{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

GSXR 1100 streetfighter interessant test {{forumTopicSubject}}

et nok kendt problem for den der bygger den slags cykler, er head-shake, eller i grove tilfælde wobling . .. test cyklen er en 88´er ..

1. standard kit uden kåbe : alt over 160 begyndte at ligne selvmord. Den eneste en en gsxr11´er med crossstyr kunne imponere var nok fede-Irene nede ved grillen tit ved Svebølle !

2. montere 96´er forgaffel,bag og hjul. dsv nu er det en 17"´er cykel, og det skulle jo ikke gøre den mere rolig, men samtidig er affjedringen jo også nyere .. Nu kunne man køre omkring 190 før det bliver dårligt ..

3. En nu link til bagdæmperen, hvor den sætter sastigheden op på dæmperen, dvs, den bliver hurtigere progressiv. og så blive dæmperen shimset om hårdere og lidt hårdere på retur også.

forgaffelen sørgede vi så for bare var godt hård, og ingen progressive elementer, ud over hvad hydraylikken ellers skal gøre.

NU .. rolig ved 250, og head-shake forekom kun meget lidt et par gange hvor gassen blev taget langsomt , og det var meget let af få væk igen .. og det her var UDEN styrdæmper. og bagdæmperen var en STD 96´er.

god test .. interessant at finde ud af hvad et ordenligt set-up kan gøre og det viser jo egentlig også at det ikke altid er nødvendigt at hoppe ud og købe en smarte dæmpere, fjedre osv, for det er alligvel set-up´et som afgører det ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR 1100 streetfighter interessant test
  • #1   20. okt 2013 Så er det vist godt jeg er startet med at bygge på en 96'er

  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #2   20. okt 2013 Interessant, hvordan opfører den sig når du bremser hårdt ned fra de 250?

  • #3   21. okt 2013 Niels .. ikke nogle problemer .. faktisk overhovedet ikke nogle problemer .. Det eneste var som sagt at den et par gange blev lidt "løst2 i snuden, men ikke noget som var skræmmende, eller panik .. mere kan man nok heller ikke forlange med crossstyr .. noget vind har man jo at arbejde med smiley .. Tror faktisk ikke at der slukke ret meget mere end et godt shims set-up på 88´er affjedringen for at få det til at kunne noget nær det samme

Kommentér på:
GSXR 1100 streetfighter interessant test

Annonce