{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

Gashåndtag på VFR750 F {{forumTopicSubject}}

Jeg har en VFR 750 F fra 95.

Jeg har det "problem" at jeg er ved at brække håndledet hver gang den skal have fuld gas under acceleration, fordi gashåndtaget skal drejes en halv omgang, for at nå i bund.

Jeg har hørt, at man kan skifte gashåndtaget til et andet der kun skal drejes en kvart omgang. Er der nogen der ved hvad det er for et man skal bruge, og hvor meget man skal skifte?

Derudover irriterer det mig, at jeg har cirka 1 cm frigang på gashåndtaget inden det begynder at tage fat. Jeg kan justere mig ud af det på skruerne under gashåndtaget (dem der sidder ved gaskablet), men når jeg gør det går gasrullen trægt tilbage, når man slipper den ved fuld styrudsving. (håber det giver mening)

Er der evt. nogen der har en løsning på dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gashåndtag på VFR750 F
  • #1   10. okt 2013 Der skal kun være få mm frigang på gaskablet. Går det trægt, så er det fordi kablerne sidder i klemme/forkert. Når dette problemet er løst - løser det andet problem med at vride håndtaget for meget sig også.

  • #2   10. okt 2013 Jeg mener det samme som James b, havde en 86'er vfr den havde kun 2mm frigang, fungerede fint, men er det virkelig nødvendigt at rive håndtaget i bund, Hehe, jeg mener det er sku da vild så, synes jeg, bruger du den til baneræs eller hvad

  • #3   14. okt 2013 Jeg kan ikke se der sidder noget i klemme nogen steder, men jeg må kigge efter en gang til.

    Ja jeg bruger den også på bane, så der må den godt komme lidt hurtigt afsted. smiley


  • #4   14. okt 2013 På min VFR kan gashåndtaget kun vrides ca.15mm og det er langt fra 1/4 omgang.

  • #5   14. okt 2013 Kablerne er sikkert ført forkert. Det er set før. Få evt. hjælp på www.vfr.dk
    Så hut jeg visker, så ligger der en tegning over hvordan de skal føres. Spørg i forum.


  • #6   21. okt 2013 Det er tjekket at kablerne er ført rigtigt, så det er ikke det der er problemet, men jeg må prøve at smøre mig ud af det, som jeg er blevet anbefalet herinde også.

    Er der ikke nogen der kan fortælle mig vilket andet gashåndtag jeg kan bruge, så jeg ikke skal vride håndeledet så meget?


  • #7   21. okt 2013 Du er noget nær den første i verden, der skifter gashåndtag, hvis det er sådan fat som du beskriver. Der må være en fejl et sted. Hvad med at finde en tilsvarende VFR, som du kan tjekke gashåndtag på ??
    På alle de 89 maskiner jeg har haft igennem hænderne har de alle skulle ha´ to grebstillinger, for at gi´ fuld gas - hvis du forstår ?? Ellers skal man sætte hånden meget fremad for at hånden har "normal" stilling ved fuldgas.
    Har du justeret dig ud af kabel-sluppet ??


  • #8   21. okt 2013 Du skal smørre dit kabel, og derefter justere frigang til omkring 2mm, hvis det ikke virker, ville jeg prøve med nyt gas og retur kabel, havde i sommers skildt min gamle vfr ad, og i forbindelse med kabonade rens, havde jeg de kabler af, ingen problemer hvis det ellers som du skriver er ført rigtigt, og korrekte dele du har på

  • Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

    Emner: 17 Svar: 454
    #9   21. okt 2013 Hvis du er 100% sikker på at kablerne er ført korrekt kan du købe en smøredims ala denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2871142944&n=-1514325734&pn=-1467448829 .
    Du skal dog have kablerne løsnet ved karburatorerne.

    Men det lyder som om der også er et problem med den måde du justerer kablerne på. Du kan ikke bare spænde både gas på og gas af kablerne op. Så vil håndtaget binde som du beskriver det. Returkablet skal løsnes hvis du strammer det andet.



  • #10   21. okt 2013 Har det altid været sådan, eller har du skiftet noget undervejs? ?? Gashåndtag/ kabler eller noget? ?? Så er det måske der dit problem er, husk kun ca 2mm frigang

  • #11   30. okt 2013 Jeg har hørt om andre der har skiftet gashåndtaget ud med et fra en anden cykel, kan bare ikke huske hvilken, og jeg kan ikke finde tråden igen.

    Jeg har ikke haft skiftet noget på den, så det er de originale kabler og gashåndtag der er på den, det er måske tid til udskiftning, jeg skal ud til cyklen i weekenden så vil jeg prøve at justere igen og eventuelt smøre, men det løser vel ikke problemet med at det skal drejes en hel halv omgang for at give fuld gas?


  • #12   30. okt 2013 Jo, det er meget normalt.

  • #13   30. okt 2013 Jeg ville tage ud til en forhandler, med mange forskellige cykler og prøve om jeg kunne finde en anden Honda (vist ikke alle mærker der har dobbelt gaskabel som Honda) af samme årgang ca. Som kun skal drejes den kvarte omgang. smiley

    Vil mene at det må være især sports maskinerne, der er skal kunne give fuld gas hurtigst. Det giver ihvertfald mest mening i mit hovede smiley


  • #14   30. okt 2013 Hmmmm......nu har jeg selv haft ikke mindre end syv VFR-750 og været med i VFR-klubben gennem syv/otte år. Jeg må indrømme, at det er første gang jeg har hørt det beskrevet som et problem. Som tidligere skrevet - hvis begge kabler er korrekt monteret, så burde der ikke være nogen problemer. Så når den omtalte 1 cm frigang er justeret ind, så burde alt være på plads. "Øvelse gør mester"
    smiley


Kommentér på:
Gashåndtag på VFR750 F

Annonce