{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.455 visninger | Oprettet:

Forskel på batterier? {{forumTopicSubject}}

Hey MCG, skal have nyt batteri og fik afvide af min mekaniker at jeg bare skulle finde et så billigt et som muligt, da det alligevel er en sliddel der skal skiftes hver eller hvert andet år. Men det er ikke det jeg har spørgsmål til.

Jeg har ikke forstand på hvad de forskelige batterier er gode for, og ikke er. Men har kigget lidt på disse to, men hvad er forskellen?

http://www.oliebiksen.dk/shop/varta-funstart-12-609p.html

http://www.oliebiksen.dk/shop/varta-funstart-agm-646p.html

Mvh.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på batterier?
  • #1   14. aug 2013 Jeg har købt mit i Thansen.. Håber det holder i 3-4 år mindst..

• #2   14. aug 2013 AGM er batterier med glasfiber plader i stedet for blyplader, det betyder at de ikke kan lække syre over det hele.
    Også kan de holde til flere afladninger end standard batteri... så AGM batteriet er det bedste af de 2 du har fundet, desuden har det AGM batteriet dobbelt så meget start strøm som ikke AGM'et du har fundet smiley

• #3   14. aug 2013 Jonas: hvilket købte du der?

Morten: Tak, suåer svar:)

• #4   14. aug 2013 der er forskel på batterier som så meget andet, både type og kvalitet, jeg kører med et yuasa blysyre batteri på 7ende år nu, så de kan nu holde mange år

• #5   14. aug 2013 Hmm, uden at være mekaniker og aldså vide det 100%, ville jeg til enhver tid vælge et der er anbefalet til mc'en de fleste steder hvor man taster sin mc ind, kommer der de forskellige dele op, også hos thansen

• #6   14. aug 2013 Den mekaniker der påstår det skulle måske lige besøge en batterifabrik, der er stor forskel på batterier og de ting der bliver sat i dem, man får hvad man betaler for.
    Men det er også måden det bliver brugt på der har noget at sige, de skal lades rigtigt op, ikke for meget og ikke for lidt, hvis man aflader et batteri for mange gange kan det også skades ( ved det af erfaring med bådbatteri der ikke blev brugt ret meget, det var fladt næsten hver gang vi skulle ud pga et lille forbrug ved stilstand, så det blev kørt fladt mange gange ( 10 -15 gange ) og kunne ikke modtage strøm nok til start til sidst, så jeg tog til fabrikken og klaget min nød, der fik jeg så en forelæsning om batterier jeg sent vil glemme ) så kvalitet kan betale sig, hvis din mc ellers lader forbruger rigtigt..

• rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 346
  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #8   14. aug 2013 Glasfiber istedet for bly - det var da en god ide, det er jo meget lettere.....

• #9   14. aug 2013 Det dyre har bedste specs, så køb det.

• #10   14. aug 2013 Niels B, det er ikke glasfiber istedet for bly, da blyet ikke kan undværes i den kemiske reaktion, men blypladerne er beklædt med et stof materiale, som minder om fiber eller fleece. Dette materiale optager elektrolytten/svovlsyren, men på sådan en måde at strømmen stadig kan vandre, og netop derfor en et AGM batteri næsten helt spildefrit, og helt vedligeholdelsfrit.

• #11   14. aug 2013 de to linkede batterier er 3 amp - hvis det er vigtigt for dig...

• jan S
    jan S Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Svar: 19
    #12   14. aug 2013 http://scootershop.dk/produkter/603-batterier/910-batteri-12v5a-lp-sla12-4s-nu-med-5a-samme-str/
    Vil anbefale dette, det er med 5amp. Og samme fysiske størrelse samtidig er det vedligeholdelses frit smiley
    Det holder nok ikke så længe som et med 3amp. Da pladerne er lavet tyndere for at få plads til flere og dermed de ekstra amp. Men til gengæld kan man tydeligt mærke der er mere knald på når man bruger elstart smiley

Kommentér på:
Forskel på batterier?

Annonce