4.639 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Motocross - vedligeholdelse Motocross - vedligeholdelse

Hej med jer

Jeg står i den situation at damen og jeg har købt et lille nedlagt landbrug med lidt jord til.
Hun har fået lov til at have hendes heste gående mod at jeg får en mark til cross og andet sjov.

Nu har jeg kigget lidt og tror det bliver en 125 eller 250 ccm.

Men jeg er fuldstændig "rookie" på det område, så vil jo gerne vide om folk kan fortælle lidt omkring at skifte olie og stempel.

Har læst mig lidt frem til olie hver 15. time ca. og hvordan med stempel?
Er det svært at skifte stempel og holde sådan en maskine kørende?
Har tænkt mig at brug omkring 10K på en maskine og den skal kun bruges til lidt sjov frem og tilbage på marken.

Hvis I har nogen maskiner I kan anbefale til omkring de 10K hører jeg også gerne på de råd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motocross - vedligeholdelse
  • #1   20. jun 2013 Med tanke på dit brug af maskinen - leg på din mark, ville jeg ikke bekymre mig så meget om serviceintervaller.. selvfølgelig skal det gøres men du kommer mange gange rundt på en mark på 15 timer smiley

køb en ældre 125'er og fyr den af..

• #2   20. jun 2013 Det var lige præcis det jeg gerne ville høre smiley

Men kunne jo bare være rart at holde den nogenlunde i god stand med olie osv. for at den holder så længe som muligt smiley

• KS
    KS Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
    #3   20. jun 2013 På en 125 cc totakt skifter man oftest luftfilter efter hver træningsdag, gearolien efter 5-7 timer, stempel efter 20-25 og plejlstangskit(eller kompl. krumtap) ved hver andet stempelskift. Så er man sikker på den ikke siger bang.
    Mit råd til dig er, at finde en 250 2 takt. De holder langt bedre, da de ikke bliver presset nær så meget. De skal også passes med luftfilter og gearolie, men selve motoren holder mange flere timer.

• #4   20. jun 2013 Det afhænger også af hvordan den bliver kørt... en time på crossbane 2 gange om ugen med hanen i bund eller lidt sjov på en mark.. du kan sagtens trække den lidt med service..

• #5   20. jun 2013 Ja en 250'er 2takt.. har haft et par stykker, og de kan satme godt flytte sig smiley

125'er er også sjov nok, meeen du bliver hurtig træt af den ikke kan så meget..

Så find en ældre 250'er og så skifter du bare olie når du nu syntes det er ved at være på tide.. du kan evt prøve at holde nogenlunde styr på det i hovedet når du kører.. men husk på at dem der skifter hver 15time, de giver den maks de 15 timer.. sådan som du kører, vil være mormor kørsel rundt på marken smiley så det kommer ikke så nøje.. og luftfilter kan du lige blæse igennem med kompressoren når du har kørt et par gange og det har været støvet.. ingen grund til at købe nyt konstant (:

• #6   20. jun 2013 køb dig en Honda eller Yamaha 250 2-T ( de andre er også gode smiley ... .. Sæt et nyt stempel i når du køber den .. TIl mark kørsel .. Det holder 100 år .. Kør på noget middel fin gear olie, skift det efter hver 5 køre time ..( det er fordi koblingen sviner meget på en crosser )

Hold ALTID luftfilteret rent, giv det altid rigtig filterolie .. Kontakt eventuelt Peter Smith Basballe Cross Center, ham er en reel gut, og kan nok også hjælpe din med at finde en maskine som ikke er kneppet i bund

• #7   20. jun 2013 Og hvis du vil have en rigtig spids 250cc 2-takter, så finder du en KTM fra 2004 og frem!
    Men som de andre siger, så er der stor forskel på en A-kørers tur rundt på banen, og dine hyggeture på marken. Skift stempel ved 30-40 timer, og tjek luftfilter hver eller hveranden gang du har kørt, og hold det fint rent. Så har du mange timers billig sjov i sådan en kværn. Jeg gør selv noget lign!

• #8   20. jun 2013 Og så selvfølgelig gearolie hver 5-10 time. Men en dunk gearolie koster ikke mange kroner, og det tager ca. 10 min at skifte det.

• #9   20. jun 2013 Det lyder super - tak for alle de gode råd!! det burde jo være til at finde ud af.. smiley

• #10   14. jul 2013 en gang Kawa altid Kawa men rigtig snup en 250èr og vask jævnlig din luftfilter og nyt filterolie

Kommentér på:
Motocross - vedligeholdelse

Annonce