1.759 visninger
|
Oprettet:
Lapning af dæk {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg har været så heldig at køre en skrue op i mit fordæk på årets første tur.
Jeg ville derfor gerne lige hører om der er en venlig sjæl i nordsjællands området som har styr (og værktøj) til at få dæk af og lappe det hvis der er muligt.
Hullet sidder direkte i trædefladen og er derfor lidt optimist om at en lapning ville kunne lade sig gøre.
Der bliver selvfølgelig betalt for gerningen og dele til at lappe dækket med.
Mvh Jonatan
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
For det jo ikke som på en bil her har du kun to kontakt flader til vejen.
jan 2009
Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 547
Har læst en del om det og det ser ud til at der er flere som har haft gode erfaringer med det end der er folk som har haft dårlige hvis bare lapningen er lavet ordenlig.
Jeg kan sagten følge dig med at en mc kun har 2 kontaktflader og det ville være ærliget hvis den ene svigtede i høj fart. men stoler på at ham som evt
skal lave dækket har styr på det og kan gøre det på en forsvarlig måde.
Mvh
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
hvis hullet ikke er større end et par mm så kan det sagtens lappes med en "plug" Du kan få dem i 2 forskellige udgaver, som en blød og en hård prop du trykker/skruer ind i dækket, jeg har kørt en hel sæson med sådan en i og det er der intet i vejen for.
Jeg brugte t svansen's det billige som det her
http://www.thansen.dk/product.asp?c=8826068073&n=1387906097&pn=1387907060
Du kan også få et som det her
http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/114
Der skruer du en prop i.
Der er ingen ben i at gøre det selv, du følger bare brugervejledningen 2 min efter er du køreklar igen. Er altid godt at have sådan et sæt med under sadlen, du kan få sæt hvor der er en lille luftpatron med så du lige kan få en smule køreluft i til den nærmeste tankstation.
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 1.391
Jeg ville under INGEN omstændigheder anvende det der gør det selv snot.
Kør til en fagmand og lad ham vurdere om hullet kan lappes.
Forvent at tråden bliver meget lang, der er en hel del religion omkring dette emne.
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 42 Svar: 341
Gå nu for sevans da til en fagmand han ka (hvis muligt) gøre såtråde og så vidre ikke løber!!!! Det ka du sku ikke med en udvendig prop!!!!
Beklager noget af ord valget men det der traktor løsninger dur på maskiner der kør 30km/t og ikke andet
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
nov 2010
Følger: 5 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 202 Svar: 1.205
aug 2011
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 29
Jeg ser sku ingen fejl i at gøre som jeg har gjort. har kørt et dæk helt ned med det, og der er hverken rysten eller andre ting med det..
Så dem der mener at proppen er en dårlig løsning er helt sikkert fordi det er blevet gjort forkert, eller de ikke har kunne finde ud af det..
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 880
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
faktisk har de det med på vognene som jeg forstår det!
Lapning af dæk