{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
677 visninger | Oprettet:

Lasse B
Lasse B
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

BMR R1100S - Olielæk fra højre Cylinderdæksel {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har netop erhvervet mig en dejlig BMW R1100s fra år 2000. Den har kun kørt km. 25.000 og står rigtig flot. Fandt den i Nordjylland og kørte den hjem forrige søndag.

Da jeg kom hjem, lagde jeg mærke til, at min højre ankel og området på cyklen deromkring var smurt ind i olie. Ved nærmere undersøgelse, antog jeg at det var en pakning fra en af de fire skruer på cylinderdækslet.

Efter en tur ned til BMW Service Center efter 2 nye skruer inkl. pakning, fik jeg taget cylinderdækslet af og udskiftet de to mistænkte skruer inkl. pakning. (Fik også knækket en skrue - men var dog så heldig, at jeg kunne bore den ud igen med stor tilfredsstillelse for mig selv og den hjælpsomme nabo ude i kolonihaven - se billedet).

Men - den drypper stadig olie. Ikke kritisk meget, men gerne et par pletter på buksebenet.

Jeg har stadig et par af skruerne/pakninger mistænkt - men kan også læse mig frem til, at pakningen omkring tændspolen kan være utæt - eller måske den store pakning omkring cylinderen og cylinderdækslet.

Er der nogen som har erfaringer med dette?

Normalt ville jeg jo bare køre tilbage til forhandleren. Men han ligger i Nordjylland og problemet er ikke større end at jeg burde kunne klare det...

Alt input og hjælp ville blive værdsat... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMR R1100S - Olielæk fra højre Cylinderdæksel
  • #1   6. jun 2013 ring dog til forhandleren og spørg ham ad, hvis der er garanti på den så kan du også risikere at miste den hvis du selv roder med den jo og mange forhandlere bruger så bare deres garanti og sender dig til en anden forhandler som de samarbejder med i nærheden af hvor du evt bor

• #2   6. jun 2013 nej hvor ærgeligt ellers tillykke med den fine cykel hilsen de 2 færgen

• #3   6. jun 2013 Enig med Lasse n, skru ikke i noget du lige har købt, lad forhandleren klare den
    side af sagen smiley

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    jun 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   11. jun 2013 Hej Michael J - sjovt at rende i dig her igen. Håber I havde en dejlig tur til det nordjyske! smiley

Har nu heller ikke gjort andet, end at skifte et par pakninger.

Men årsagen til lækket er nu fundet - det er faktisk i selve cylinderdækslet der åbenbart er en lille revne/hul hvorfra olien stille og roligt kan pible ud fra.

HMC har også været fine og behjælpelige og har også sendt mig en pakke med olie, lader og ekstra pakninger.

• #5   11. jun 2013 når der var da godt fin service fra dem og vi havde en god tur

Kommentér på:
BMR R1100S - Olielæk fra højre Cylinderdæksel

Annonce