1.430 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 59 Svar

R6 05 tomgangsproblem og andet. R6 05 tomgangsproblem og andet.

Når den holder i tomgang, hopper tomgangen nogle gange. Det er lidt forskelligt om det er mandag eller tirsdag. For en uge siden døde den rent faktisk, hvis jeg ikke holde liv i den. Næste dag virkede den fint igen og hoppede ikke. Næste dage kørte jeg en lille tur, og den startede med at hoppe op og ned igen. Der er powercommander på, men jeg tænker at det vil ikke kan være den der gør noget. Kan det være TPS?
http://www.youtube.com/watch?v=mLIahjc_A5o


Et andet problem jeg har er, at når jeg kører, og den kommer op på 5000 omdrejninger, begynder den at give mere gas, i forhold til, hvor meget jeg drejer håndtaget, så hvis jeg ikke slipper gassen en smule så accelererer den en del. Jeg tænkte så at det kunne være powercommanderen, så jeg prøvede at justere middelområdet 2 takker ned, men det hjalp ingenting. Nogen der har prøvet det?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R6 05 tomgangsproblem og andet.
  • #1   26. sep 2013 Har du selv lavet din power commandor map ?

  • #3   27. sep 2013 Natteravnen: Jeg har hentet et map som passer til det setup jeg har. Men jeg synes at det prutter alt for meget når man slipper gassen, så jeg tænker at den får for meget benno, men det hjalp da jeg skruede ned for mellemområdet.

    Victor. Mærkeligt det med 5k området?
    Ja ved godt at det er sikkerhedstorx, det har jeg heldigvis smiley

    Jeg prøver at rense den.


  • #4   27. sep 2013 Quote: Jeg har hentet et map som passer til det setup jeg har.
    Ja for alle motore er ens....tror dit problem er lige der;).


  • #6   27. sep 2013 Kim: Jeg tror det ikke, i og med at det ikke hjælper at justerer på den.

  • #7   27. sep 2013 Der er jo en grund til at man kører til en med bænk og får den kørt ind;).

  • #8   27. sep 2013 Det er vel ligemeget, hvor man får den justeret ind, når det ikke hjælper noget at justere på boksen?! Jeg forstår ikke, hvad du mener.

  • #9   27. sep 2013 Så du mener at det du roder med i boksen er lige så godt arbejde som en der har rullefelt og forstand på det?

  • #10   27. sep 2013 Det er fuldstændig irrelevant. Prøv at læse, hvad jeg har skrevet en gang til.

    Hvis din bil ikke kan dreje til højre, når du drejer på rattet, så kan den vel ikke dreje til højre, lige meget hvem der gør det, og hvordan de gør det. - Det er jo bare at dreje på rattet.
    Så har du selvfølgelig ret i at rattet skal stå lige. Altså at der i motorcyklens tilfælde skal et rullefelt til, for at få den til at køre perfekt, men det er en anden snak.


  • #11   27. sep 2013 Hør nu lige her, du kan jo ikke bare hente et tilfældigt map ned og håbe det virker til lige din cykel, og så begynde at ændre på det.
    Det kræver sgu da et felt og lidt mere viden om tingen end som så.
    Som man siger: man får hvad man betaler for.


  • #12   27. sep 2013 Nej, det gør jeg heller ikke. Hvor står det henne?
    Selvfølgelig kan jeg ændre på det, men jeg synes ikke at det har nogen effekt på problemet. Derfor kan det vel ikke være power commanderen? Jeg gætter på at du ikke rigtig ved noget om det.
    Hvis den skal køres rigtigt ind, skal det gøres med et felt, men jeg synes at det er spild af penge, fordi at det felt nok skal være ret avanceret for at kunne simulere ram-air. Lufttemperatur og luftfugtighed er jo heller ikke altid den samme.
    Den skal bare ikke køre for mager, og derfor sætter man en powercommander på og installerer et map der ligner. Jeg tænker at man så kan fintune bagefter, ved at tage nogle ture med forskellige omdrejninger og tage tændrøret ud og kigge på det, for at se om det er lyst eller sort. Det er nok lidt svært, da den får mere eller mindre benzin, alt efter hvilken position gassen er i ved en given rpm.

    Grunden til at mange får den på felt er nok for at få flest hestekræfter ud af den, hvilket indebærer at man stiller på blandingsforholdet, så den får mere benzin end "nødvendigt". Derved bruger man også mere benzin, og det er jeg ikke interesseret i.


