947 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hva øhh. CBR 600 dele !? passer alt sammen så ?? Hva øhh. CBR 600 dele !? passer alt sammen så ??

Hvad gør den egentlig så den der 600 .. F1, 2, 3, 4 osv .. samme motor i alt eller hvordan ?? .. bare optimeret !? motorbeslag osv ..

noget skal man jo finde på ! .. det er en noget skrammel bagdæmper der sidder på sådan en F1 & 2 ér syntes jeg. der skal jeg også ha´fundet på noget ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hva øhh. CBR 600 dele !? passer alt sammen så ??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   23. apr 2013 Der er læssevis af ændringer i løbet af dens levetid, og som udgangspunkt skal man være opfindsom for at få tingene til at passe på tværs af årgangene.

Vil du opgradere bagdæmper, så skal du tage forenden med for at der er balance i tingene.

• #2   23. apr 2013 du har ret smiley .. Jeg Er ved at ved at prøve at gøre lidt ved forgaffelen , da jeg fik nogle ekstra gafler med da jeg købte den .. De er meget lækkert så den ikke skal stå stille hele tiden mens jeg fnidrer .. Men bagdæmperen .. noget gas noget som man kan shimse lidt på, er nok en rigtig god ide ..

Jeg har nogle ekstra motore, jeg er ikke lige klar over hvad årgang de er, men før jeg begynder at spille smart, og porte og bygge, er det nok eget smart at vide om der er nogle årgange som ikke passer sammen dér, eller om nogle toppe er bedre end andre

• #3   23. apr 2013 Nogle ting passer over F2 og F3 kan nemt ændres, men fra F1 til F2 skete der MEGET! og igen frem fra F3 til de nye er der mange nye stumper. tænk dig om inden du går igang, F3 forgaflen kan jo godt flyttes ned på en F2 men så får du problemer med spedo osv. så der er mange ting der hænger sammen.

• #4   23. apr 2013 Der er næsten ikke noget der passer over på en F1 fra de andre, jeg har været der

• #5   23. apr 2013 Tror måske også du ville få problemer med forsikringen i tilfælde af et uheld, hvis motoren ikke er godkendt til stellet. lidt røv at gamble med, så hellere købe en større/nyere maskine!

• #6   23. apr 2013 F2 og 3eren er helt andre modeller end F1eren !

er det den F1er i markedet du har anskaffet dig?

• #7   23. apr 2013 jeg kan se du mangler begge side kåber, overvej om du ikke kan lave den som 1/4 kåbe, kun med den top du har(pæn afslytning i bunden), siderne er umulige at opdrive hele, med mindre du vil give mange penge for dem, de er næsten alle væltede eller sprøde, som plasten på den har for vane at blive

• #8   23. apr 2013 Jeg har en kammerat der har en del reservedele til at ligge til sådan en F1 hvis du mangler noget, du kan bare skrive til Jim fra min venneliste.

• #9   24. apr 2013 takker smiley .. jeg har faktisk de nederste kåbe dele, de skal bare males, da tidligere ejer faktisk var rullet ned i grøften .. ikke så vildt, men der skal jo heller ikke meget til..

Jeg vil nok også hellere bare ha´top kåben på, (måske fixe en lille sneskraber eller noget, men jeg syntes at F1´eren er pakket MEGET ind orginalt ..
    Og ja .. min er en F1´er ..

@Mads; du har ret.. jeg har ikke tænkt at "flytte" en 2 eller 3´er over på og jeg har faktisk flere større MC´er, det er mere ideen i at bygge den lille knallert om til noget sjovt, og lidt mere effektivt .. bremser og affjedring kunne godt tåle en lille up-grade .. Specielt dæmperne, der er ikke meget tim mulighed over dem, og de giver meget hurtigt op når den får lidt gas ..

Det med motoren :

Er det samme top og cyl der sidder på 1 & 2 ? .. altså passer de over.. Jeg mener jeg fandt ud af at 2´eren fik andre knaster dengang, men mere ved jeg ikke .. Har den nogle svage punkter ? . Hvis den brækker sig, hvor gør den det så ? ..

• #10   24. apr 2013 1 og 2eren er bestemt ikke samme motor udover 4cylindre , motormæssigt er 2eren og 3eren ret ens .
    men det er sikkert muligt at smide en generation nyere motor i stellet på 1eren

• #11   24. apr 2013 som urbanviking skriver er det slet ikke samme motor, der er kæmpe forskel på F1 motoren og F2/F3 motoren. hvis du er ude i noget i den retning er det en komplet udskiftning af motor, og så er det et spørgsmål om den kan være i stellet, og for den sags skyld også forsikringsmæssigt.

• #12   24. apr 2013 hvis du er lidt kerativ kan en cbr600rr pc40 bagdæmper godt være der, det kræver bare du flytter tændspolerne og vender reservoiret ned af. Den er længere og lidt blødere men virker 50gange bedre end originalen. Fortil kan man stadig få progresive fjedre det hjælper en del, man kan også få et superbike lenkerkit, som sammen med +3 tænder bag gør den rimelig baghjuls glad, og det vil passe fint med en 1/4 kåbe

Kommentér på:
Hva øhh. CBR 600 dele !? passer alt sammen så ??

Annonce