787 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Forbremse problemer Forbremse problemer

Hey folks!

Jeg har fået nogle problemer med min forbremse over vinteren hvor maskinen har stået stille.
Til at starte med troede jeg bare den skulle udluftes men det fungere ikke, da den ikke skaber tryk når jeg pumper på håndtaget.
Så derfor har jeg skiftet stempel og o-ringe/pakninger i mastercylinderen, kontrolleret kablet og det ser også ud til at fungere fint.
Men til gengæld fandt jeg ud af at stemplet i bremsecylinderen ikke bevæger sig en disse når jeg trykker håndtaget ind...
nogen der har en ide til hvad der kan fikse dette?

på forhånd tak!
mvh Caspar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering af gaskomfur 1.200 kr.
  • Montering af skabslågrr 650 kr.
  • Fixe afløb i Vesterbro køkken og (evt tjekke opvasker) 900 kr.
  • Opsætning af 2 lampe 300 kr.
  • Skift af dørbælg på vaskemaskine 600 kr.
  • Samling af have bænk 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forbremse problemer
  • #1   9. maj 2013 Hvis stemplet sidder så godt fast, at væsken ikke kan presse det ud, og trykluft heller ikke kan, så prøv at rense så godt du kan omkring stemplet, evt lade kaliberen ligge i blød i olie, og prøv så med trykluft igen. Hvis det ikke virker, så er der kun en måde tilbage.
    Bor et hul i midten af stemplet, skær gevind i det hul, og skru en bolt i. Bliv ved med at dreje bolten, og stemplet kommer op.
    Rens kaliberen, og så ny pakning, støvhætte og stempel i.

• #2   9. maj 2013 Hvis du kan udlufte den så skal du kan trykke den ud med væsken, trykluft dur ikke til en skid når det sidder bare lidt fast.
    Som sagt hvis du kan udlufte og du stadig ikke kan trykke stempelet ud så er det vist bare nyt der skal til,

• #3   9. maj 2013 mange tak ! lækkert at få nogle råd fra nogle erfarene smiley

• #4   9. maj 2013 Jeg har nøjagtig samme problem.. Giver mine kalibre en ordentlig tur med rens og klodser en af dagene..

• #5   9. maj 2013 Umiddelbart tror jeg ikke din stempel fejler noget da den er helt inde, men du skal nok satse på nye pakninger når det igen skal samles.
    Så køb noget bremse fedt, (link fjernet)
    Findes også andre steder.
    Hvis du får stemplet ud så skal det hele gøres helt ren så kan de putte stemplet i med fingrene så køre den som ny igen

• #6   9. maj 2013 helt sikkert smiley prøver mig frem smiley

• #7   9. maj 2013 Efter noget tid med nænsom fremgang blev jeg lidt hidsig i skalden og lirkede en skruetrækker ind under en kant på stemplet og fik det vrikker lidt ud smiley ca 8 mm eller sådan. Så stemplet sidder ihvertfald ikke helt fast.. Skal jeg bare "flå" det ud og så købe nye pakninger og rense det hele? Eller smadre jeg så hele cylinderen?

• #8   9. maj 2013 Jeg tror skut jeg kan få det længere end hertil:/ tror jeg bruger Jespers bolt ide...

profilbillede
  • #9   9. maj 2013 Så er det jo også en ny stempel der skal til hvis di bore i den
    Pres den nu ud med bremse væske og så nye pakninger så er intet ødelagt,
    Jeg har ofte kunne pille dem ud med en udvendig låserings tang ( den skal ind i stemplet ) så kan du måske dreje og trække i den samtidig.

Men det er jo op til dig, jeg ville bare trykke den ud men væsken smiley

• #10   9. maj 2013 jeg ville IKKe bore i noget som helst .. HELT sikkert kan væsken presse det ud, .. Hvis du ikke kan få udluftet din bremse nok til at skabe tryk som kan presse stemplet ud så : Tag en oliekande, fyld bremsevæske i, sæt en slamge på, og fyld bremse væske baglæns gennem systemet, indtil det løber over i beholderen og der ikke kommer mere luft.. Luk af igen i bunden, og lav tryk.. ... Nu kan nu også udlufte den normale vej igen hvis det skulle være nødvendigt ..

Om du kaliberen havde været udsat for hade-ir-mug-møj, så kan hydraulikken godt presse det ud.. Tænk engang på, hvor meget power der er i det system. det ilille stempel kan lave SÅ meget tryk at det kan stoppe 400 kg i bevægelse..

Det største problem er ALTID, at man får taget systemet fra hinanden FØR man har fået presset stempelet ud .. så er man fucked .. Hvis du ikke kan lave tryk er det enten, luft i systemet, utæthed ( det kan man jo se hvis væske løber ud ), eller hvis hovedcylinderen er defekt og ikke gider flytte væske ..

Du kan godt bore, varme osv, men systemet kan GODT flytte stempelet af sig selv

• #11   9. maj 2013 Jeg kunne ikke få stemplet til at bevæge sig med væske tryk overhovedet og heller ikke med lufttryk. Ja, prøvede endda at tage fat i kanten af stemplet med en papegøje tang og vrikke og tække, der var intet der kunne få stemplet til at bevæge sig før jeg gjorde det med skruetrækkeren. Og der måtte jeg også kæmpe for at få den til at flytte sig bare 8 mm.

Så jeg endte altså med at bruge Jespers metode. Spørgsmålet er så bare om jeg skal bruge helt ny cylinder eller om jeg bare skal ud og købe nyt stempel og pakninger?

profilbillede
  • #12   9. maj 2013 Godt at se du fik det til at virke.
    Kaliberen er fin efter en gang rens, så bare ny pakning, støvhætte og pakning.

• #13   9. maj 2013 yes smiley tak for tippet.

• #14   23. jun 2016 Hejsa. Hvor køber man de pakninger og hva hedder de.... For har nemlig har bremsen af og malet den og de pakninger passer ikke mere??. Mvh Anders

Kommentér på:
Forbremse problemer

Annonce