CBR 1000F Knastkæde "løst" {{forumTopicSubject}}
Til jer der har problemer med, at jeres knast kæde "snakker/larmer" imellem 1500 - 4000 rpm på kold motor.
Jeg garantere ikke at denne løsning virker for alle, men til prisen, er den i hvert fald et forsøg hver…
Lidt historie:
Jeg købte for 1 måned siden en Honda CBR 1000F SC 24 fra 1990.
Den havde kørt 86500 km, og der stod i annoncen at, der næsten lige var skiftet knast kæde og strammer.
Prøve turen og hjem turen gik fint, ingen støj fra knast kæden. Dejligt at finde en maskine der ikke havde de problemer tænkte jeg.
Men mandag morgen, da jeg kørte på arbejde, raslede knastkæden. Det var mellem 1500 og 4000 rpm, men kun de første 15km”kold motor”
Øv tænkte Der stod jo at knastkæden og strammeren næsten lige var skiftet… Så det sidste jeg ville prøve, var at skifte igen.
Her er hvad jeg gjorde:
Jeg kiggede i manualen og så at strammeren er olie tryks påvirket.
Jeg læste dette
http://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=921913
Så tænkte jeg at tyndere olie/ mere olie tryk ved kold motor måske kunne afhjælpe problemet.
Så jeg købte et KN olie filter "mere olie flow"
http://www.ridebikesforever.dk/onlineshop/382-kn-oliefilter-mc/57-oliefilter-kn-303/
og 4 liter 5W40 Castrol Racing Power 1
http://www.landberg.dk/shop/castrol-power-1-728p.html
Det har i mit tilfælde 100% afhjulpet problemet. Jeg kan slet ikke hører knastkæden mere. Gear skiftet er blevet meget bedre, og mere behaveligt. Den starte hurtigere når den er kold og jeg syntes at motoren går bedre...
Til under 400,- synes jeg at det er hver at prøve.
Om ikke andet, har man ny dejlig olie på.
Vh Morten S
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
CBR 1000F Knastkæde "løst"