524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

Fireblade sc57 HISS/startspærre defekt Fireblade sc57 HISS/startspærre defekt

Hej alle jeg har desværre bukket banegeden godt og grundigt efter et highside på knutstorp hvor både mc og jeg tog 5-6 omgange... Cyklen endte i sidste omgang direkte på styr kåbe/glas med det resultat at alt i den ende blev bukket eller knækkede og faldt af... Det gælder desværre også HISS enheden der knækkede af tændingslåsen og blev ødelagt.
Spørgsmålet er så om man på nogle måde kan omgå eller kortsluttet enheden eller skal det hele skiftes?
Håber i kan hjælpe mvh Mikael

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fireblade sc57 HISS/startspærre defekt
  • #1   5. jun 2013 Jeg går ud fra, at det er den ringformede HISS-antenne-enhed, du har brækket af tændingslåsen? Det "eneste" den gør, er at inducere transponder-chippen i nøglen, og læse/sende signalet/koderne (fra nøgle-chippen) frem og tilbage til/fra ECM'en (hvor den egentlige startspærre sidder). HISS-antennen er non-specifik for kode-systemet, så såfremt det kun er den, der er defekt, kan du bare skifte antennen, de koster ikke ret meget brugt. Til gengæld er den essentiel for systemet, og kan som sådan ikke omgås. Er den stadig funktionel, men bare brækket af, kan man i princippet bare tage chippen ud af nøglen, placere den i ringen og tape begge fast et strategisk fordelagtigt sted.på cyklen.

Kommentér på:
Fireblade sc57 HISS/startspærre defekt

Annonce