  • #14   27. sep 2013 atterman: Har jeg skrevet at andre ikke vidste, hvad man gør når man stiller den ind på felt? Hvor fanden kommer det der vås fra? Keder du dig? Bare hold dig væk fra min tråd.
    Jeg kender ikke procedure for at stille den ind på et felt nej, for jeg har ikke felt, så det er ikke relevant for mig. Hvis jeg vil vide det, så går jeg på youtube, men jeg er ligeglad.
    Jeg vil gerne hjælpes, af nogle der har forstand på det, og har erfaring med det. Ikke af folk der skriver fordi at de keder sig.


  • #15   27. sep 2013 det er ikke smart at stille på pc uden at vide hvad der sker .....
    hvis du tror det er powercommanderen der er i stykker, så pil den da fra og kør en tur uden .
    hvis du synes din r6 skyder/prutter for meget, får den så for meget bensin ???


  • #16   27. sep 2013 michael: Det afhjalp jeg som skrevet ved at skrue ned for middelområdet på powercommanderen. Jeg ved stadig ikke om den står perfekt, men før jeg evt. får powercommanderen justeret ordentligt, skal jeg jo have fixet de fejl der er, som måske ikke skyldes powercommanderen.
    Det er jo dumt at få trillet en maskine ind, hvor der er fejl på.

    Hvis jeg kører uden powercommander får den nok for lidt benno pga. KN filter og åben udstødning. Så jeg er ikke så glad for at gøre det?

    Men nu prøver jeg lige at fuske med TPS først.


  • #17   27. sep 2013 Du ødelægger jo mere end du gavner , metoden du skriver med at pille tændrøret ud og kigge farven ... skal så gøres for minimum hver 500omdr. - metoden virker for en scooter !



  • #18   27. sep 2013 undskylder , overså alle andres forsøg på at råde dig , overse gerne min post der

    envejs kommunikation er også en måde at fucke en mc op på !



  • #19   27. sep 2013 Urban: Den metode har jeg droppet igen, for der er jo forskellige positioner for gashåndtaget ved et givent omdrejningstal.

    Jamen altså. Ingen har rådet mig til noget jeg kan bruge til noget. Der skal være en begrundelse for at råde folk, og det er der ikke.
    Hvis du skriver i en tråd at din bil ryster, så siger jeg sku da ikke til dig at du skal gå ned til mekanikeren og få afbalanceret dine hjul! - Der kan være flere årsager til at den ryster, og hvis du så gør det alligevel, og det så ikke var det der var problemet, er jeg direkte årsag til at du har spildt alle dine penge. Fedt? Neh.

    Derfor, vil jeg høre fra nogen der har erfaringer. Det er fint at skrive at det er pga. powercommanderen, men man skal jo komme med en begrundelse.
    Det er også fint at komme med en teori, men så må man skrive, at det er noget man tror.

    Som skrevet flere gange, vil jeg prøve det som Victor beskrev med TPS, fordi at han, som du kan læse, har en begrundelse. Så hvordan du kan sige at jeg ikke tager imod råd ?! Jeg forstår simpelthen ikke, hvor det kommer fra.


  • #20   27. sep 2013 Du kan umuligt forvente at et map fra internettet passer på præcist din cykel , som du selv skriver er luftfugtighed , temperatur indvirkning på hele setuppet
    samtidigt kan lige netop din mc afvige på TPSen , hvilket man heller ikke indstiller på gehør
    derfor ruller man hver enkelt mc

    du spilder med andre ord tiden ved at fejlsøge på nettet ... flere steder kan du få et roll-off med udprintet kurve for omkring 200kr. så kan du kigge kurven på lige præcist din mc -,-

    Har endnu ikke erfaring med spildte penge på et rullefelt , men en meget mere kørebar maskine er oftest resultatet ...

    Min bror fik rullet én cbr1100 , den fik ALT for lidt at leve af og vanskelig at dosere på gassen , fik mcen tilbage og var nu kørbar og effekten var steget betydeligt

    så fut du bare afsted


  • #21   27. sep 2013 Nej jeg ved godt at de maps ikke passer så godt.

