386 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forlænge kickstarter aksel? Forlænge kickstarter aksel?

Jeg har på min Suzuki GS 550 et Raask tilbageflyttersæt, som desværre sidder pænt meget i vejen for min kickstarter.
Er det muligt at forlænge selve akslen som kickstarteren sidder på?
Jeg tænker at at skære den tæt på motoren, og så bore hul til et 10mm gevind, og det samme i den stump jeg skærer af, og så sætte et stykke ind på ca 10mm for at forlænge den. Og så skrue det sammen, og måske lige en svejseklat for at holde på det.

Jeg er dog nervøs for om det giver for meget vrid i selve akslen, og den vil bøje med tiden, eller skabe utæthed.

Findes der evt andre løsninger?
Billedet er fra nettet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forlænge kickstarter aksel?
  • #1   30. jul 2013 Jeg ville have 2 bekymringer..
    1. er den aksel noget hærdet stål, kan det være en bitch at få til at holde med en svejsning, når jeg af og til lavet et stk special værktøj og bruger f.eks. en skruetrækker holder svejsningen fint, men varmen har svækket selve skruetrækkeren MEGET!
    2, når du svejser er der risiko for at ødelægge pakningen på akslen.

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du vil forlænge akslen?! får du ikke kun mindre plads af det? Optimalt ville jo være at få fremstillet en længere aksel smiley

• #2   30. jul 2013 hmm .. altså, det giver jo et lidt større vrid i skjoldet, meeen, 10mm burde nok konne holde .. Jeg ville nok bore op til 12 mm, tage en oliehædtet bolt, og slibe et fald ind i begge akselstykker der hvor den skal svejes, og så fuld svejse den .. så kunne man lige bagefter sætte den op en drejebænk og rette det hele af bagefter ... så kan der vel næsten ikke gøres mere ..

OG PS .. de er SÅ hard core fede de Raask forhvilere, så jeg ville gøre det samme for at få det hele til at virke smiley

• #3   30. jul 2013 forresten ... Det kan være at jeg har en aksel, hvis det er ,, Så slipper du jo for at "dræbe" den du har på nu !!!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   30. jul 2013 Jeg ville finde en løsning som inkluderede at bygge selve kickstarter pedalen om. Akslen er normalt kun lige stærk nok i sin originale udførsel, og svejser man på den, svækker man den meget.

• #5   30. jul 2013 Du skal få en maskinarbejder til dreje en ny til dig i noget sejhærdet stål
    pil akslen ud ! aflever den til et maskin værksted og bed dem om at lave en aksel bare 10 mm længere.
    Men det bliver hurtigt dyrt
    Din løsning med at save af og sætte en M 10 gevindstump holder ikke længe.

• #6   30. jul 2013 Som Sajmon, lav kickstarten om istedet. At forlænge akslen tror jeg ikke på..

Kommentér på:
Forlænge kickstarter aksel?

Annonce