{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.655 visninger | Oprettet:

Hendrik E
Hendrik E
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 119

That sound :O {{forumTopicSubject}}

Hej drenge,

Faldt over den her video, http://www.youtube.com/watch?v=SBsbAuC1esg&list=PLHNmU0Q-sdyKVckuG_9nWK99Q-cnLeAaC&index=15 ,en aften jeg kiggede på youtube.

Er faldet pladask for lyden på den MC. Så nu er mit spørgsmål. Hvad definerer egentlig lyden som kommer ud af udstødningen?
Går ud fra det selvfølgelig har noget med motoren at gøre.

Han har en Husqvarna Nuda 900 R med LeoVince udstødning. Og har så fundet ud af det er en 2 cylindret rækkemotor.

Men synes lyden er ret unik, da andre Motard maskiner ikke lyder sådan, for slet ikke at snakke om sports og turing maskiner. Og kan det lade sig gøre at få samme lyd på andre maskiner? Altså den der meget unikke "braap-braap-braap" lyd, som han selv kalder det smiley

BTW. så tag og se nogen af hans vidoer. Han minder mest af alt om en fætter til vores vanvittige brasilianske ven, som mange har snakket om her inde. Super fed channel han har med en masse gode videoer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  That sound :O
  • #1   1. okt 2013 Ja, lyder som en mejetærsker.
    Synes da at lyden minder om en almindelig V2? Køb en SV650 eller noget. 2 cylindrede enduro/motard agtige maskiner koster en del, og de fås ofte kun oppe de store kubik så vidt jeg ved. smiley

• #3   1. okt 2013 Den lyder som min smiley
    Ej .. Ja den lyder som en række2 (parallel twin)

Ja det er meget underholdende at se ham smiley

• #4   2. okt 2013 Hans nuda har han målt til over 130 db, tror det er dét der lyder så fedt på kameraet.
    Og så at det er en 900cc v2 med udstødning valgt af en enduroelsker smiley :)

Han laver nogle fine videoer ham jordaneren smiley altid hyggeligt når han uploader en daily observstions

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#5   2. okt 2013 Kim: Den lyder også ganske nice smiley Men igen, han skal virkelig op i omdrejninger, før den virkelig giver lyd fra sig.
    Elsker bare det lille "diskrete" svirp han laver med håndleddet, for at gøre fodgængerne opmærksomme på at de går over for rødt. Og det kan høres smiley
    Hans Nuda 900 gør mig blød om hjertet smiley

• #7   2. okt 2013 Andre motard maskiner er typisk 1 cylindret, derfor den store forskel på lyden. En BMW F800 burde kunne få samme lyd, da det er samme rotax motor.

• #8   2. okt 2013 Jeg ser også hans vids tit og nej.... Den lyder ikke som en sv650, lol smiley Meget meget vildere... 130db er ikke normalt og et tryk der vælter cyklen i frigear når der gasses op, nuda 900R er lækker smiley

• #9   2. okt 2013 forresten denne lyd fra en kawa ZX2R slår da alt.. spol frem til 02:42
    http://www.youtube.com/watch?v=FJ8R4tYbX5w

;D

• #10   2. okt 2013 En V2 og en R2 må da være samme lyd? Eller hvad?

• #11   2. okt 2013 Luke a boss: hvis R2 motoren har 270 graders krumtap, så kan den godt lyde som en V2, men ellers har de ikke samme lyd.

• #12   2. okt 2013 Hvis det ene stempel er i bund, når det andet i er top, er det så ikke lige meget om det er række eller V?
    Edit: Ah, troede kun at man kunne lave det der så kaldes for 180 graders.

• #13   2. okt 2013 Fuck den Nuda er sprød. En skam Husqvarnas nye modeller nok aldrig bliver særlig populære nu da der er solgt til KTM. Synes både 650 Terra/Strada of Nuda er de fedeste cykler på markedet pt.

• #14   2. okt 2013 Elias G ÅRH den gjorde mig våd i trussen, den gad jeg godt prøve smiley

• #15   2. okt 2013 Aha! Der sidder ikke en v2 men en r2 i sårn en nuda.
    Ved ikke hvorfor jeg har skrevet v2 bag øret, men må heller lige få visket det V ud og få skrevet er R i stedet smiley

Elias
    Ahvaaaa den lyder vildt smiley
    Mener engang jeg så en australsk/engelsk bikevlogger køre cbr250rr (mc22)

Lød nogenlunde ligesådan, her lige den første bedste video jeg fandt på youtube
    http://youtu.be/yN2hag8J1rY

