R6 05 tomgangsproblem og andet. R6 05 tomgangsproblem og andet.
Når den holder i tomgang, hopper tomgangen nogle gange. Det er lidt forskelligt om det er mandag eller tirsdag. For en uge siden døde den rent faktisk, hvis jeg ikke holde liv i den. Næste dag virkede den fint igen og hoppede ikke. Næste dage kørte jeg en lille tur, og den startede med at hoppe op og ned igen. Der er powercommander på, men jeg tænker at det vil ikke kan være den der gør noget. Kan det være TPS?
http://www.youtube.com/watch?v=mLIahjc_A5o
Et andet problem jeg har er, at når jeg kører, og den kommer op på 5000 omdrejninger, begynder den at give mere gas, i forhold til, hvor meget jeg drejer håndtaget, så hvis jeg ikke slipper gassen en smule så accelererer den en del. Jeg tænkte så at det kunne være powercommanderen, så jeg prøvede at justere middelområdet 2 takker ned, men det hjalp ingenting. Nogen der har prøvet det?
mar 2007
Følger: 78 Følgere: 76 MC-er: 2 Emner: 105 Svar: 3.232
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
Victor. Mærkeligt det med 5k området?
Ja ved godt at det er sikkerhedstorx, det har jeg heldigvis
Jeg prøver at rense den.
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 620
Ja for alle motore er ens....tror dit problem er lige der;).
okt 2011
maj 2004
okt 2011
maj 2004
okt 2011
Hvis din bil ikke kan dreje til højre, når du drejer på rattet, så kan den vel ikke dreje til højre, lige meget hvem der gør det, og hvordan de gør det. - Det er jo bare at dreje på rattet.
Så har du selvfølgelig ret i at rattet skal stå lige. Altså at der i motorcyklens tilfælde skal et rullefelt til, for at få den til at køre perfekt, men det er en anden snak.
maj 2004
Det kræver sgu da et felt og lidt mere viden om tingen end som så.
Som man siger: man får hvad man betaler for.
okt 2011
Selvfølgelig kan jeg ændre på det, men jeg synes ikke at det har nogen effekt på problemet. Derfor kan det vel ikke være power commanderen? Jeg gætter på at du ikke rigtig ved noget om det.
Hvis den skal køres rigtigt ind, skal det gøres med et felt, men jeg synes at det er spild af penge, fordi at det felt nok skal være ret avanceret for at kunne simulere ram-air. Lufttemperatur og luftfugtighed er jo heller ikke altid den samme.
Den skal bare ikke køre for mager, og derfor sætter man en powercommander på og installerer et map der ligner. Jeg tænker at man så kan fintune bagefter, ved at tage nogle ture med forskellige omdrejninger og tage tændrøret ud og kigge på det, for at se om det er lyst eller sort. Det er nok lidt svært, da den får mere eller mindre benzin, alt efter hvilken position gassen er i ved en given rpm.
Grunden til at mange får den på felt er nok for at få flest hestekræfter ud af den, hvilket indebærer at man stiller på blandingsforholdet, så den får mere benzin end "nødvendigt". Derved bruger man også mere benzin, og det er jeg ikke interesseret i.
okt 2011
Jeg kender ikke procedure for at stille den ind på et felt nej, for jeg har ikke felt, så det er ikke relevant for mig. Hvis jeg vil vide det, så går jeg på youtube, men jeg er ligeglad.
Jeg vil gerne hjælpes, af nogle der har forstand på det, og har erfaring med det. Ikke af folk der skriver fordi at de keder sig.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
hvis du tror det er powercommanderen der er i stykker, så pil den da fra og kør en tur uden .
hvis du synes din r6 skyder/prutter for meget, får den så for meget bensin ???
okt 2011
Det er jo dumt at få trillet en maskine ind, hvor der er fejl på.
Hvis jeg kører uden powercommander får den nok for lidt benno pga. KN filter og åben udstødning. Så jeg er ikke så glad for at gøre det?
Men nu prøver jeg lige at fuske med TPS først.
