{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

Bmw R80 {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har kigget på en BMW R80 fra 1978, meget magen til denne i videoen:
http://www.youtube.com/watch?v=SbGYFHIuOZs

Dog har den jeg har set på en større forntkåbe, og originale sidetasker.

Hvor meget vil i mene sådan en er værd? Og hvad skal man være obs på med sådan en dame?
Ejeren snakker om at han måske tror at udrykkerlejet er ved at være lidt slidt? nogle der kan fortælle mig nogle sider med reservedele, så jeg kan se priser.

Mvh Rasmus

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw R80
  • #1   10. sep 2013 Den ser meget velh. ud og står i original stand med den pæne S kåbe på, selv farven er original.
    Men hvad har den kørt ?
    Ændre den lyd når du tager koblingen, eller hvad gør den ?
    Hvad med dæk osv ?
    Det er ikke uvæsenlig for et pris gæt.
    Men hvis du drømmer om at sætte en stor udestue og kufferter på så kan det ofte findes for små penge (Ca.2000)

• #2   10. sep 2013 de koster fra 17.000 og op efter

• #3   10. sep 2013 Han ved ikke det præcise tal for hvad den har kørt, han har importeret den fra tyskland.
    Jeg har ikke selv hørt hvordan den lyder endnu, kun hvad jeg har fået fortalt via tlf.

Men troede faktisk BMW cyklerne stod i forholdsvis høj kurs.

• #4   10. sep 2013 hvad vil han have for den ?

• #5   10. sep 2013 Gamle bimmere kan godt være pengene værd, for der er mange km i en BMW. Og så er de relativt enkle at skrue i, og det er intet problem at finde reservedele, som det fx kan være til gamle japanske maskiner.

Du kan finde stumper - både nye og brugte - her: motorworks.co.uk for at få en ide om prisniveau. Her har jeg selv købt masser af stumper. Ellers er ebay et godt bud. Der er ikke i væsentlig grad og helt generelt den store forskel på priser her og der.

• #6   10. sep 2013 Hvis den er i god stand starter prisen ved små 30.000. De mere forskruede med mange defekter og meget højt km. tal kan du finde omkring de 20.000.
    Alt under de priser, hvis vi taler R100 eller R80, er de rene vrag.

• #7   10. sep 2013 Okay.
    tak for respons.
    Men hvilke svagheder og ofte fundne fejl på disse maskiner? eller er de bare generelt solide?

• #8   11. sep 2013 Det bedste råd jeg kan gi´dig er. Se på om den generelt er velh. bærer den præg af at have været skilt ad (forskruet i bolthoveder osv.) starter den hurtig uden at klapre løs og uden olietåge, skifter den godt i alle gear og føles koblingen let så er der næppe de store udgifter i vente.
    Det er meget solide og slidstærke cykler, der for længst har bevist deres styrke hos politiet i rigtig mange år.
    Fordelen ved BMW er, at du kan få alle reservedele nyt og brugt til selv meget gamle modeller uden problemer.
    Skulle du senere få lyst til tuning, så laves der også et utal af sæt, der kan få en ældre BMW til at sparke røv for alvor smiley

PS. Der kan forekomme olietåge ved opstart, hvis den har stået længe på side støttebenet, uden at have været startet. Men det skal stoppe igen efter få sekunder.

• #9   11. sep 2013 Kanon.. tusinde tak for en god vejledning. smiley

Kommentér på:
Bmw R80

Annonce