1.714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Kim E
Kim E
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 37

Bandit motor SPRØJTER Bandit motor SPRØJTER

Hej.

Min Gs 750 med en bandit motor 600 fra 96, har stået stille i lidt over en md.
Der var ingen problemer før, men nu hvor jeg starter den så sprøjter det ud med benzin, fra øverst på motorblokke.
Ud fra det øverste runde/ blanke hul øverst på billedet.
Mangler der en slange (ingen løse at finde) eller hvad kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bandit motor SPRØJTER
  • #1   6. nov 2013 Nu ligge billedet ned så det er svært at vide hvilket hul du mener. Men er det det øverst på motoren, så er det krumtapudluftningen, der går normalt en slange til luftfilterkassen til at tage oliedampe. Hvis der kommer benzin ud, er det højest sandsynligt at din karburator har hængt i svømmeren og din benzinhane har stået åben. Derved er der rendt benzin ned i motoren. Der kan løber flere liter i og derved opstår der et stort tryk som kun kan komme ud af udlufteren. Tjek oliestanden som det første.

• #2   6. nov 2013 hvis det er det hul som er på den lille sorte blok som på en måde sider "ovenpå" motoren er det åndehulet... normalt sidder der en slange der som gør fra åndehulet og ind i karburatoren hvor den sluger den røg som skulle komme ud der... men hvis der kommer benzin ud der er det ikke helt sundt... så skal du nok lige have den ind til en mekaniker...

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#3   6. nov 2013 Super info. Ja har set at billedet ligger, men den er oprettet via androide og svær at dreje pt. Ja det glemte jeg vist at skrive. Oliestanden er lav da en sidepakningen har dryppet en del, så den skal skiftes...
    Dvs at jeg "bare" skal få det tryk ud? Også få fat i slangen...

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#5   6. nov 2013 Mit svar var til 1 indlæg. Men også tak for godt indput. Ahh øv dvs at det er en større omgang?

• #6   6. nov 2013 Det eneste der skal komme ud af det hul er dampe fra olien i krumtaphuset. Hvis der kommer benzin ud er der benzin i krumtaphuset og derved i olien. Du skal finde årsagen til det. Tjek om din olie lugter af benzin.

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#7   6. nov 2013 Ok. Tjekker imorgen. Hvis det gør det, hvad er så næste skridt?

• #8   6. nov 2013 En anden årsag til at der kommer olie ud af hullet er underkompression. Det opstår ved meget slidt cylinder og stempel, smadret stempel osv. Så er det jo en lidt større sag at lave. Men tjek nu om der er benzin i olien.

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#9   6. nov 2013 Ok. Lyder bestemt til at du har styr på det.
    Hvad skal gøres hvis olien ikke lugter af benz?

• #10   6. nov 2013 Hvis der er benzin i olien skal du skifte olie og filter. Så skal du sørger for altid at lukke din benzinhane og få tjekket dine karburatorer så de ikke hænger i svømmeventilen. En kompressionstest ville nok også være en god idé.
    Det jeg bider mærke i, er at der ikke var problemer før du satte den for en måned siden. Den står jo ikke bare og går i stykker, derfor tror jeg der er løbet benzin i olien

• #11   6. nov 2013 Det mærkelige er at der kommer benzin ud, det kan kun komme et sted fra. Så jeg kan ikke se at det skulle være underkompression.
    Det opstår når stemplet kører op og kompressionen fiser forbi og ned i krumtaphuset for stemplet ikke er tæt. Det tryk kommer så ud af udluftningen.
    Hvis der er for meget olie på motoren skaber stemplerne overtryk når de bevæger sig op og ned, det tryk kommer også ud af udlufteren. Er der så meget olie på at den skaber overtryk vil motoren gå ujævnt.
    Nu er du snart MC mekanikker smiley

• #12   7. nov 2013 Der vil altid være lidt tryk i krumtap huset . jeg ville starte med og se om blokken er fyldt op med benzin.

• #13   7. nov 2013 hejsa er det ikke den der har stået på Nordfyn ??

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#14   7. nov 2013 Hej. Yes mener at det var fyn jeg hentede den på, men har nok kun kørt 3-4 ture på den pga ungerne og arb.! Så den har næsten bare stået stille her

• #15   7. nov 2013 hvis du ikke finder ud af det , kan jeg kigge på min hvad der skal sidde på studsen på min bandit ??

• #16   7. nov 2013 Så er det i vinkel smiley man bliver jo tosset og skæv i hovedet af sådan et billedet hehe

profilbillede
  • #17   7. nov 2013 det er en slange til luftfilter kassen der sidder der, så vidt jeg husker.

• #18   7. nov 2013 Udluftningen skal gå til luftfilterkassen så oliedampene bliver forbrændt i stedet for at fuglebassere får det i lungerne.

• Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#19   7. nov 2013 Er imponeret over al den hjælp. Tak

Karsten - Gider du evt. smide et billede op af slangen/ hvor den fører hen.
    Har en idé om hvor den skal føre hen til luftfilter kassen, men ser ud som om at den bevidst er blændet af.

• #20   7. nov 2013 Umiddelbart tror jeg det er denne slange, du skal nok have tanken og sæde af for at finde den, men hvis du skal lave benzinhane og karburator alligevel .

profilbillede
  • #21   7. nov 2013 Har du haynes bogen . Kan den ses på side 2.15 og 3.5

profilbillede
  • Kim E
    Kim E Tilmeldt:
    jul 2008

#22   7. nov 2013 Tak. Nej har den ikke, men kan se at jeg vist har en anden luftfilter kasse på, så hvad der har være aner jeg ikke. Mcen har jo fået en stor ombygning. Tjekker det snarest

• #23   7. nov 2013 Ja tænker at hvis der ikke har været problemer før , står din benzin hane på pri for så løber benzinen ud til tanken er Tom , nogle Gange glemmer jeg min står på res og så løber man tør på et tidspunkt ;).

• #24   8. nov 2013 ja men der er da vist heller ikke meget tilbage af det der skulle være en GS er , den var da bygget om med mono dæmper bag , og dobbelt skiver for osv ikke smiley

Kommentér på:
Bandit motor SPRØJTER

Annonce