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.520
feb 2006
envejs kommunikation er også en måde at fucke en mc op på !
okt 2011
Jamen altså. Ingen har rådet mig til noget jeg kan bruge til noget. Der skal være en begrundelse for at råde folk, og det er der ikke.
Hvis du skriver i en tråd at din bil ryster, så siger jeg sku da ikke til dig at du skal gå ned til mekanikeren og få afbalanceret dine hjul! - Der kan være flere årsager til at den ryster, og hvis du så gør det alligevel, og det så ikke var det der var problemet, er jeg direkte årsag til at du har spildt alle dine penge. Fedt? Neh.
Derfor, vil jeg høre fra nogen der har erfaringer. Det er fint at skrive at det er pga. powercommanderen, men man skal jo komme med en begrundelse.
Det er også fint at komme med en teori, men så må man skrive, at det er noget man tror.
Som skrevet flere gange, vil jeg prøve det som Victor beskrev med TPS, fordi at han, som du kan læse, har en begrundelse. Så hvordan du kan sige at jeg ikke tager imod råd ?! Jeg forstår simpelthen ikke, hvor det kommer fra.
feb 2006
samtidigt kan lige netop din mc afvige på TPSen , hvilket man heller ikke indstiller på gehør
derfor ruller man hver enkelt mc
du spilder med andre ord tiden ved at fejlsøge på nettet ... flere steder kan du få et roll-off med udprintet kurve for omkring 200kr. så kan du kigge kurven på lige præcist din mc -,-
Har endnu ikke erfaring med spildte penge på et rullefelt , men en meget mere kørebar maskine er oftest resultatet ...
Min bror fik rullet én cbr1100 , den fik ALT for lidt at leve af og vanskelig at dosere på gassen , fik mcen tilbage og var nu kørbar og effekten var steget betydeligt
så fut du bare afsted
okt 2011
Grunden til, at jeg ikke tror at det er PCen er, at tomgangsproblemerne kun er der nogle gange, og powercommanderen er der altid.
Når jeg leger med powercommanderen, ændre det på benzintilførslen kan jeg mærke, men gør altså ikke noget ved det pludselig træk ved 5000 omdrejninger, så der udelukker jeg også en smule powercommanderen.
Jeg vil ikke afvise at den måske skal have rulles ind en dag, men jeg vil være sikker på at alt andet er toptunet FØR jeg får indstillet power commanderen.
feb 2006
feb 2006
okt 2011
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 477
jun 2012
okt 2011
Okay, jamen så vil jeg eksperimentere lidt mere med powercommanderen. Jeg synes bare at det er sjovt at den nogle gange går godt, og nogle gange helt skidt. Powercommanderen står jo på sammen indstilling altid?
jun 2012
okt 2011
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 17 Svar: 84
okt 2011
maj 2007
Følger: 49 Følgere: 48 MC-er: 8 Emner: 17 Svar: 84
okt 2011
FV motor har ikke til ram air kan jeg så, så det er jo nok ikke en god ide, eller hvad?
mar 2007
jeg synes du skal fortsætte med at prøve dig frem , på et tidspunkt rammer du nok det rigtige map
maj 2004
Kør nu til en der har rullefelt og kan justere det ind;).
Kan klart anbefale bislev mc, men det ligger dog i nordjylland:).
okt 2011
Men kan se at KJ motorcykler kan. Det har vidst et Dynapro rullefelt, så det ser spitze ud. Det koster 595, så det er vel ikke så galt.
Kim: Hvor er jeg faldet tilbage på, at jeg vil gøre det selv, jeg kan ikke se det nogen steder? Citér gerne.
maj 2004
mar 2007
Fv trimmer cykler for de bedste roadracere i dk og laver ikke meget andet end at rulle cykler , hver dag , men det er ikke godt nok til dig ?? pyt du gør det jo bare selv
husk at tage hensyn til ramair,når du selv piller med mappet i din pc
okt 2011
Jeg skrev "FV motor har ikke til ram air kan jeg så, så det er jo nok ikke en god ide, eller hvad?" - Er det i jeres skodhjerne lig "FV motor kan ikke finde ud af det, så jeg gør det selv"? For det er jo ikke det der står. Kan i ikke læse dansk?