• #16   2. okt 2013 Jeg skal helt klart lave mig en cafe racer når jeg kommer i cafe racer alderen... Og så skal jeg ha motoren fra en Cbr250rr eller Zx2r smiley Det er wicked så nice 4 cyl 250cc lyder i de høje omdrejninger. Præcis som en formel 1 bil smiley

• #17   2. okt 2013 Mc A, ja den lyder som en knallert.
    Det er sådan her det skal lyde: http://www.youtube.com/watch?v=ZcdTnMY7wps

• #18   2. okt 2013 smiley
    Samme begejstring over lyden, bare uden hollywoodeffekt smiley (reduceret fart)

• #19   2. okt 2013 Jeg havde det omvendt af "riding with tom" hver morgen når jeg startede min gilera dna gpexpeience 50 smiley

Den ku svinge og den ku bremse, og den så fed ud. Men så drejer man på håndtaget og så sker det her
    http://youtu.be/1jcYOtF4tDc

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#20   2. okt 2013 Så få at få en lignende lyd, skal man kigge efter en BMW F800.
    Puha, de dyre, og kun få brugte smiley Snøft.

Gætter på det er svært at finde alternativer, hvis man vil have den sound? smiley

• #21   2. okt 2013 En Yamaha TRX 850 måske? R2 med 270 graders krumtap:
    http://www.youtube.com/watch?v=15QCwq7JfsY

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#22   2. okt 2013 KHJ:
    Er der blevet lavet en lidt nyere version af den maskine? smiley For den lyder også ganske fin.

Gutten fra videoen lavede på et tidspunkt en sammenligning mellem en Akrapovic og så hans LeoVince udstødning. Og i videoen stod der noget om en "Baffler". Gør den noget ved lyden? smiley

• #23   2. okt 2013 ja baffler er fløjten eller Dk-killer

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#24   2. okt 2013 Kim: Ah ok smiley Så blev man også lidt klogere idag. Han stod med 2 forskellige. Så jeg går ud fra at man kan få forskellige slags, som så ændrer lyden?

Hvad får man egentlig i bøde for at køre uden Db-killer? smiley

• #25   2. okt 2013 ja jeg har godt set filmen (abonnere også på ham)
    han prøver med begge udstødninger på og ved begge udstødninger piller han db-killeren ud og (det er ret simple at gøre en eller to skure) måler lyden.

jeg ved det ikke hvad det koster men vil gerne vide det og om der er nogle der har fået en.

• #26   2. okt 2013 tror det værste det kan give er en indkaldelse til syn...

• #27   2. okt 2013 ja det er også det jeg formoder Elias.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#28   2. okt 2013 Er det så ikke bare med at sætte killeren ind igen?

Egentlig sjovt at han, i en af sine videoer, skrev at larmende udstødninger kan redde liv. Og kan faktisk godt se hvad han mener smiley Synes ikke det burde være ulovligt at køre rundt uden db killer i. For folk reagerer virkelig hurtig når man lige svirper med håndtaget og maskinen lige giver lyd fra sig smiley

• #29   2. okt 2013 jo hvis man køre rundt med den så kan man hurtig smide den i igen hvis politiet tillader hvilket de nok gøre. sådan er det hverfald med dem som køre til tyskland hvor kravende er hårdere.bliver man stoppet fordi man larmer for meget så smider man bare killeren i igen også køre man videre. men hvis man bliver kaldt til syn så skal potten også være E-mærkede og det er ikke alle der er det. men af samme grund har jeg også den originale udstødning liggende, det tager vel 30 min at skifte de to.

jeg har for et par år siden i Norge. på daværende tidspunkt havde jeg købt en billig udstødning som passede til mange modeller. det først jeg gjorde ved den var tage db killeren ud og den var limet og sager. da jeg så skulle norge hvor bøderne hvertfald er høje satte jeg db killeren igen.
    Da vi så var på vej der op på motoren vej skød den db killer, ende stykke og et lille rør ud på motoren, det opdaget jeg først ved færgen og der gad jeg sku ikke til at vende om. vi kørt igennem mange politi kontrollere men vil blev aldrig stoppet selvom min mc lød som en kæmpe harley. men den kørte heller ikke vildt godt. det kunne f.eks. ikke holde en præcis hastighed den svingede 10 kmt.
    også larmede den lige voldsomt nok. så meget som at man godt selv kunne blive lidt træt af den men vi kørte også 10-12 timer hver dag.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#30   2. okt 2013 Nåh ok smiley Det lyder ikke så galt enda.
    Altså må vel tilstå at jeg gerne vil have at min motorcykel kommer til at larme lidt, så ender nok med at pille killeren ud, men samtidig vil jeg også gerne være på den rigtige side af loven smiley
    Hvis det nu var at man kunne ende med at få et klip i kørekort, så ville jeg ikke gide at pille den ud.

