Forlænge kickstarter aksel? Forlænge kickstarter aksel?
Jeg har på min Suzuki GS 550 et Raask tilbageflyttersæt, som desværre sidder pænt meget i vejen for min kickstarter.
Er det muligt at forlænge selve akslen som kickstarteren sidder på?
Jeg tænker at at skære den tæt på motoren, og så bore hul til et 10mm gevind, og det samme i den stump jeg skærer af, og så sætte et stykke ind på ca 10mm for at forlænge den. Og så skrue det sammen, og måske lige en svejseklat for at holde på det.
Jeg er dog nervøs for om det giver for meget vrid i selve akslen, og den vil bøje med tiden, eller skabe utæthed.
Findes der evt andre løsninger?
Billedet er fra nettet
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
1. er den aksel noget hærdet stål, kan det være en bitch at få til at holde med en svejsning, når jeg af og til lavet et stk special værktøj og bruger f.eks. en skruetrækker holder svejsningen fint, men varmen har svækket selve skruetrækkeren MEGET!
2, når du svejser er der risiko for at ødelægge pakningen på akslen.
Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du vil forlænge akslen?! får du ikke kun mindre plads af det? Optimalt ville jo være at få fremstillet en længere aksel
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
OG PS .. de er SÅ hard core fede de Raask forhvilere, så jeg ville gøre det samme for at få det hele til at virke
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
okt 2004
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 34 Svar: 446
pil akslen ud ! aflever den til et maskin værksted og bed dem om at lave en aksel bare 10 mm længere.
Men det bliver hurtigt dyrt
Din løsning med at save af og sætte en M 10 gevindstump holder ikke længe.
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 102 Svar: 2.502
Forlænge kickstarter aksel?