Motocross - vedligeholdelse Motocross - vedligeholdelse
Hej med jer
Jeg står i den situation at damen og jeg har købt et lille nedlagt landbrug med lidt jord til.
Hun har fået lov til at have hendes heste gående mod at jeg får en mark til cross og andet sjov.
Nu har jeg kigget lidt og tror det bliver en 125 eller 250 ccm.
Men jeg er fuldstændig "rookie" på det område, så vil jo gerne vide om folk kan fortælle lidt omkring at skifte olie og stempel.
Har læst mig lidt frem til olie hver 15. time ca. og hvordan med stempel?
Er det svært at skifte stempel og holde sådan en maskine kørende?
Har tænkt mig at brug omkring 10K på en maskine og den skal kun bruges til lidt sjov frem og tilbage på marken.
Hvis I har nogen maskiner I kan anbefale til omkring de 10K hører jeg også gerne på de råd!
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Svar: 106
køb en ældre 125'er og fyr den af..
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 49
Men kunne jo bare være rart at holde den nogenlunde i god stand med olie osv. for at den holder så længe som muligt
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 48
Mit råd til dig er, at finde en 250 2 takt. De holder langt bedre, da de ikke bliver presset nær så meget. De skal også passes med luftfilter og gearolie, men selve motoren holder mange flere timer.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Svar: 106
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
125'er er også sjov nok, meeen du bliver hurtig træt af den ikke kan så meget..
Så find en ældre 250'er og så skifter du bare olie når du nu syntes det er ved at være på tide.. du kan evt prøve at holde nogenlunde styr på det i hovedet når du kører.. men husk på at dem der skifter hver 15time, de giver den maks de 15 timer.. sådan som du kører, vil være mormor kørsel rundt på marken
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.485
Hold ALTID luftfilteret rent, giv det altid rigtig filterolie .. Kontakt eventuelt Peter Smith Basballe Cross Center, ham er en reel gut, og kan nok også hjælpe din med at finde en maskine som ikke er kneppet i bund
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
Men som de andre siger, så er der stor forskel på en A-kørers tur rundt på banen, og dine hyggeture på marken. Skift stempel ved 30-40 timer, og tjek luftfilter hver eller hveranden gang du har kørt, og hold det fint rent. Så har du mange timers billig sjov i sådan en kværn. Jeg gør selv noget lign!
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 165
feb 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 9 Svar: 49
maj 2013
Følger: 9 Følgere: 5 Emner: 11 Svar: 529
Motocross - vedligeholdelse