2.131 visninger
|
Oprettet:
Drosselkit justerbart {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil dele min motorcykel med min søn der har erhvervet nyt MC kørekort, men regler for ydelse på stor eller lille kørekort gør ikke dette muligt.
Er der nogle der har kendskab til drosselkit der er med forskellige indstillibger, foreksempel hvis det er en MC med indsprøjtning hvor der kan findes to nøgler med chips hvor den en er til lav ydels og den anden til høj?
Det findes i biler.
Hilsen Jacob
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.697
Den skal drosles, og så skal den synes med drosling, som er den eneste lovlige måde han kan køre på den.
Hvis du så selv skal køre på den, kan du jo bare køre på den i droslet tilstand også?
Når han bliver gammel nok, kan droslingen jo fjernes.
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
På en motorcykel dog er hele pointe jo at den unge kører skal være forhindret i at køre med for mange hk. Det er han jo ikke hvis han bare skal trykke på en knap når politiet stopper ham eller hurtigt skifte nøglen.
Så ja det findes nok ikke.
Men nu kender jeg ikke til droslingskit på moderne maskine, men hvis det bare er computeren, som styre indsprøjtning osv, som skal skiftes, så kan man jo nemt lave et system hvor man har en droslet computer og en udroslet computer og at der kan skiftes mellem disse ved hjælp af en knap eller ved hjælp af 2 tændingslåse.
Hvis det er hele indsprøjtningssytemet der skal skiftes, så er det jo mere besværligt med en custom overgang til 2 systemer. Men det burde være muligt.
Naturligvis vil intet af ovenstående være lovligt og selvom det sikkert ikke ville blive opdaget af politiet, så ville der naturligvis være store forsikringsproblemer forbundet med et eventuelt uheld - uanset hvem der kører i hvilken mode.
Nu ved jeg ikke hvilken motorcykel du har, men er det en stor en og hvis din søn har fået det helt lille kørekort(15hk), så er det heller ikke sikkert at din mc kommer til at køre særlig godt, da der er grænser for hvor meget man kan neddrosle en motor. 15hk på en 200-250kg motorcykel(hvis den er så stor) ville desuden ikke være særlig kvik at køre på, da hk pr kilo vil være meget lav.
Så mon ikke det nemmeste er at finde ham sin egen motorcykel? Både 15 og 48hk maskine fåes jo til langt under 10k - Men naturligvis ikke hvis det skal være en moderne racer.
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
maj 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er A2 altså til 35KW.
Og MC er en SV 650, jeg vil være ked af at skulle drosle den, og ledte derfor efter en passend udvej som er lovlig og tilgængelig for at kunne tilgodes både behov for lav og høj ydelse.
At justerer af elektronisk vej på indsprøjtning må være muligt, men sansynligvis ikke noget der er plads til i dansk retsvæsen, og hvis man vil snyde kan dette altid gøres også med de drosselkit som er på markeded i dag det er jo bare at fjerne den reducering der sættes i karburator eller indsugning og jeg har svært ved at se det en vil lægge mere op til snyd end den anden løsning.
Nå, lige meget hvad så bliver det vist ikke nemt at løse dette.
Jeg prøver at spørge den lokal synshal, der må være en fornuftig vej ud af dette,
Tak for svar.
Jacob
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Men ja spørg ved en synshal og hør. Vær dog opmærksom på at synshaller ikke er altvidende, hvorfor du måske burde ringe til nogle forskelige synshaller, bare for at være sikker på at du ikke misser en mulighed
Drosselkit justerbart