1.459 visninger
|
Oprettet:
Startmotor tager ikke fat {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige haft min startmotor af, renset den, samlet den og sat den på igen.
Jeg har husket at mærkerne skal være på linje.
Når jeg trykker på starteren spinner startmotoren som en mis - men den tager slet ikke fat i motoren...??
Kan jeg have sat den forkert i? Der er nogle tandhjul der skal gå i greb, men det de ikke det når jeg presser startmotoren på plads og spænder den fast?
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 145 Svar: 676
Er det den runde metalring med fire takker?
feb 2007
Jacob: I så fald ville den næppe køre fint rundt. I øvrigt er der kun een ledning, nbemlig plus. Stel får den fra, ja stellet faktisk.
feb 2007
Der er masser er strøm på og jeg kan ikke se hvordan jeg skulle have samlet den forkert.. Men det må jeg jo have...
/&#/)%)%"#&=#?(¤= og helvede!!!
Nu ved jeg sgu da ikke hvordan jeg samler den korrekt igen!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det her er formentlig en af startkransene, der har dårlige tænder. Startmotoren snurrer rundt, så det handler om indgrebet. Søren P er på nogenlunde ret spor, men det er ikke i startermotoren det der envejs leje sidder, det er i starterkransen:-)
aug 2005
feb 2007
Har prøvet at skubbe den nogle omgange i gear, og herefter lød det faktisk som om starteren tog fat!
Men nu har jeg tilgengæld brugt al strøm på batteriet så jeg må prøve igen imorgen.
feb 2007
aug 2005
Hvis den startmotor ovehovedet jan samles, og up liningsmærkerne sidder rigtigt, så KAN den ikke samles forkert. Læg dertil, at den ikke snurre noget som helst, hvis den tilsluttes forkert og at den kun har en pluspol og henter resten i stel, så er den samlet rigtigt!
Læg yderligere dertil, at der har været startproblemer i længere tid, så er der mekanikken og elektriciteten omkring startkransen tilbage. Det bliver skiftet, og jeg har sagt ja til at hjælpe Thomas med det.
Kan vi så ikke få lidt ro:-)
aug 2005
Jacob dit sure løg - det får du så lov at værre, en Thomas har altså haft dette problem et stykke tid, og der har kunne løses pletvis ved at ruske dyret mens det er i gear,
Det indikerer meget klart et problem i startkransen eller i starter, Da sidsatnævnte er langt lettes at gå igennem, og det under alle omstændigheder bør gøres, så er det jo genolodigt smart at begynde her;.)
aug 2005
aug 2005
feb 2007
Igår spandt starteren som en mis, men gik ikke i indgreb med motoren.
Det jeg har oplevet gennem det sidste halve år, er en startmotor der ligepludselig ikke har kræfter nok til at starte motor. Den prøver at komme igang og jeg kan høre at der er indgreb, men den er for "træt" til at starte motoren. Det lyder ligesom hvis man prøver at starte med et halvdødt batteri. Det har været ligemeget om motoren var kold eller varm, når problemet opstod. Jeg kunne køre 30 km og stoppe i 5 min, og så ikke kunne starte igen.
Det har så hjulpet som Knud har foreslået, at sætte ham i gear og ruske ham frem og tilbage. Herefter kunne han starte igen - uden problemer.
Men nu kommer problemet oftere og jeg må ruske i længere og længere tid. Derefter ville jeg først gennemgå startmotor, førend vi lukkede motoren op og skiftede startkransen.
Så nu har jeg renset og tjekket startmotor, ladet batteriet fuldt op og BANG - han startede som en mis her til formiddag.
Jeg ved ikke præcis hvor fejlen lå igår, men jeg tror at det hjalp at jeg satte ham i gear og trillede ham 5 meter, som Knud foreslog.
PS: Startmotor kan faktisk godt samles forkert på flere måder. Selve midterstykket kan vendes den forkerte vej, det prøvede jeg igår. Men hvis man vender det den forkerte vej, spinner starteren ikke, relæet siger bare "klik" når man trykker på starteren. Det sker i øvrigt ved samtlige forkerte samlingen af starter.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 19
Startmotor tager ikke fat