1.499 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Bremseslanger Bremseslanger

Jeg har problemer med bremserne på min gamle viffer.. Forbremsen hænger en lille smule, og jeg har gjort alt hvad jeg sådan lige kan hitte på for at udbedre det.. Men nej, de hænger stadig fint og flot. og det er begge kalibre der gør det. Kalibrene er helt nyrenoveret, med o-ringe, og det hele, og alt er velsmurt med den rigtige blå fra ATE

Spørgsmålet lyder. Mine bremseslanger virker til at være fine, Men er der nogen der har oplevet at de kan være faldet sammen inden i? Altså sådan så når de er uden tryk, kan man puste let igennem dem, og når der kommer tryk på klapper de sammen.
Det underlige er bare, at hvis jeg åbner udluftningsskruerne så slipper bremsen ikke.

Er der nogen i nærheden af Kalundborg der har en bremsemaster liggende, som jeg kunne prøve, og et hold kalibre til en VFR 750 rc24-1 eller en den første af CBR 600 modellerne?? Evt. som jeg kan købe, eller prøve at låne til fejlfinding.

På forhånd tak Thomas.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremseslanger
  • #1   1. sep 2013 Hej.
    Hvis luftskruen ikke løser problemet, så er det ikke på tryk-siden du skal søge løsningen. Renoverede kalibre, så tænker jeg klodser, er der plads nok, eller går klodserne for stramt ned i kaliber, det ses jo at klodsen lige skal rettes til på siderne.


  • #3   1. sep 2013 jeg har selv tænkt på det med undertryk i masteren..men det har jeg ladet mig fortælle at master ikke gør.. Men derimod er det o-ringene i kaliberen det hiver stemplerne tilbage.???

    Mine klodser er ikke nedslidte, langt fra faktisk. Men derfor kan stemplerne jo godt kæntre lidt. Det er derfor at jeg gerne vil prøve med nogen andre kalibre og en anden master. Syntes bare at det lyder lidt vildt at alle 4 stempler kæntre/sætter sig samtidig.


  • #4   1. sep 2013 Kan du skubbe stemplerne tilbage i kaliberne ?, hvis ikke så kan det være slangerne (tvivler), eller også masteren der ikke åbner for retur porten.

  • #6   1. sep 2013 Jeg kan uden problemer skubbe stemplerne tilbage med fingrene.. Jeg kan også klemme alle 4 stempler retur ved klemme om skive og kaliber.

    Bjarne.. Min mc kan sagtens køre, jeg har kæmpet med det her i et godt stykke tid nu. og har kørt med det. Det er ikke mere end man dårligt kan mærke det når man kører, men når man holder, og skubber lidt frem og tilbage med mc,en kan man godt mærke det.
    Vi må lige finde ud af det med den der Nissin master Bjarne. Jeg er snart klar til at prøve hvad som helst. uanset for den nye slanger i næste uge, så er de 100% udelukket.


  • #8   1. sep 2013 Du har helt ret i at det o-ringene i kalibrere der trækker stemplerne retur, men det virker kun hvis din master også fungere som den skal. Når masteren ikke er aktiveret er der fri gennemgang til bremsevæske beholderen, og dermed kan o-ringene trække stemplerne retur. Hvis der ikke er 100% gennemgang i din master kan o-ringene ikke trækker stemplerne helt retur da de møder "modstand".

    Er der frigang i masteren når den ikke er arkiveret ?, d.v.s. at der er fri gennemgang til beholderen, prøv e.v.t. at justere til lidt mere frigang hvis der er muligt på dit system.
    Er der for meget væske i bremsebeholderen ?, prøv at tage låget af beholderen, hjælper det ?
    Hvis intet af ovenstående hjælper må du adskille masteren, tjek for skidt og slidte dele, til mange master fås et renoverings kit.


  • #9   1. sep 2013 for meget væske.. hmm den har jeg sq ikke tænkt på. Jeg prøvede at udlufte en ekstra gang idag. Det var lige som at det hjalp lidt.. Jeg skal lige ha prøvet med en anden master inden jeg gør andet.
    Man kan ikke justere noget på masteren, Jeg kan puste fra slangen ved kaliberne, hele vejen op så jeg kan høre det hvæser i beholderen.. Så der må være gennemgang. Men det med mængden... Jeg tror sq at du muligvis har fat i noget der. Jeg plejer at fylde beholderen op.



  • #10   1. sep 2013 Beholderen skal fyldes til max. stregen med nye belægning og ikke mere, så er der væske nok til at kompensere for sliddet på belægningerne.
    Det er ikke nok at der gennemgang til beholderen, der skal være gennemgang næsten uden modstand, da der ellers er for meget bag-tryk på stemplerne også "kører" de ikke helt retur, det kan være samme fænomen ved for meget væske i beholderen.
    På nogle få typer af Bremse kalibrere er O-ringene asymmetriske og skal vendes korrekt når de monteres, er det tilfældet på din ?


  • #11   1. sep 2013 O-ringene er symetriske. Den reces som o-ringen sidder i, får ringen til at kæntre lidt, så den bliver højere ind mod bunden af kaliberen.

    Jeg bliver nød til at låne en master af en eller anden.. bare for at tjekke.


  • #12   2. sep 2013 Jeg har bremsecalipre liggende til en Honda NTV (Prøv at se min annonce).. Måske de passer ?

  • #13   2. sep 2013 @Alex.. Havde min VFR været 2 år nyere havde den ene kaliber passet.. Jeg passer kalibre med CBR 600 og 1000 fra slut 80'erne og XRV 650

  • #14   26. apr 2018 Hvad var læsningen på problemet?

  • #15   26. apr 2018 Jacob , det erfem år siden


Kommentér på:
Bremseslanger

Annonce