• #31   2. okt 2013 ja det TROR jeg ikke man kan.

ja kan også godt lide min motorcykel siger lidt men der er dog en grænse.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#32   2. okt 2013 Ja, lige præcis smiley Også derfor jeg bedre kan lide Nuda'en med LeoVince, fremfor alle de super sport maskiner som skal køre på begrænseren før det larmer smiley

• #33   2. okt 2013 Jeg mener at jeg vil gerne have at min mc larmer men ikke så meget at man ikke selv kan holde ud at sidde på den i længere tid.

• #34   2. okt 2013 Nudaen har forskudt krumtappen til 315° i forhold til BMWs 0°. Så du får ikke den samme lyd på en F800. Yamaha har gjort det på deres parallel twin TRX850 for at få dem til at lyde som ducati's v2'er i 90'erne.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#35   2. okt 2013 Hönse:
    Glad for du sagde det smiley For har lige kigget hva det ville koste at importere sådan en F800 smiley
    Men er godt nok overrasket, selv i Tyksland er den Nuda sjælden smiley

• #36   2. okt 2013 160 k for en nuda i dk.. ikke så galt igen i forhold til andre nye bikes.

• #37   2. okt 2013 Sådan lyder en F800 med samme udstødning
    http://www.youtube.com/watch?v=DwcCYzCU31A

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#38   2. okt 2013 Elias: Nej, true that. Det er ikke alverden. Desværre findes der bare ikke nogen brugte, så den kunne komme ned i det prisleje som jeg er villig til at give.
    Vil nemlig MAKS strække mig til 110.000. Og det får man ikke meget Nuda for smiley

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#39   2. okt 2013 Jesper: Er det bare mig eller lyder det meget sørgeligt :S Der er jo ikke noget "power" i den lyd. Og med DB-killer lyder det enda som en scooter :S

• #40   2. okt 2013 En almindelig Nuda koster kun 120K. R-modellen som har en fastere/hårdere affjedring og lidt kortere gearing koster 155K

• #41   2. okt 2013 hold da op jeg troede den var meget dyre. smiley :-O

for 35k kan man alligevel godt få en ölines og et kædekit, bliver den så til en r model?

• #42   2. okt 2013 De er faktisk ikke særlig dyre de nye Husqvarna.

650 Strada/Terra kan fås for kun 75kilo. Det er super billigt. Men modellen findes jo kun i år, da Husqvarna er solgt til KTM og derfor fortsætter de ikke med deres nuværende lineup.

En skam, for de er virkelig sprøde de nye Husqvarna cykler! Lad os håbe KTM kan få noget ligeså fedt ud af dem.

• #43   2. okt 2013 Hendrik: Den skal nok høres live. Synes nu den almindelige F800 har en fin sprød lyd.

Kim m: Nej det gør den ikke til en R model, selvom det nok ville give den samme egenskaber. Til gaden er den almindelige nuda et bedre valg, til bane er det R modellen

• #44   2. okt 2013 nej jeg ved godt det ikke gør den til en r model men er det de eneste forskelle der er ? 35 k er da også penge. Det kan man få en er6 for smiley

• #45   2. okt 2013 De kostede før 160.000/190.000 men blev sat ned pga jubilæum

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#46   2. okt 2013 Altså 120k for at få sådan en lyd er egentlig ikke så galt smiley Men så er alle mine penge væk smiley snøft.
    Må prøve at kigge på det til næste år. Kan være forhandleren er til at handle med, til den tid smiley

• #47   2. okt 2013 Du skal være heldig hvis der er flere tilbage. Produktionen er stoppet.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#48   2. okt 2013 Kan se at Jens Winther Automobiler både har en Nuda 900 og en Nuda 900 R stående. Hiver fat i ham, når vinteren er overstået, og så må jeg jo tage den der fra smiley
    Ville så bare være surt hvis jeg kunne få maskinen, men ikke udstødningen. Haha..

• #49   2. okt 2013 Ah han har også en Husqvarna 650 Terra. Fuck den gad jeg godt have smiley Haha, men der går vist nogen år før jeg får penge til noget i den stil. Håber der er kommet noget ligeså fedt ud til den tid!

• #50   2. okt 2013 Aprilia laver en model der hedder dorsoduro med v2 motor. Er lidt ældrer men lyder også fed: http://youtu.be/stlbV9vI2lw

• #51   2. okt 2013 Er det ikke samme motor som shiver 750?

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#52   2. okt 2013 Godt nok også en lækker maskine smiley
    Må dog heller holde mig fra 1 stamperne, siden jeg primært kun skal køre på asfalt, og ikke har nogen intentioner om noget off road smiley
    Men ja, kunne være lidt sejt hvis jeg kunne få den Nuda lidt ned i pris.

