{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.578 visninger | Oprettet:

Yamaha fzr 1000 koblings problemer {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan bidrage med lidt viden her...
jeg mistede koblingstryk stille & roligt over en weekend.
jeg chekkede for væske manglede ikke noget så nu har jeg.
- skiftet koblingsplader (ikke jernskiverne)
- skiftet indmad i hoved cyllinder & slave cylinder
- nyt bremsevæske
- luftet ud
nu har jeg intet luft i systemet & koblingsarm er hård men...
den kobler ikke helt ud.. hvad gør jeg...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha fzr 1000 koblings problemer
  • #1   27. aug 2013 Dyppede du de nye plader godt i olie inden du monterede dem?

  • #2   27. aug 2013 Jeg plejer at lade dem ligge i olie et stykke tid og så monterer jeg dem med masser af olie, gør man ikke det, altså smører dem inden montering, så kobler den ikke ordentlig ud

  • #3   27. aug 2013 ? Er du på vej ud og skille kobling ad? smiley

  • #4   27. aug 2013 Du har brugt den rigtige motorolie til mc og IKKE til bil ik?
    Ellers har du fejlen der.

    Mvh Karsten


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #5   27. aug 2013 Du har vel forhåbentlig lige kontrolleret alle dine stålplader for skævheder?
    Det gøres ved at lægge dem på en glasplade eller et spejl.
    Der må heller ikke være blå mærker på dem - så er de varmeskadet og skal skiftes.

    Kig evt den her: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/8034-fzr7501000__yzf_7501000_koblings_modificering


  • #6   28. aug 2013 Tak for svar til alle .... Har ikke skiftet olie & der kom kun 4 dråber ud af kobllingshuset da jeg skilte det ad ... nu vil jeg senere gå ud & skille den ad & dyppe dem godt i olie..... smurte bare en anelse på da jeg samlede den.. & ved samme lejlighed chekker jeg lige for skævhedder smiley så ser jeg om det kommer til at du smiley


  • #7   28. aug 2013 Lad os høre hvordan det gik, jeg er sikker på at det virker når det er smurt smiley

  • #8   3. sep 2013 Hej igen
    Nu har jeg haft den skilt ad & sejlet koblingen ind i olie, men desværre hjalp det ikke noget..... det er en mærkelig fejl... det er som om det er koblingstrykket der mangler men efter udluftning er den hård,i håndtaget & den kobler næsten helt ud & jeg kan godt sætte den i gear men kan mærke at den trækker ganske lidt & kan ikke få den ud af 1. gear uden at slukke motoren og koblingen slipper også efter få mm slæk på håndtaget.... hmmmmm nogen gode ideer ???


  • #9   6. sep 2013 Den er nem den der smiley

    Koblingsskål og "hub" som jeg kalder den... Den har fået riller, eller dybe mærker fra hhv friktionspladerne og stålpladerne.. Det gør at den pladerne sidder lidt fast i skålen og hubben, selvom man tager koblingen.. Et normalt problem som opstår på gamle motorer...

    Når du tager pladerne ud, vil du kunne mærke (der hvor de sidder inde i motoren) at der er riller fra pladerne.. Du vil sikkert også kunne se dem tydeligt med det blotte øje... De skal files jævne igen med noget meget fint materiale, så du ikke laver ridser... Du må ikke kunne mærke nogle ujævnheder bagefter når du kører tommelfingeren hen over... Husk at du skal pille skålen og hubben helt ud af motoren inden du filer.. Du har ikke lyst til at få stål støv ind i motoren...

    Det er operation der kan laves på et par timer og af speciel værktøj kræver det måske kun en slagnøgle til at få løsnet den store møtrik i midten...

    Vil hjertens gerne hjælpe dig med det, men kommer ikke lige til Sønderjylland foreløbig smiley


  • #10   22. sep 2013 Nu har jeg filet i skålen som trækker gearkassen (den inderste) & desværre fik jeg lavet nogle grimme hakker m min skruetrækker da jeg skulle skrue den store møtrik ud(og havde husket at åbne låseblikket) tænkte ikke ovet at jeg kunne ha sat den i gear........ den store skål med tandhjulet på er ikke sådan at få ud pga konlingshuset, hvad gør man ????? . jeg har prøvet at samle hele koblingen med nye jern skiver også, og jeg har målt en vandring på ca 1,5 mm på koblings skålene men nu er den endnu dårligere, nu virker koblingen slet ikke & når jeg har trukket koblingen med adskilt dæksel kanjeg nemt rykke i koblingsplader & se de er løse.... er der nogen af jer der ved hvor jeg køber en ny koblings skål ???

    mvh Claus


  • #11   5. jan 2014 Nu har jeg haft det hele adskilt, filet/pudset godt i skålene, efter den er samlet er det som om den mister kolbings trykket langsomt, men jeg har testet hovedcylinder på forbremsene & der virkede den... slave cylinder har som sagt fået ny indmad, men kan dr være en fejl der gør at trykket ikke opretholdes selvom der ikke kommer noget væske ud ?

  • #12   19. apr 2014 Fejlen er løst: Jeg havde ikke opdaget at der var en skive ud af de 9 der var anderledes.. den som den tynde ting i midten ligger imellem... så da den blev placeret det rigtige sted virkede det igen.... smiley

Kommentér på:
Yamaha fzr 1000 koblings problemer

Annonce