Bremseslanger Bremseslanger
Jeg har problemer med bremserne på min gamle viffer.. Forbremsen hænger en lille smule, og jeg har gjort alt hvad jeg sådan lige kan hitte på for at udbedre det.. Men nej, de hænger stadig fint og flot. og det er begge kalibre der gør det. Kalibrene er helt nyrenoveret, med o-ringe, og det hele, og alt er velsmurt med den rigtige blå fra ATE
Spørgsmålet lyder. Mine bremseslanger virker til at være fine, Men er der nogen der har oplevet at de kan være faldet sammen inden i? Altså sådan så når de er uden tryk, kan man puste let igennem dem, og når der kommer tryk på klapper de sammen.
Det underlige er bare, at hvis jeg åbner udluftningsskruerne så slipper bremsen ikke.
Er der nogen i nærheden af Kalundborg der har en bremsemaster liggende, som jeg kunne prøve, og et hold kalibre til en VFR 750 rc24-1 eller en den første af CBR 600 modellerne?? Evt. som jeg kan købe, eller prøve at låne til fejlfinding.
På forhånd tak Thomas.
mar 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 169
Hvis luftskruen ikke løser problemet, så er det ikke på tryk-siden du skal søge løsningen. Renoverede kalibre, så tænker jeg klodser, er der plads nok, eller går klodserne for stramt ned i kaliber, det ses jo at klodsen lige skal rettes til på siderne.
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 42 Svar: 622
Mine klodser er ikke nedslidte, langt fra faktisk. Men derfor kan stemplerne jo godt kæntre lidt. Det er derfor at jeg gerne vil prøve med nogen andre kalibre og en anden master. Syntes bare at det lyder lidt vildt at alle 4 stempler kæntre/sætter sig samtidig.
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.773
jul 2012
Bjarne.. Min mc kan sagtens køre, jeg har kæmpet med det her i et godt stykke tid nu. og har kørt med det. Det er ikke mere end man dårligt kan mærke det når man kører, men når man holder, og skubber lidt frem og tilbage med mc,en kan man godt mærke det.
Vi må lige finde ud af det med den der Nissin master Bjarne. Jeg er snart klar til at prøve hvad som helst. uanset for den nye slanger i næste uge, så er de 100% udelukket.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Er der frigang i masteren når den ikke er arkiveret ?, d.v.s. at der er fri gennemgang til beholderen, prøv e.v.t. at justere til lidt mere frigang hvis der er muligt på dit system.
Er der for meget væske i bremsebeholderen ?, prøv at tage låget af beholderen, hjælper det ?
Hvis intet af ovenstående hjælper må du adskille masteren, tjek for skidt og slidte dele, til mange master fås et renoverings kit.
jul 2012
Man kan ikke justere noget på masteren, Jeg kan puste fra slangen ved kaliberne, hele vejen op så jeg kan høre det hvæser i beholderen.. Så der må være gennemgang. Men det med mængden... Jeg tror sq at du muligvis har fat i noget der. Jeg plejer at fylde beholderen op.
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 6 Emner: 2 Svar: 176
Det er ikke nok at der gennemgang til beholderen, der skal være gennemgang næsten uden modstand, da der ellers er for meget bag-tryk på stemplerne også "kører" de ikke helt retur, det kan være samme fænomen ved for meget væske i beholderen.
På nogle få typer af Bremse kalibrere er O-ringene asymmetriske og skal vendes korrekt når de monteres, er det tilfældet på din ?
jul 2012
Jeg bliver nød til at låne en master af en eller anden.. bare for at tjekke.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 26 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 14 Svar: 140
jul 2012
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 148 Svar: 1.027
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 50 Emner: 90 Svar: 1.224
Bremseslanger