• #53   2. okt 2013 Ja, det er samme motor på shiver/dorsoduro. De lidt billigere end nudaen da de er ældrer. Dorsoduroen bliver også lavet som 1200ccm.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#54   2. okt 2013 Hönse: Ja, den har jeg også i lang tid haft et godt øje til. Elsker designet. Men endnu en gang så ligger den i den lidt dyre ende smiley Kan min pengepung ikke klare.

• #55   3. okt 2013 Den aprilia er ikke en en-stamper

• #56   3. okt 2013 F800-motoren har en dejlig sprød lyd (jeg har selv haft en S'er), men Husquarna har lavet små, meget betydningsfulde ændringer på motoren, så Nuda'en både lyder og trækker på en helt anden og betydelig mere brutal måde.

• rui m
    rui m Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 4 Følgere: 7 Svar: 15
    #57   4. okt 2013 Hendrik E.
    Et simpelt, basal svar. Tænk om en udstødnings system som en helmholtz resonator (selv om den ikke er det), og disse 2 årsager.
    Ofte har en custom udst. system mere volume, hvilket sænker frekvencen.
    Ofte medfører en god custom udst. system, forbedret motor effektivitet, som f.eks. forbedrer gas respons. = dyb, prompte lyd.
    Lyden fra stamperen er god... meeeen...

http://www.youtube.com/watch?v=AZr-PncUjnk

http://www.youtube.com/watch?v=QyfU3EAh9wk

http://www.youtube.com/watch?v=pIbOa2O3x1o

• #58   4. okt 2013 Har nu aldrig været så vild med to-takts lyden. Synes mest bare det lyder irriterende, måske pga. jeg associere det med alle de forbandede idioter på deres tunet knallerter der kører rundt og terrorisere folk.

• #59   4. okt 2013 helt enig med nikolaj, 2 takts for mig altid til at tænke på knallerter!

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#60   4. okt 2013 Nikolaj & Elias: Kan godt forstå hvad i mener smiley Men come on, i kan da ikke stå og påstå at RoyalJordanians Nuda lyder som en knallert smiley Den laver jo en dyb og voldsom lyd smiley Og er nu sikker på en knallert ikke kan nå et lyd niveau på 125 dB smiley

• #61   4. okt 2013 Hendrik E, det var heller ikke det de sagde smiley mere at de RD500 to taktere brød de sig ikke om, JEG personligt kan bedst lide 4 takt skrigere. den 250 ccm ved 20k omdrejninger gjorde mig 9. klasses ungpigeforelsket våd i trussen. mens din nuda synes jeg lyder som en forstørret plæneklipper, og det er ikke noget for mig smiley hver sin smag

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#62   4. okt 2013 Så forstår jeg bedre.

Hehe har altid drømt om at køre på en forstørret plæneklipper smiley

• #63   4. okt 2013 ja nuda er en 4 takt, og jeg kan skam godt lide dens lyd. Mens jeg er også mest til skrigere, og derfor jeg en dag må eje sådan en zx2r smiley

Men min næste bike bliver højst sandsynligt en 750 shiver/dorsoduro, så lidt nuda lyd får jeg da over den.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#64   4. okt 2013 En af de 2 gad jeg helt klart også gerne have. Har altid været vild med den Dorsoduro smiley Råt og fedt design.

Fik lige insider info fra den kære RoyalJordanian om at han har ændret på rørene op til udstødningen, så han nu kører uden katalysator. Er det lovligt? Og er det derfor at lyden er så høj og dyb?

• #65   4. okt 2013 det er slet ikke lovligt at ha sådan en høj lyd, og mener at hvis din cykel, med dens udstødning er født med katalysator som standard, så skal den være monteret.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#66   4. okt 2013 Hmm ok smiley Det var et forsøg værd smiley Ku være jeg bare skulle flytte til england så..
    Men som vi var inde på tidligere, så ka man vel ikke få en synderlig stor bøde, hvis de ting ikke er iorden smiley
    Og som RJ jo også har sagt før, så redder den høje lyd ens liv smiley Et horn er folk jo ligeglade med, men sådan en høj udstødning lægger man med det samme mærke til smiley

• #67   5. okt 2013 Tror sgu højest du bliver indkaldt til syn hvis panserne ikke tror din udstødning er lovlig...så kan du jo passende skifte den ud med den gamle og få den synet.

• Hendrik E
    Hendrik E Tilmeldt:
    aug 2013

#68   5. okt 2013 Men går ud fra at hvis man skal lave et setup, som RJ har, så ska der saves og svejses på rørene. Eller kan det gøres uden?

Kommentér på:
That sound :O

Annonce