    Grunden til, at jeg ikke tror at det er PCen er, at tomgangsproblemerne kun er der nogle gange, og powercommanderen er der altid.
    Når jeg leger med powercommanderen, ændre det på benzintilførslen kan jeg mærke, men gør altså ikke noget ved det pludselig træk ved 5000 omdrejninger, så der udelukker jeg også en smule powercommanderen.
    Jeg vil ikke afvise at den måske skal have rulles ind en dag, men jeg vil være sikker på at alt andet er toptunet FØR jeg får indstillet power commanderen.


  • #22   27. sep 2013 det kan også udlæses og justeres i samme omgang som rullefeltet benyttes , uanset hvilken løsning du vælger , skal fejl udbedres og testeren ryger i røven af din mc



  • #23   27. sep 2013 god weekend !


  • #24   27. sep 2013 I lige måde.

  • #25   27. sep 2013 Jeg fik min rullet med pc5 og kn. Før kørte dem som lort, nu er det en drøm. Gør dig selv en tjenste brug penge på et felt og du smiler bagefter. Hvorfor spilde tiden på gør det selv. Du rammer aligevel ikke rigtig....

  • #26   27. sep 2013 ps. min svingede også i tomgang og uden noget mønster, og nu spiller den..Jeg var ved at blive idiot over det men kan bare konstatere at en nyere cykel kan man ikke selv gøre så meget ved....:-)

  • #27   27. sep 2013 PC5 til en R6 05? Det vidste jeg faktisk ikke at man kunne få. Hvis jeg havde det, ville jeg nok have købt sådan en autotune smiley Har du ikke overvejet det? Der er jo iltmåler osv. på.

    Okay, jamen så vil jeg eksperimentere lidt mere med powercommanderen. Jeg synes bare at det er sjovt at den nogle gange går godt, og nogle gange helt skidt. Powercommanderen står jo på sammen indstilling altid?


  • #28   27. sep 2013 Jeg søgte også alle steder på nettet da VO Mc sagde de kunne levere PC5, jeg kunne ikke finde svar på om det kunne lade sig gøre, men jo, nu triller jeg med pc5.


  • #29   27. sep 2013 Fedt nok smiley

  • #30   27. sep 2013 Løs forbindelse til din powercommander kan være problemet især hvis der er monteret en strømtyv. Men er du fra østjylland så kør en tur ud forbi FV Motor og få ham til at fixe det, det vil du aldrig komme til at fortryde. Evt få den køret ind. Min er kørt inde ved ham og det spiller bare !.

  • #31   27. sep 2013 Løs forbindelse ligefrem. Hmm kunne da godt lige tjekke stikkene smiley Tak !

  • #32   27. sep 2013 Har du en strømtyv så få den væk og lod det sammen i stedet. jeg havde problemer med min og troede at det var powerkommanderen, der var brændt af. det var så bare en strømtyv det fuckede det hele op. men gør nu dig selv det tjeneste at køre ud til Fv Motor og få den køret ind, det er alle pengene vær !.

  • #33   27. sep 2013 Nå jamen jeg tjekker lige for strømtyve. Det er noget satan har skabt! Specielt hvis man ikke isolerer dem ordentligt. Det korroderer med det samme hehe.

    FV motor har ikke til ram air kan jeg så, så det er jo nok ikke en god ide, eller hvad?


  • #34   27. sep 2013 du tvivler på fv motor kan mappe din cykel ??? smiley hvad bliver det næste .......
    jeg synes du skal fortsætte med at prøve dig frem , på et tidspunkt rammer du nok det rigtige map smiley


  • #35   27. sep 2013 Tsk tsk Du har fået så meget hjælp i denne tråd og stadig falder du tilbage på at du vil gøre det selv:).
    Kør nu til en der har rullefelt og kan justere det ind;).
    Kan klart anbefale bislev mc, men det ligger dog i nordjylland:).


  • #36   28. sep 2013 michael: Ja det tvivler jeg på. Er det ikke lidt ligesom en synsmand der tester CO2 uden en CO2 måler? Hvis man ikke kan tilføre luft til ram air, hvad skal man så bruge det til? Jeg tror at der er en grund til at der er felter med ram air.
    Men kan se at KJ motorcykler kan. Det har vidst et Dynapro rullefelt, så det ser spitze ud. Det koster 595, så det er vel ikke så galt.

    Kim: Hvor er jeg faldet tilbage på, at jeg vil gøre det selv, jeg kan ikke se det nogen steder? Citér gerne.


