{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Affjedring virker stiv
  • #1   21. maj 2013 Måske trænger du til at få serviceret cyklen og skiftet olie i gaffel og dæmper

• #2   21. maj 2013 Evt. Husk at skubbe støvhætterne op på forgaflerne og smør med lidt siliconefedt.. (Eller som jeg, - fyld op med siliconefedt..) og skub støvhætterne ned igen så siliconefedtet holder gaflerne vel smurte sommeren igennem, - gentages til efteråret.. smiley
    Jeg syntes det har stor betydning for køre komfort og respons at gaflerne glider optimalt.. Måske du oplever detsamme..??!
    smiley
    Evt..: http://www.thansen.dk/product.asp?c=8970388665&n=-2027216147&pn=-844099170
    smiley

• #3   21. maj 2013 Har tænkt på service på gaflen. Cyklen følger service hæfte dog blir motor olie skiftet noget hyppigere. Men forgaflen har jeg ikke skiftet olie/fjedrer i.
    Bemærket det meget i går aftes da jeg kørte hjem da jeg ku se hvordan lygte lys Keglen hoppet på astfalden.

Men kan virkelig ikke finde ud af om det bare er mig det er stiv i det. For bagtil syntes jeg også den virker hård men der kom sprit ny hyperpro. På sidste år justeret ind til mig

• #4   21. maj 2013 Hmm støvhætter? Har kun nogle gummi ringe som slutter hel tæt

Nå ja køre zx6r 2006. smiley 20000 km gammel ca

• #5   21. maj 2013 Ok det vil jeg smører. Men ben glider dejligt op og ned ingen hak. Og den er også blød nok og presse ned og kommer også fin op. Men syntes den virker anderledes. Vis en cykkel har været nede kan det påvirke dæmpningen ved nogle dæmpere til biler ikke må endevendes da det så laver ballade

Har lige kontaktet mc mekanikker om service og leje skift. Men det jo spild af penge hvis blot det mig der er blevet for "opmærksom" på div efter jeg blev påkørt

• #6   21. maj 2013 Nårh.. Påkørt.!!
    God oplysning..
    Se venligst bort fra mine tidl. Indlæg...!!

• #7   21. maj 2013 Alså forgaffel har ikke været i kontakt med noget. smiley på kørt mener jeg presset til og ligge sig ned på astfalden.

• #8   21. maj 2013 Har du sat "hæng" på din affjedring, så den er forspændt og passer til din vægt? Derefter skal dæmpningen justeres så du bruger hele din affjedring og ikke kun det halve. Selvom den er fra 2006, skader det ikke at få skiftet olie på forgaflen, samt serviceret bagdæmperen, da olien bliver slidt og ventilerne beskidte, samt at bagdæmperen godt kan tabe lidt af gastrykket over tid. Tjek også dæk og dæktryk smiley

• #9   21. maj 2013 Hæng er ikke med på hvad du mener. Men nej føler Faktis ikke ikke at hele dæmpningen bruges du beskriver meget godt at det som om den kun bruger halvdelen. Men generalt køre jeg meget stille i år så tænker det derfor jeg måske mærker flere små ting end hvis man bare køre til da alt så føles plant

• #10   21. maj 2013 Bag dæmper er fra sidste år og Michael fra hyperpro der har sat den op. Men dog uden jeg var der kun vægt mæssigt med fjeder

• #11   21. maj 2013 Affjedring er jo en hel videnskab. Jeg har en bog fra wilbers omkring affjedring, men google kan også en masse smiley

Her er lidt om "hæng" http://racetech.com/articles/SuspensionAndSprings.htm

Den korte version:

Først justere man "hænget" (fjederforspænding i forhold til vægt) Det skal kun køres en gang, med mindre du ændre din vægt meget eller har en bagpå en gang imellem.

Så grundjustere man dæmpningen og hvis du har købt en bagdæmper af Michael, har du fået et hæfte med, hvor der står hvad hans gæt til dæmper indstilning er. så kan du gå ud fra den og justere forgaflen ind efter bagdæmperen, således at cyklen går lige hurtigt og langt, op og ned når du trykker på tanken/sædet (midt på cyklen) du skal have en til at stå og kigge på afstand. Så sætter man en strips på forgaflen og bagdæmperen for at se hvor meget man bruger, (man bør skrue lågene af forgaflerne og sænke den ned i bund, så man ved præsis hvor man har bundstoppet) derefter justere man dæmpningen igen og igen, indtil man har fundet den indstilning man synes passer til ens kørestil og hvor stripsen ender så langt nede at du bruger hele vandringen på nær 1 cm. Så er du godt kørende smiley

• #12   21. maj 2013 Gir god mening. Nej mangler det papir du snakker om der må lige ringe til ham

Du virker som om du har styr på sagerne

Kommentér på:
Affjedring virker stiv

Annonce