{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rystelser på GS 500
  • #1   9. jul 2006 afbalancering... det kan forekomme når dine dæk bliver slidt.

  • #2   9. jul 2006 Og det kan godt forekomme selvom den fik service for 2500 km siden?

    Afbalancering skal jeg til doktoren med ik ?


  • #3   9. jul 2006 Det kan også være en bremse som slæber. Det tester du let ved at køre hjulet rundt mens den står på central støtteben.

    Det kan også være fra motoren, men så vil rystelserne næsten altid være ved et bestemt antal omdrejninger.

    Og som Mick siger kan det være afbalanceringen.


  • #4   9. jul 2006 Måske en skæv fælg! det mindste uheld kan gøre en mc fælg skæv! Men jeg går stærkt ud fra at du skal til "doktoren" og have udført mekanisk arbejde på dit dæk da det jo nok er der de har noget med afbalancering af balancenerven at gøre på dit dæk! smiley

  • #5   9. jul 2006 Min havde samme "problem"! Og den var ny og have kun kørt 2500 km (da jeg købte den). Jeg vil nu hellere beskrive det, som uroligheder - og det kom for det meste når jeg kom på 160+ km/t og forsvandt typisk. Det var dog ikke ALTID uroligheder opstod smiley

    Men ved ikke om det er manglende afbalancering el.lign? Troede egentlig bare det pga. cyklen (manglende kåbe, oprejst kørestilling m.m.). En styredæmper kunne være en mulighed (lyder bare mærkeligt til en GS500 efter min mening). Har været ude på en R1'er (med styredæmper) og det var jo bare en ren fornøjelse i fart - noget over 150 km/t! Hehe smiley


  • #6   9. jul 2006 Det KAN KUN forekomme hvis der er en fejl på styrehjulet! IKKE noget med vind eller hvordan mc er bygget... nu stopper i sku!!! Ned til et dækcenter og få det afbalanceret! Folk der ikke ved 100% hvad de snakker om skal ikke dele deres "erfaring" når de ikke ved noget om det!

  • #7   9. jul 2006 Jeg er helt ny i det her,... hvad gør man nøjagtig ved en fælg når man afbalancerer den?

    Hvad er en styredæmper?


  • #8   9. jul 2006 det kan også være et forhjuls leje!!!!!

  • #9   9. jul 2006 Mick --> Uha uha, haft en god weekend? smiley Hvad med lige at slappe lidt af? Dú går da helt i selvsving, og du mangler tydeligvis at læse mit indlæg ordentlig igennem. Jeg gør mig IKKE klog, men mener det har relevans eftersom min havde samme "problem" og det var nu engang samme model. Desuden er det ikke vind, men nogle mc'er opfører sig da uroligt i fart (selvom der ikke er fejl på styretøjet).

    Og jeg citerer: "Men ved ikke om det er manglende afbalancering el.lign? Troede egentlig bare det pga. cyklen (manglende kåbe, oprejst kørestilling m.m.). "



  • #10   9. jul 2006 Vil i ikke fortælle mig hvad en styredæmper er,.. og hvad en afbalancering gør ? smiley

  • #11   9. jul 2006 Mick ---> "Folk der ikke ved 100% hvad de snakker om skal ikke dele deres "erfaring" når de ikke ved noget om det!"

    Eftersom du selv siger det, og deler din "erfaring" om det KUN kan være styretøjet, hvilket det også er højst sandsynligt - hvorfor kan jeg så se på din profil at du spørger om hvordan en styredæmper fungere? Er det ikke lidt at skyde sig selv i foden, nu hvor du ikke ved 100% hvad du snakker om?


  • #12   9. jul 2006 ved en afbalancering sætter man små vagte på da hjulet ikke er lige tungt hele vejen rundt... dette gider ustabilitet pga centrifugal-kraften... en styrdæmper er egentlig en støddæmper bare monteret fra stel til forgaffel denne hjælper med side vibrationer så cyklen ikke wobler...
    MICK:
    er dette skrevet rigtig nok til at jeg må skrive det...??


  • #13   9. jul 2006 og foresten mick... en gs500 er en twin-motor som ved at at der kun er 2 cylindre også vil ryste mere end en 4 cylindret.. dette kan afhjælpes ved tungere styr-ender...

  • #14   9. jul 2006 Tak for oplysningerne,... og så må jeg også lige spørge: Hvad er en styrende ? smiley

  • #16   9. jul 2006 Nui prøver jeg lige noget her,.. jeg mangler altså den ene styrende så.... hvis jeg har forstået det rigtigt .. !?!?!

  • #17   9. jul 2006 nej der sidder to styrender på din mc... men ved at udskifte disse til nogle tungere kan det være at det hjælper...

  • #18   9. jul 2006 hvor er du fra i landet??

  • #19   9. jul 2006 Hvis vi taler om de to ender af styret og ikke enden af min forgaffel så mangler jeg en styrende som er faldet af for en uges tid siden

  • #20   9. jul 2006 Hvornår startede den med at ryste smiley

    Qute
    Hvis vi taler om de to ender af styret og ikke enden af min forgaffel så mangler jeg en styrende som er faldet af for en uges tid siden


  • #21   9. jul 2006 Det er først idag jeg rigtig har mærket det, men også først i dag jeg har været på motorvej i lang tid.... så de der dimser i begge ender af styret er ikke bare pynt ?

  • #22   9. jul 2006 Jeg tror du har fundet fejlen nu... De "vægte" for enden af styret er med til at dæmpe rystelser.

  • #23   9. jul 2006 Ja det kunne det tyde på,. nogen der ved hvor jeg får ny styrende i Århus ?

  • #24   10. jul 2006 Axel: Hos din lokale MC-pusher. Ud fra dit første indlæg gætter jeg på det er vibrationer i styret du mener. Det kommer ved bestemt omdrejningstal i motoren, og har intet med farten af gøre. Hvis du køre i 4. gear ville du mærke de vibrationer ved en lavere fart.
    Er dette tilfældet, så er det som tidligere nævnt, nogle tungere styrvægte/ender der skal til.
    Hvis dit problem er woblen (at styret slår fra side til side) som nogle har været inde på her, så kan det skyldes helt andre ting.

    Det er så her Mick C kommer til kort....
    Woblen kan skyldes et dæk der ikke er afbalanceret korrekt, skævt/ slidt dæk, slidt affjedring, defekt kronrørsleje eller slidt svingaffelleje.
    Og for virkelig at vise Mick C har dummet sig....
    Opbygningen kan i den grad have stor indflydelse på om en MC har tildens til at woble og lave tankslappers. Mange moderne sportcykler ville gøre det hvis ikke de havde en styrdæmper monteret. Den stejle forgaffel giver hurtig styring med stabilitet på bekostning.
    En uorginal styrkåbe kan også påvirke MC-en så den wobler. Det skyldes VINDMODSTANDEN som bliver større pga. kåben.

    Så Mick C, hvem er det der ikke skal udtale sig? Kan ikke helt huske hvad du skrev....

    /
    Jesper


Kommentér på:
Rystelser på GS 500

Annonce