{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Startmotor tager ikke fat {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige haft min startmotor af, renset den, samlet den og sat den på igen.
Jeg har husket at mærkerne skal være på linje.

Når jeg trykker på starteren spinner startmotoren som en mis - men den tager slet ikke fat i motoren...??

Kan jeg have sat den forkert i? Der er nogle tandhjul der skal gå i greb, men det de ikke det når jeg presser startmotoren på plads og spænder den fast?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startmotor tager ikke fat
  • #2   10. nov 2013 Sidder det envejseje inde i startmotoren? Hvad er det præcis, hvordan ser det ud?
    Er det den runde metalring med fire takker?


  • #5   10. nov 2013 Søren: Sådan een var der ikke inden i startmotoren...

    Jacob: I så fald ville den næppe køre fint rundt. I øvrigt er der kun een ledning, nbemlig plus. Stel får den fra, ja stellet faktisk.


  • #7   10. nov 2013 Jaob: Ahh ok tak.
    Der er masser er strøm på og jeg kan ikke se hvordan jeg skulle have samlet den forkert.. Men det må jeg jo have...

    /&#/)%)%"#&=#?(¤= og helvede!!!
    Nu ved jeg sgu da ikke hvordan jeg samler den korrekt igen!!


  • #9   10. nov 2013 I aner jo ikke, hvad I skriver om.

    Det her er formentlig en af startkransene, der har dårlige tænder. Startmotoren snurrer rundt, så det handler om indgrebet. Søren P er på nogenlunde ret spor, men det er ikke i startermotoren det der envejs leje sidder, det er i starterkransen:-)


  • #12   10. nov 2013 Det er da rigtigt Jacob, men sådan en skruzuki som Thomas's vil kun kørem hvis ledningerne er sat rigtigt på:-)

  • #17   10. nov 2013 >Jeg tror Knud har fat i noget med indgrebet. Jeg har lyst med en lygte ind i tandhjulet i moroten, kunne dog ikke se at den skulle mangle tænder.

    Har prøvet at skubbe den nogle omgange i gear, og herefter lød det faktisk som om starteren tog fat!
    Men nu har jeg tilgengæld brugt al strøm på batteriet så jeg må prøve igen imorgen.


  • #19   10. nov 2013 Søren: Jeg ser hvad du mener. Jeg skal alligevel har skiftet startkransen fordi jeg har problemer af og til og jeg tror den trænger, så envejsreteren bliver skiftet samtidïg.

  • #30   10. nov 2013 Hør lige her:

    Hvis den startmotor ovehovedet jan samles, og up liningsmærkerne sidder rigtigt, så KAN den ikke samles forkert. Læg dertil, at den ikke snurre noget som helst, hvis den tilsluttes forkert og at den kun har en pluspol og henter resten i stel, så er den samlet rigtigt!


    Læg yderligere dertil, at der har været startproblemer i længere tid, så er der mekanikken og elektriciteten omkring startkransen tilbage. Det bliver skiftet, og jeg har sagt ja til at hjælpe Thomas med det.

    Kan vi så ikke få lidt ro:-)


  • #33   10. nov 2013 Det kommer nok til at tage lidt mere end 10 minutter, men det burde vare til at have med at gøre.

    Jacob dit sure løg - det får du så lov at værre, en Thomas har altså haft dette problem et stykke tid, og der har kunne løses pletvis ved at ruske dyret mens det er i gear,

    Det indikerer meget klart et problem i startkransen eller i starter, Da sidsatnævnte er langt lettes at gå igennem, og det under alle omstændigheder bør gøres, så er det jo genolodigt smart at begynde her;.)


  • #35   10. nov 2013 Det har jeg sgu da opdaget, men jeg var lidt i tvivl om at DU havde

  • #37   11. nov 2013 smiley smiley

  • #38   11. nov 2013 Altså de startproblemer jeg periodisk har oplevet gennem det sidste halve år, er anderledes end det startproblem jeg havde igår.
    Igår spandt starteren som en mis, men gik ikke i indgreb med motoren.
    Det jeg har oplevet gennem det sidste halve år, er en startmotor der ligepludselig ikke har kræfter nok til at starte motor. Den prøver at komme igang og jeg kan høre at der er indgreb, men den er for "træt" til at starte motoren. Det lyder ligesom hvis man prøver at starte med et halvdødt batteri. Det har været ligemeget om motoren var kold eller varm, når problemet opstod. Jeg kunne køre 30 km og stoppe i 5 min, og så ikke kunne starte igen.

    Det har så hjulpet som Knud har foreslået, at sætte ham i gear og ruske ham frem og tilbage. Herefter kunne han starte igen - uden problemer.
    Men nu kommer problemet oftere og jeg må ruske i længere og længere tid. Derefter ville jeg først gennemgå startmotor, førend vi lukkede motoren op og skiftede startkransen.

    Så nu har jeg renset og tjekket startmotor, ladet batteriet fuldt op og BANG - han startede som en mis her til formiddag.

    Jeg ved ikke præcis hvor fejlen lå igår, men jeg tror at det hjalp at jeg satte ham i gear og trillede ham 5 meter, som Knud foreslog.

    PS: Startmotor kan faktisk godt samles forkert på flere måder. Selve midterstykket kan vendes den forkerte vej, det prøvede jeg igår. Men hvis man vender det den forkerte vej, spinner starteren ikke, relæet siger bare "klik" når man trykker på starteren. Det sker i øvrigt ved samtlige forkerte samlingen af starter.


  • #39   11. nov 2013 er du sikker på at der er nok strøm på batteriet? hvis der ikke er nok strøm, bliver tandhjulene ikke skubbet langt nok ud af startmoterne, til at gribe svinghjulet

Kommentér på:
Startmotor tager ikke fat

Annonce