  • #37   28. sep 2013 Igennem hele tråden;).

  • #38   28. sep 2013 Like a boss : ja undskyld, men du har helt tabt sutten , men det finder du nok ud af en gang .Kør du bare en tur til KJ og få rullet din cykel for 595kr smiley
    Fv trimmer cykler for de bedste roadracere i dk og laver ikke meget andet end at rulle cykler , hver dag , men det er ikke godt nok til dig ?? pyt du gør det jo bare selv
    husk at tage hensyn til ramair,når du selv piller med mappet i din pc smiley


  • #39   28. sep 2013 Er i to bare helt væk? smiley Kan i ikke læse, eller hvad forgår der?

    Jeg skrev "FV motor har ikke til ram air kan jeg så, så det er jo nok ikke en god ide, eller hvad?" - Er det i jeres skodhjerne lig "FV motor kan ikke finde ud af det, så jeg gør det selv"? For det er jo ikke det der står. Kan i ikke læse dansk?
    Kim: Du virker som en analfabet igennem hele tråden, fordi du heletiden skriver alt muligt lort, der ikke har noget at gøre, med det jeg skriver. Jeg har før bedt dig om at pille af, netop på baggrund af det. Du spilder tiden?
    Jeg bedte dig også om at citere, men det fatter du åbenbart heller ikke.

    michael: Jeg kender en mekaniker som laver biler hver dag, han laver ikke andet, men han har ikke noget ordentlige værktøj, så når han f.eks. skruer møtrikker af, er det med rørtang.
    Det er da lige meget, hvor mange cykler de triller, hvis de ikke har noget ordentligt at trille med, hvor svært er det at forstå? Jeg går ud fra, at jeg skal have fat i nogle med et felt med ram air, for at trille min cykel. Men det passer måske ikke?

    Jeg har fået den hjælp jeg skal bruge.


  • #41   28. sep 2013 det tvivler jeg på er rigtigt , altså at du har fået den hjælp du behøver smiley
    men jeg skal gøre dig en tjeneste , jeg skal gøre hvad jeg kan for undgå at komme til at skrive i dine tråde smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #42   28. sep 2013 Like a boss et barn man ikke kan nå, hvis du ved så meget, burde du også vide at din mc selv justere sig, efter hvor meget luft der kommer ind i motoren,
    desuden er der ingen rullefelter der bare nærmer sig 250 kmt. lufttryk,



  • #43   29. sep 2013 Victor: Lektiepres. Det bliver mandag smiley

    Fanta: Hvor lyder jeg klog henne?
    Nå, det vidst jeg ikke. Så man laver ram-air rullefelter for sjov, eller?
    En lufthastighed på 70 m/s ? Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre?
    Den her kan da blæse med 70 m/s og det er ikke en specielt stor motor:
    http://www.leo-rosendal.dk/l%C3%B8vbl%C3%A6ser.htm
    Hvis den kunne justere sig selv fuldstændigt, så var der vel ikke brug for en powercommander? Den har jo ikke nødvendigvis værdier fra udstødningen, så den ander jo ikke om den gør det rigtigt.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #44   29. sep 2013 Den kan ikke justere sig selv fuldstændig, men den kan justere sig selv efter hvad tryk der er i luftfilter kassen, og hvad temperatur luften har, så hvis powercommanderen er mappet rigtigt, selv uden ramair, så står den også rigtigt med ramair,
    men hvis powercommanderen står forkert, gør den det uanset tryk eller ej,
    du vil aldrig nogensinde selv kunne mappe alle de ca 300 felter der skal til for at din er mappet rigtigt,
    Den knallert blæser der med 1 hk. vil sgu da aldrig nogensinde kunne flytte en ordentlig luftmængde med 70 m/s,
    det hjælper jo ikke at have en vis hastighed hvis det kun er for enden af et ærte pusterør, der skal også en vis mængde til, Hvor du gør dig klog ? det gør du da hele tiden, ligemeget hvad man fortæller dig, ved du meget bedre selv !!