Kim: Du virker som en analfabet igennem hele tråden, fordi du heletiden skriver alt muligt lort, der ikke har noget at gøre, med det jeg skriver. Jeg har før bedt dig om at pille af, netop på baggrund af det. Du spilder tiden?
Jeg bedte dig også om at citere, men det fatter du åbenbart heller ikke.
michael: Jeg kender en mekaniker som laver biler hver dag, han laver ikke andet, men han har ikke noget ordentlige værktøj, så når han f.eks. skruer møtrikker af, er det med rørtang.
Det er da lige meget, hvor mange cykler de triller, hvis de ikke har noget ordentligt at trille med, hvor svært er det at forstå? Jeg går ud fra, at jeg skal have fat i nogle med et felt med ram air, for at trille min cykel. Men det passer måske ikke?
Jeg har fået den hjælp jeg skal bruge.
mar 2007
men jeg skal gøre dig en tjeneste , jeg skal gøre hvad jeg kan for undgå at komme til at skrive i dine tråde
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
desuden er der ingen rullefelter der bare nærmer sig 250 kmt. lufttryk,
okt 2011
Fanta: Hvor lyder jeg klog henne?
Nå, det vidst jeg ikke. Så man laver ram-air rullefelter for sjov, eller?
En lufthastighed på 70 m/s ? Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?
Den her kan da blæse med 70 m/s og det er ikke en specielt stor motor:
http://www.leo-rosendal.dk/l%C3%B8vbl%C3%A6ser.htm
Hvis den kunne justere sig selv fuldstændigt, så var der vel ikke brug for en powercommander? Den har jo ikke nødvendigvis værdier fra udstødningen, så den ander jo ikke om den gør det rigtigt.
apr 2007
men hvis powercommanderen står forkert, gør den det uanset tryk eller ej,
du vil aldrig nogensinde selv kunne mappe alle de ca 300 felter der skal til for at din er mappet rigtigt,
Den knallert blæser der med 1 hk. vil sgu da aldrig nogensinde kunne flytte en ordentlig luftmængde med 70 m/s,
det hjælper jo ikke at have en vis hastighed hvis det kun er for enden af et ærte pusterør, der skal også en vis mængde til, Hvor du gør dig klog ? det gør du da hele tiden, ligemeget hvad man fortæller dig, ved du meget bedre selv !!
apr 2007
FV motors blæser giver 30000 m3 i timen, og det er på hele fronten af motorcyklen også ind i ramair kanalen !!
så tag nu og drop alle dine teorier som du ikke har noget at have i.
apr 2007
nej det gør man for at sælge noget til teoretikere som dig,
det er jo heller ikke nok bare at blæse ind i ramair der skal også blæses på køler og resten af motorcyklen, og det kræver virkelig meget luft,
og det luft man blæser ind, det skal ud igen, og det uden at der bliver overtryk i rummet, så det kræver mindst ligeså kraftig udsugning,
men selfølgelig hvis man kun blæser med 2 pusterør så skal der ikke meget sug til. godnat !!
okt 2011
Nej jeg vil ikke kunne mappe rigtigt uden rullefelt, som før skrevet.
Ligemegt, hvad man fortæller mig, ved jeg bedre - Neh, hvor?
Det var dig der skrev at ingen rullefelter kunne blæse med 250 km/t, men den tror jeg ikke helt på, når en løvblæser den kan. Røret på en løvblæser er da 10 cm i diameter eller sådan noget, hvor stor er en ram-air normalt? Ca. det samme?
Her er en til der kan, med mere luftmængde: http://www.flextrading.dk/modules/webshop/product_info.php?catid=40&subcatid=4&pid=146
Luftmængden er større fordi at den blæser ind på hele fronten. Hvis man kunne styre den lille løvblæser og lave det tæt, tror du så ikke at man kan komme derop ad? Det handler jo bare om tryk
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 36 Svar: 417
Det er netop rigtig sjovt, du skriver om en du kender der er mekaniker, men som løsner møtrikker med en rørtang - det er jo præcis det du selv har gang i
Om din R6 har en fejl et sted eller om det er dit map der er noget lort, det er umuligt at gætte på, men det kan et rullefelt afsløre. Dog har jeg tidligere sev leget med standard maps og det var noget lort. Fik efterfølgende FV-motor(en af de to bedste i landet) til at lave et custom map! Det var ALLE pengene værd. FV kan sit kram!!
