{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

hvordan reguleres spændingen? og er en rectifier/regulator universal? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har mistanke om at min regulator/ rectifier er gået på min 125'er. Den har 4 ledninger, stel, jævn strøm + og 2 lednigner der går ned til statoren, hvor den ene ledning er koblet dirrekte på nogle vekselspændinger, ergo må det være en veksels +

den sidste ved jeg ikke hvad gør, men gætter at den regulere den strøm der kommer ud i veksel +?

eller hvordan fungere det?

hvis det er ens i alle regulatore, kan jeg så bare smide en universal på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan reguleres spændingen? og er en rectifier/regulator universal?
  • #1   14. maj 2013 de to ledninger der går ned til statoren er vekselspænding fra statoren. statoren giver bare en vekselspænding der stiger i styrke med højere omdrejninger, i din ensretter bliver den, ja gæt selv ensrettet og "bremset" ned til 14.4 volt som dit system skal være ca. når motoren kører med mere end 2-3000 omdrejninger.
    hvis du har et multimeter kan du måle AC fra statoren med motoren startet, så er statoren frikendt. hvis du så ikke kan måle 14 V eller der omkring på batteriet med motoren kørende ved ca. 2500 omdrejninger, så er din ensretter sandsynligvis gået

Kommentér på:
hvordan reguleres spændingen? og er en rectifier/regulator universal?

Annonce