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #45   29. sep 2013 Det pusterør du linker til står så opgivet til at kunne blæse 630 m3 i timen, og det er sikkert godt overdrevet
    FV motors blæser giver 30000 m3 i timen, og det er på hele fronten af motorcyklen også ind i ramair kanalen !!
    så tag nu og drop alle dine teorier som du ikke har noget at have i.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #46   29. sep 2013 Så spørger du om det er for sjovt man laver ramair rullefelter,
    nej det gør man for at sælge noget til teoretikere som dig,
    det er jo heller ikke nok bare at blæse ind i ramair der skal også blæses på køler og resten af motorcyklen, og det kræver virkelig meget luft,
    og det luft man blæser ind, det skal ud igen, og det uden at der bliver overtryk i rummet, så det kræver mindst ligeså kraftig udsugning,
    men selfølgelig hvis man kun blæser med 2 pusterør så skal der ikke meget sug til. godnat !!


  • #47   29. sep 2013 Nå okay, jamen, hvorfor laver man så felter med ram-air, det er jo helt åndssvagt, hvis den selv kan justere det?
    Nej jeg vil ikke kunne mappe rigtigt uden rullefelt, som før skrevet.

    Ligemegt, hvad man fortæller mig, ved jeg bedre - Neh, hvor? smiley

    Det var dig der skrev at ingen rullefelter kunne blæse med 250 km/t, men den tror jeg ikke helt på, når en løvblæser den kan. Røret på en løvblæser er da 10 cm i diameter eller sådan noget, hvor stor er en ram-air normalt? Ca. det samme?
    Her er en til der kan, med mere luftmængde: http://www.flextrading.dk/modules/webshop/product_info.php?catid=40&subcatid=4&pid=146

    Luftmængden er større fordi at den blæser ind på hele fronten. Hvis man kunne styre den lille løvblæser og lave det tæt, tror du så ikke at man kan komme derop ad? Det handler jo bare om tryk smiley Men det var jo ikke det din påstand gik ud på. Det ser ud som om at jeg ikke er den eneste med teorier :x


  • #48   29. sep 2013 Like a boss:
    Det er netop rigtig sjovt, du skriver om en du kender der er mekaniker, men som løsner møtrikker med en rørtang - det er jo præcis det du selv har gang i smiley

    Om din R6 har en fejl et sted eller om det er dit map der er noget lort, det er umuligt at gætte på, men det kan et rullefelt afsløre. Dog har jeg tidligere sev leget med standard maps og det var noget lort. Fik efterfølgende FV-motor(en af de to bedste i landet) til at lave et custom map! Det var ALLE pengene værd. FV kan sit kram!!

    Det der er vigtigt når vi taler rullefelt, det er om der er bremse på feltet. Er der ingen bremse så kan man ikke lave en ordentlig indkøring af AFR i de områder som der rent faktisk er vigtigst. En PC kører blot som en piggy bag enhed på din ECU, og det vil sige den blot "forstyrrer" signalet fra din ECU. ECU'en styrer alt hvad der foregår i din motor ud fra parametre fra sensorer, som lufttryk, luft temperatur, motortemperatur, AFR(kun narrow band lambda), motortemperatur, mapsensor, gearsensor, osv osv osv! Din ECU tager altså højde for alt, og din PC ændrer signalet lidt(tiden dyserne er åbne), så det passer til dine ændringer i flow.

    At den knalder når du slipper gassen, kan blot være dit PAIR system som buldrer(typisk i de lave omdrejninger). Sker der ved høje omdrejninger, så går den for MAGERT og ikke for fed.

    Få den nu på et felt - de standard maps dur altså ikke. Du kan også risikere at du kun kører ude på siden af mappet(eksempelvis 5 % gasgiving konstant selvom du giver 100 % gas på håndtaget), hvis skalaen på PC er indstillet forkert, det er nemlig set før. Tomgangs AFR reguleres i øvrigt også på PC.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #49   29. sep 2013 Det handler ikke bare om tryk, der skal en mængde til også, så skriver du nu, at man da bare kan sætte en løvblæser ind i ramairen, og hvad så når motorcyklen er oppe og yde max, og den bruger mere luft end en blæser kan give ? og hvordan vil du styre det ved mapping af feks 5 % gas tabellen ?
    det er det samme med en højtryksrenser, de kan næsten alle give lige højt tryk, men hvis det skal kunne bruges til noget, skal der altså også en stor vandmængde til, der falder de billige igennem.
    Tak Kim, du ved da hvad du taler om, modsat visse andre smiley


  • #50   29. sep 2013 Thomas: Hvorfor tror du at jeg prøver at fixe lortet mens det er til salg? Det er nok for netop at fixe det INDEN SALG!. Hvis jeg var ligeglad, havde jeg nok bare solgt den. Må du highside ind i en lygtepæl dit fjols! Hvad fanden bilder du dig ind.

