787 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Forbremse problemer Forbremse problemer
Hey folks!
Jeg har fået nogle problemer med min forbremse over vinteren hvor maskinen har stået stille.
Til at starte med troede jeg bare den skulle udluftes men det fungere ikke, da den ikke skaber tryk når jeg pumper på håndtaget.
Så derfor har jeg skiftet stempel og o-ringe/pakninger i mastercylinderen, kontrolleret kablet og det ser også ud til at fungere fint.
Men til gengæld fandt jeg ud af at stemplet i bremsecylinderen ikke bevæger sig en disse når jeg trykker håndtaget ind...
nogen der har en ide til hvad der kan fikse dette?
på forhånd tak!
mvh Caspar
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 89 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Bor et hul i midten af stemplet, skær gevind i det hul, og skru en bolt i. Bliv ved med at dreje bolten, og stemplet kommer op.
Rens kaliberen, og så ny pakning, støvhætte og stempel i.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.809
Som sagt hvis du kan udlufte og du stadig ikke kan trykke stempelet ud så er det vist bare nyt der skal til,
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 19
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.575
Så køb noget bremse fedt, (link fjernet)
Findes også andre steder.
Hvis du får stemplet ud så skal det hele gøres helt ren så kan de putte stemplet i med fingrene så køre den som ny igen
jul 2012
jul 2012
jul 2012
Pres den nu ud med bremse væske og så nye pakninger så er intet ødelagt,
Jeg har ofte kunne pille dem ud med en udvendig låserings tang ( den skal ind i stemplet ) så kan du måske dreje og trække i den samtidig.
Men det er jo op til dig, jeg ville bare trykke den ud men væsken
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Om du kaliberen havde været udsat for hade-ir-mug-møj, så kan hydraulikken godt presse det ud.. Tænk engang på, hvor meget power der er i det system. det ilille stempel kan lave SÅ meget tryk at det kan stoppe 400 kg i bevægelse..
Det største problem er ALTID, at man får taget systemet fra hinanden FØR man har fået presset stempelet ud .. så er man fucked .. Hvis du ikke kan lave tryk er det enten, luft i systemet, utæthed ( det kan man jo se hvis væske løber ud ), eller hvis hovedcylinderen er defekt og ikke gider flytte væske ..
Du kan godt bore, varme osv, men systemet kan GODT flytte stempelet af sig selv
jul 2012
Så jeg endte altså med at bruge Jespers metode. Spørgsmålet er så bare om jeg skal bruge helt ny cylinder eller om jeg bare skal ud og købe nyt stempel og pakninger?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 89 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Kaliberen er fin efter en gang rens, så bare ny pakning, støvhætte og pakning.
jul 2012
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 9
Forbremse problemer