er en EU-spec (med HISS/chip) cykel er at tjekke ECM-nummeret, EU-spec har nummer 38770-MCJ-641, mens de amerikanske (uden HISS/chip) har nummer 38770-MCJ-671.

    Her er lidt muligheder, hvis du beslutter dig for, at eBay-vejen bliver nødvendig smiley

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=SC44+HISS&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.XSchlosssatz+SC44&_nkw=Schlosssatz+SC44&_sacat=0


  • #13   16. nov 2013 hold da op, du er go. Jeg har søgt men fandt kun til sc 50.



  • #14   16. nov 2013 Hej Michael.
    Hvis jeg køber denne komplette sæt, eller et sæt med 2 nøgler komplet, så passer det på min. De har jo ikke skrevet reservedels nummer på varen


  • #15   16. nov 2013 Jeg går du fra, at det er et spørgsmål fra din side? smiley

    Anyway, som jeg har fortalt dig, er det meget vigtigt, at du kan identificere ECM'en korrekt i annoncen, for nogle eBay-sælgere har ikke ganske styr på hvad de sælger. Det gøres ved at se på mærkaten, der sidder på ECM'en, har den nummer 38770-MCJ-641, så er det det korrekte sæt til din (til årg. 2000-2001 SC44 så det bør også være det nummer der står på din). I nogle annoncer er billederne tilstrækkeligt gode til, at det kan ses (nogle har nærbilleder), og ellers må du simpelthen spørge sælgeren først i de annoncer du måtte finde interessante.

    NB - Ovenstående uden ansvar, du opfordres til selv at verificere oplysningerne :).


  • #16   17. nov 2013 Henrik som vi snakkede om i tlf skal du forholde dig til hvad michael fortæller, men selfølgelig kun hvis ikke mit råd virker smiley

  • #17   17. nov 2013 Her er i øvrigt et billede af hvordan en HISS-nøgle med chip ser ud skilt ad (af den type SC44 bruger), så du evt lige kan sikre dig 100%, at der vitterlig ikke er en chip i din nøgle.

    profilbillede
  • #18   17. nov 2013 Michael S, kan en låsesmed ikke "bryde" koden ligesom de kan på biler?. Så i Kontant at en låsesmed satte sådan en boks til bilen og kunne så "bryde" startspærren ved at gætte koden sådan at de kunne programmere nøgler til dem. Og han havde så bare skåret en nøgle til bilen uden chip??

    Og ellers kan man vel bestille nye nøgler hos Honda med den rigtige chip, forudsat at man har registreringsattest etc??


  • #19   17. nov 2013 TehTDK -

    Nu er Chase jo rent faktisk låsesmed, så måske spørgsmålet skal rettes til ham smiley . Hvis og såfremt jeg kendte en metode til at omgå HISS-systemet, kan du være 100% sikker på, at jeg ikke ville fortælle det...

    Og nej man kan ikke bare bestille nye nøgler med den rigtige kodede chip fra Honda. Måske det er på tide at poste Honda's HISS-manual, der beskriver systemets virkemåde samt fejlretning, jeg har lagt det på min server, og det kan måske være lige lovlig langhåret for nogle -

    (link fjernet)



  • #20   17. nov 2013 Michael S, ved bare at det er sådan man gør til de fleste nyere biler. Fx VW og Mercedes, der kan der bestilles nøgle selvom at man ikke har nogen, der skal dog dokumenteres ejerskab etc. Og så antog jeg egt at det samme kunne lade sig gøre til MC. Men kan sagtens forstå med henblik på at omgå HISS, jeg ville heller ikke afsløre det.

    Men Honda må vel vide hvad "system" der sidder på hvad for nogle cykler og den vej rundt kunne skaffe rigtige nøgler forudsat at ID etc er iorden.


  • #21   17. nov 2013 TehTDK -

    Nu kan man ikke bevise et negativt udsagn (at noget ikke eksisterer), men selv hvis det gjorde sååååå.... smiley

    Honda's HISS system fungerer AFAIK ikke på samme måde som bilsystemerne. Det link jeg har lagt ud, er til Honda's officielle manual til undervisningsbrug i HISS-systemet. Læser man det, står der også beskrevet, hvad løsningen på ingen chip(-nøgler) er (man har smidt begge/alle chip(-nøgler) væk eller de er ødelagt på anden måde), nemlig en anden ECM + chipnøgler.