Det der er vigtigt når vi taler rullefelt, det er om der er bremse på feltet. Er der ingen bremse så kan man ikke lave en ordentlig indkøring af AFR i de områder som der rent faktisk er vigtigst. En PC kører blot som en piggy bag enhed på din ECU, og det vil sige den blot "forstyrrer" signalet fra din ECU. ECU'en styrer alt hvad der foregår i din motor ud fra parametre fra sensorer, som lufttryk, luft temperatur, motortemperatur, AFR(kun narrow band lambda), motortemperatur, mapsensor, gearsensor, osv osv osv! Din ECU tager altså højde for alt, og din PC ændrer signalet lidt(tiden dyserne er åbne), så det passer til dine ændringer i flow.
At den knalder når du slipper gassen, kan blot være dit PAIR system som buldrer(typisk i de lave omdrejninger). Sker der ved høje omdrejninger, så går den for MAGERT og ikke for fed.
Få den nu på et felt - de standard maps dur altså ikke. Du kan også risikere at du kun kører ude på siden af mappet(eksempelvis 5 % gasgiving konstant selvom du giver 100 % gas på håndtaget), hvis skalaen på PC er indstillet forkert, det er nemlig set før. Tomgangs AFR reguleres i øvrigt også på PC.
apr 2007
det er det samme med en højtryksrenser, de kan næsten alle give lige højt tryk, men hvis det skal kunne bruges til noget, skal der altså også en stor vandmængde til, der falder de billige igennem.
Tak Kim, du ved da hvad du taler om, modsat visse andre
okt 2011
Kim: Fedt, tak!
Jeg prøver at tjekke mit pairsystem, for den gør det faktisk stadig det med at buldrer. Tog lige en tur på den igår.
Kan huske at jeg havde anden cykel der også have noget økohalløj der fik den til at buldre, så det lyder nok meget rigtigt.
I og med at jeg ikke prøver at mappe powercommanderen, så kan man vel ikke sige at jeg bruger det forkerte værktøj. Jeg skriver jo netop at jeg lige vil prøve at fejlsøge resten af maskinen, inden det bliver powercommanderens tur.
Mit map var smidt ind i den i forvejen, men jeg kan se på beskrivelsen at det er et standard map fra Dynojet.
Det er åbenbart kun mig der synes at det er spild af penge at få en cykel mappet der måske har en defekt TPS eller ir i ledningerne eller et PAIR system der ikke er lukket, osv. - Det kan en mapping jo ikke fixe.
Fanta: Tror du at den kan suge mere end løvblæseren kan give? Jeg ved det ikke, men jeg ved at det kræver en del at suge i forhold til at blæse
apr 2007
det eneste rigtige er at have et stort rør foran, som blæser på hele fronten, så er det som i virkeligheden.
okt 2011
Man skal altså kunne styre den, og regulere den efter behov. Det er klart.
okt 2011
okt 2011
Tænk, hvis jeg bare havde fået den rullet som folk sagde. Jeg har læst at PAIR systemet skal være blokkeret når man bruger power commander?
mar 2007
okt 2011
Jeg tænker at det altid skal være blokkeret, efter den er blevet rullet, for ikke at ændre på forholdene. Der ser jeg da i hvert fald folk der kører ræs de gør. De smider system væk for at spare vægt, og sikkert også for at få ydelse på en måde.
apr 2007
okt 2011
apr 2007
okt 2011
apr 2007
apr 2007
okt 2011
Hans: Ja det kan godt blive lidt for teknisk, hvis man er god gammeldags "Classic - no plastic"
Fin Z1000, jeg har en billig power commander til salg, med det helt rigtige map. Interesseret? Montering kan godt være lidt kompliceret på din model..
R6 05 tomgangsproblem og andet.