1.557 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Ryster i styret - zx6r Ryster i styret - zx6r

Min Kawasaki zx6r er begyndt at ryste en smule i styret når jeg accelerer og kører omkring de 200km/t (dette er selvfølgelig sket på en tur til tyskland på den tyske autobahn)

Jeg har lige fået nyt fordæk på hvor det også blev skiftet bremsevæske. Det skal siges at normalt kører jeg altid i min heldragt men denne dag havde jeg en stor vinter jakke på som blafrede godt i vinden (det blæste rimeligt). Derudover kan jeg ikke mindes at den har gjordt det før.

Jeg leder allerede efter en styredæmper, men det hjælper jo ikke på hvad det nu engang er som er årsagen til at den er begyndt på det.

Er der nogle som kan af/bekræfte at det kan være det nye dæk eller bare min påklædning? Eller andre muligheder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ryster i styret - zx6r
  • #1   9. maj 2013 det kunne godt lyde som om at fordækket ikke blev afbalanceret 100% da du fik skiftet dækket ...

• #2   9. maj 2013 afbalancering (...eller mangel på samme) ville også være mit første bud smiley

• #3   9. maj 2013 Hvis du har fået skiftet dæk på et værksted, så giv dem da lige et kald i morgen og sig at den er begyndt at ryste. Så må de jo lige se det efter, om det er gjort ordenligt smiley

• #4   9. maj 2013 det kan også være hjullejer eller kronrørs lejer der er ved at være slidt

• #5   9. maj 2013 Ja kronrørslejer eller hjul/svinggaffel-lejer - det behøves ikke kun at komme fra forenden. Prøv at kikke din motorcykel igennem, det kan gode være et leje i nogle af de andre bevægelige dele også. Ellers prøv at skifte olien i forgaflen, kan også godt give noget.

• #6   9. maj 2013 Det er da bare underligt, at lejerne pludselig skulle været gået, bare fordi der er kommet nyt dæk på.

I min Clymers manual står der under fejlsøgning.. ''Start med at undersøge det åbenlyse''

Hvis den kørte fint/uden rystelser inden dækskift, så ville jeg starte med dækket.

• #7   9. maj 2013 -Og hvor mærkelig det kan lyde for nogen (mig selv fx - tidligere smiley ) så behøver det ikke at være forhjulet den er gal med. Baghjulet kan sagtens være synderen. Men som flere også har skrevet så start med hjulene. Du kan sågar gøre det lige så godt selv som på værkstedets smart-ass-maskine...........

• #8   9. maj 2013 Kan kun anbefale hyperpro styr dæmper ligesom min. Der er en dyr og en billig. Tag den dyre.

Men ja sikkert afbalanceringen. En klods kan jo være stukket af

• #9   9. maj 2013 En styrdæmper skal jo ikke håndtere et styr som ryster .. Den skal håndtere "head-shake", som i hovedparten er forårsaget af enten en for blød gaffel, eller et blødt stel ( den med stellet hører nok mest til helt gamle cykler )

RME har ret ... Observe the obvious !! .. gå til dækmanden igen smiley

• #10   9. maj 2013 ja anbefaler også kun en styr dæmper da han nævner han gerne vil have sådan en ;)'

det jo ikke dens funktion og stabilisere en plade vibrator;)
    det nok nærmere dæk mandens problem
    tror på ukoncentræreret klods montering de hjulet blev afbalanceret,

• #11   10. maj 2013 Tak for de mange svar. jeg har prøvet at kontakte dækmanden idag men han holder garanteret lukket. jeg vil vende tilbage med en update når jeg har fået tjekket dækket.

• #12   10. maj 2013 De havde åbent idag og har kigget på det. Det viste sig at være kronrørslejerne som var lidt slidte. De undrede sig dog over at det først var kommet efter dækskiftet! Menmange tak for hjælpen.

Hvis der er nogle som har link til hvor man finder styredæmpere må: meget gerne poste dem.

• #13   10. maj 2013 Kontakt hyperpro eller brug ebay hvis du ønsker gpr eller ølinhs . Hyperpro er bare nemt og godt og super service

Så må du jo få ordnet lejerne

Kommentér på:
Ryster i styret - zx6r

Annonce