    Kim: Fedt, tak!
    Jeg prøver at tjekke mit pairsystem, for den gør det faktisk stadig det med at buldrer. Tog lige en tur på den igår.
    Kan huske at jeg havde anden cykel der også have noget økohalløj der fik den til at buldre, så det lyder nok meget rigtigt.
    I og med at jeg ikke prøver at mappe powercommanderen, så kan man vel ikke sige at jeg bruger det forkerte værktøj. Jeg skriver jo netop at jeg lige vil prøve at fejlsøge resten af maskinen, inden det bliver powercommanderens tur.
    Mit map var smidt ind i den i forvejen, men jeg kan se på beskrivelsen at det er et standard map fra Dynojet.
    Det er åbenbart kun mig der synes at det er spild af penge at få en cykel mappet der måske har en defekt TPS eller ir i ledningerne eller et PAIR system der ikke er lukket, osv. - Det kan en mapping jo ikke fixe.

    Fanta: Tror du at den kan suge mere end løvblæseren kan give? Jeg ved det ikke, men jeg ved at det kræver en del at suge i forhold til at blæse smiley


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #51   29. sep 2013 Tæt på, men jeg ved det ikke, men jeg ved at man ikke kan sætte noget på ramair indtaget som er tæt, du kan jo ikke styre det, hvad så når de lave delgasser skal mappes, der vil cyklen ikke køre så hurtigt at der normalt ville være ramair, ville du så stadig blæse ind der ?, eller vil du slukke for løvblæseren, men så skal motorcyklen jo suge gennem et langt rør og en blæser, det ville ændre på alt, det vil jo give modstand,
    det eneste rigtige er at have et stort rør foran, som blæser på hele fronten, så er det som i virkeligheden.


  • #52   29. sep 2013 Fanta: Som jeg skrev: "Hvis man kunne _styre_ den lille løvblæser og lave det tæt, tror du så ikke at man kan komme derop ad?"
    Man skal altså kunne styre den, og regulere den efter behov. Det er klart.


  • #53   29. sep 2013 Jeg har set at folk skruer de der PAIR ventillåg af og vender membranbladene om og alt muligt. Hvorfor før folk det? Kunne man i princippet ikke bare komme en marmorkugle i de 3 slanger og så færdig?

  • #54   29. sep 2013 Jeg har lige opdaget at der ikke er lavet PAIR mod på den.
    Tænk, hvis jeg bare havde fået den rullet som folk sagde. Jeg har læst at PAIR systemet skal være blokkeret når man bruger power commander?


  • #55   29. sep 2013 det skal være blokeret når man ruller den

  • #56   29. sep 2013 Fedt, jamen så sparede jeg da lige nogle mekanikertimer der.
    Jeg tænker at det altid skal være blokkeret, efter den er blevet rullet, for ikke at ændre på forholdene. Der ser jeg da i hvert fald folk der kører ræs de gør. De smider system væk for at spare vægt, og sikkert også for at få ydelse på en måde.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #57   29. sep 2013 Det ændrer ikke på nogen forhold, det luft pair systemet tilsætter, er efter forbrændingen, det skal bare være lukket mens man mapper, ellers vil den vise for mager blanding.

  • #58   29. sep 2013 Den tager da luft fra indsugningen?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #59   29. sep 2013 Den tager luft fra luftfilterkassen, og det er styret så det kun er åbent ved meget lidt gas,

  • #60   29. sep 2013 Nå, okay. Så det er bedst at sætte det til igen efter rulning?

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #61   29. sep 2013 Det er ligegyldigt, men hvis du lukker det vil det fjerne det meste knalden og prutten, men hvis du har kat på, er det bedst at det er åbent, da det hæver udstødnings temperaturen, og dermed holder katten renere.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.408
    #63   29. sep 2013 Ja det får ingen ende, men du kan da rime smiley

  • #64   29. sep 2013 Cool Fanta. Tak!

    Hans: Ja det kan godt blive lidt for teknisk, hvis man er god gammeldags "Classic - no plastic"
    Fin Z1000, jeg har en billig power commander til salg, med det helt rigtige map. Interesseret? Montering kan godt være lidt kompliceret på din model..


Kommentér på:
R6 05 tomgangsproblem og andet.

Annonce