    I øvrigt så vidt jeg har forstået, koster ekstranøgler m. chip til biler typisk kassen ( langt dyrere end f.eks den løsning jeg har skitseret i det ovenstående)


  • #22   17. nov 2013 Michael S, har lige læst manualen og giver dig ret, men så lærte jeg også noget idag :P. Og chipnøgler til biler er ikke nødvendigvis ret dyre, medmindre at du absolut forlanger der skal stå Mercedes, VW etc på dem, eller vil have dem med knapper til centrallås etc. Fik lavet en NATS(Nissan Anti-Theft System) nøgle til min daværende Nissan hos en nøgle/hælebar for et par 100 kr.

    Så vidt jeg husker fra den Kontant udsendelse så virkede det der som låsesmeden gjorde på de fleste biler med startspærre. Hvilket så var et problem den anden vej rundt da forsikringen så naturligvis påstod at bilen var låst og og startet med ejeren nøgle = Ingen forsikringsudbetaling.


  • #23   17. nov 2013 Jeg kender ikke nogen brugebare løsninger til at bryde Hiss systemet og ja selv om jeg gjorde lagde jeg dem jo ikke ud smiley , det er jo ikke en kopi af chippen der er tale om
    Michael , nu har jeg set hans nøgle, og han har den nyere model med det lille hoved, så jeg har en ide om der kunne være lavet en extra nøgle og som måske er den han har, det er kun nøgle hoved der er forskel på

    Teh fik du kikket på dit vælte relæ ?


  • #24   17. nov 2013 Vælterelæ?. Ehm jeg har ikke engang en cykel endnu smiley

  • #25   17. nov 2013 Ups den var til Henrik smiley

  • #26   17. nov 2013 Chase -

    Ja Per, der jo mange muligheder for den nøgle, og hvorfor præcis den er blevet lavet og ingen chip har *Host*-*Host*, men uanset type ny eller gammel, så er ingen chip i nøglen og en HISS-ECM (EU-spec), som Henrik har bekræftet han har, ensbetydende med, at der skal skaffes en anden ECM + matchende chip, før kommer den cykel ikke til at starte.


  • #27   17. nov 2013 Hmm min F4 fra 99 har da sådan en nøgle, og en grøn lampe med nøgle symbol.
    Der står dog ikke Hiss men Honda på "kransen" omkring tændingslås.
    Mon ikke den også har startspære så ??

    Kan forresten nævne at til en Toyota, skal man også som minimum have 1 Master key, for at kode ny nøgle. smiley
    Ellers hedder det også ny ecm og nøgler, eller ny startspære ecu og nøgler. Hvis den ikke er indbygget i ecm'en.


  • #28   17. nov 2013 Jow - din '99 PC35 har også startspærre, AFAIR den model Honda introducerede HISS-systemet på.

  • #29   17. nov 2013 Fedt smiley

  • #30   17. nov 2013 han kan vel bare købe komplet ledn. net fra us, med box og hele skidtet og på med det... også kører skidtet igen... selvom det er nitte og ende med sådan en knallert! - kan det jo blive den billige løsning!

  • #31   17. nov 2013 Det er faktisk alm. brugt til banecykler, at udskifte til US-ECM uden HISS, hvor det bare kan være til besvær, men det er _ikke_ den billigste løsning (og så har man i øvrigt heller ingen startspærre, absolut en ulempe på gadecykler).

  • #32   14. dec 2013 Lige en opdate, på denne tråd.
    ECU boksen blev sendt til England og omkodet. Kom retur med 2 nøgler med chip.
    Honda,en kører nu... Jubiii
    Go jul


  • #33   14. dec 2013 Ikke fordi jeg skal bruge det til noget lige pt., men bare af ren interesse. Må man få at vide hvad sådan en omgang koster?

    Mvh. Mathias


  • #34   15. dec 2013 2500 kr
    Honda ville ha 12000 kr, for en ny boks og nøgler


Kommentér på:
Honda Fireblade SC 44 Nøgle ??

Annonce