3.448 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Aluminiums svejsning - sorte slagger :( Aluminiums svejsning - sorte slagger :(

Hejsa alle smiley

Jeg er ved at bygge en ZX6R bagende på min Blade, selve bagstellet er lavet nu, det hjalp en fra mit arbejde med, men jeg skal lige have sat et par små flanger på i dag, ikke noget der skal holde noget videre, men må jo godt se fint ud smiley

Jeg har en TIG svejser stående med argon, og har øvet mig en del i dag, og svejsningerne begynder stille og roligt at blive pænere smiley

MEN, jeg har sorte slagger i svejsningerne, selv om emnet er rengjort, hvad skyldes det? flow på argon er mellem 10 og 15 (prøvet til forskelligt uden at det hjalp en disse smiley

AMP står på 70 som det stod i går da vennen svejsede, og de svejsninger er fandeme fine smiley Hvad gør jeg forkert?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aluminiums svejsning - sorte slagger :(
  • #1   25. maj 2013 Mit bud må blive at det ikke er rent nok, eller at der går for lang tid inden det bliver svejset efter rensning.. Det du renser/sliber med kan godt være fyldt med skidt/aluoxid, også sidder det stadig på emnet..

Mvh. Mathias

• #2   25. maj 2013 Ok, jeg hader det alu svejsning, er jo umuligt, og jeg er ellers en god mag svejser, og elektrode svejser, men alu!! skod crap smiley

• #3   25. maj 2013 Når jeg svejser i alu, er det vigtigt med rene handsker, alutråden sprittes af og emnet/emnerne skal være rent,,,,,brug evt. en rustfri ståbørste.... det har osse meget at sige hvilket slags alu du svejser på/i, for der findes utallige typer alu'er.....
    Pøj-pøj...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #4   25. maj 2013 Jeg kan huske indstillingerne når jeg står foran mit eget værk, men kan ikke huske hvad det hedder. Det er forholdet mellem lav og høj sinus du skal ændre på, så du renser smeltebadet mere mens du svejser. Argon på ca 10-15 liter i minuttet er font nok, og så affedtning med bremserens eller acetone, og så skal du slibe igennem oxyderingen der hvor du skal svejse. Det er selvfølgelig AC du svejser med, ikke?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #5   25. maj 2013 10 liter er bedre end 15 - ellers kan man trække ilt med ind i svejsningen pga turbulens, og wolfram må ikke stikke mere end 5 mm ud fra gaskoppen.

• #7   25. maj 2013 Tak for jeres svar, nu har jeg lavet det med et par punkt svejsninger, så må guruen på arbejdet fuldsvejse dem på mandag smiley Det ser sq så legende let ud når ham gør det, og er nærmest umuligt for mig, selv om jeg er en god mag svejser.. Nå men nu har min FireBlade Fåret en ZX6R bagende.. A Worlds first smiley

Kommentér på:
Aluminiums svejsning - sorte slagger :(

Annonce