6.412 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Karburator synkronisering Karburator synkronisering
Hey
Min Kawasaki er begyndt at gå ujævnt i de lave omdrejninger. Cirka op til 3000rpm. Den "prutter" lidt, hvorefter den begynder at gå rent når den kommer op over de 3000 eller får lidt ekstra gas.
Jeg tænker at den nok kan trænge til at få synkroniseret karburatorer?
Hvad betaler man for en synkronisering hos mekaniker? Kan det betale sig at købe et synkroniserings-sæt selv?
0 synes godt om
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
Louis har set det har Hein G også.
Cirka samme pris som en værkstedstime
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 4 Emner: 2 Svar: 100
Har selv købt dette sæt til ca. 600,-, og det fungerer perfekt..
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Du betaler nogenlunde det samme for en carbtune som for en times dansk arbejdsløn - dvs. allerede anden gang tjener du penger, Synkronisering tabes gradvist og umærkeligt og det kommer tilbage på en gang - næsten som at få en ny kværn:-)
Du skal nu nok lige kaste et blik på dine indsugningsgummier og andre forbindelser, hvor der kan komme falsk luft ind
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Hvis i finder en billig, så vær opmærksom på at der findes en som kun kan tage 2 cyl. Og en som kan tage op til 4 cyl.
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
MEN den kan ikke bruges til at justere Air/Fuel blanding eller lign. KUN til at sikre at karbs'ene åbner og lukker lige meget/samtidig.
Når den hakker i det i de lave omdrejninger er det sjældent en synkronisering hjælper - Jeg ville kigge efter skidt i dyserne eller fejl på tænding/tændspoler..
Bare min mening
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.020
Det det drejer sig om er ikke hvor meget urene viser, men at de viser det samme på samtlige carburatore,
Alt efter hvordan gas spjældene åbnes ( hvordan link systemet fra gaskablet til de forskellige carburatore er opbygget) justeres en carb af gangen, startende med der hvor gaskablet er monteret.
Man er som oftest nød til at afmonterer tanken,
Nødvendigt værktøj udover en carbtune, en dunk som kan udgøre det for tank og en laaaaaang stjerneskruetrækker
Det der tager tid, er at få tanken af,
Mvh Brian
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Dvs. man kobler (i dit tilfælde) fire vakuumure til cykler, et til hver indsugningsmanifold, for at se om der er det samme undertryk.
I praksis sidder der en lille studse på hver manifold, hvor urene kobles til. Der kan også være et lille huld med gevind, hvor der kan skrues en studse i, studserne er oftest med i kittet. Vær opmærksom på at en af disse studser oftest bruges til vakuumhanen i tanken. Når det er gjort startes motoren i tomgang, og får lov at tøffe sig varm, hvorefter urene aflæses. Justeringen foretages oftest på 3 af de 4 karburatorer, hvor den sidste er den man justere de andre efter. Skruerne som man skruer på får gasspjældet i den pågældende karburator til at åbne eller lukke lidt i forhold til de andre, så du skal kikke efter nogle små skruer på den del som bevæger sig når du vrider øret på geden.
Når alt er sat til det samme vakuum (ligegyldigt hvad det er skal bare være ens) er du den glade ejer af en ny synkroniseret cykel
Hvis den stadig går dårligt, så er der som oftest huld i et indsugningsgumme, eller en flækket membran i karburatoren. Kawasaki har desuden til vane at lægge en masse vakuumslanger alle mulige steder hulter til bulter, det kan også være sådan en der er dårlig.
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.574
Det der tager længst tid ved operationen er, at få luftfilterkassen PÅ igen!!
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 287
sep 2006
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 95 Svar: 1.190
Hvad koster det at få gjort på et værksted ?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.138
http://www.youtube.com/watch?v=2nwP6R1P58A
http://www.youtube.com/watch?v=t0qf11BOx6o
http://www.youtube.com/watch?v=u8EsgOasHL4
Der er tonsvis af guides på nettet! Både på youtube, hjemmesider, billedform osv osv...Første link med en rigtig god forklaring, video og billeder
http://wilderness.hubpages.com/hub/how-to-sync-carbs-on-a-Ninja-ZX7R
http://kawasakiworld.com/zx-9r/21092-synchronizing-carbs-questions.html
http://www.kawasakiforums.com/forum/general-tech-9/zxr-750-carb-balancing-28657/
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 30 Svar: 108
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 51 Svar: 205
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
Karburator synkronisering