1.941 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Samlerør/mellemrør i udstødning. Samlerør/mellemrør i udstødning.

Hej MC galleri.

Jeg er i gang med at gøre min XS400 SECA klar til at trille efter et "lille" uheld sidste sæson, hvor den knækkede generatorkæden.
For dem der ikke ved det, så er en XS400 2 cyl. parallel med en udstødning i hver side. Udstødningerne er samlet under motoren med et samlerør/mellemrør ( hvad er det rigtige navn btw.?). Dette rør er næsten rustet væk og jeg skal så vælge hvad jeg vil gøre ved det: skal ejg skære det væk og svejse plader i hver udstødning, altså helt fjerne røret, eller skal jeg renovere udstødningen med et nyt rør.?
Jeg har læst lidt rundt omkring og jeg kan kun læse at nogle mener det giver "pruttelyde" fra udstødningen når røret er fjernet.? Hvad siger I til det.?

På forhånd tak

Mads.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Samlerør/mellemrør i udstødning.
  • #1   19. apr 2013 altså har du håndelaget til at blænde det af kan du vel også konsturere et nyt rør uden problemer ??

grunden til det er der er nok lidt bedre gang ved mellemlast samt lidt støjdæmpning i forhold til godkendelsen

• #2   19. apr 2013 Jah, altså jeg er uddannet klejnsmed og maskinmester så håndelaget til at lave et nyt rør har jeg. Jeg tænkte bare om jeg kunne blænde det af, få en bedre lyd og samme præstationer som den har nu. Eller bliver det bare noget bavl hvis man fjerner det helt.? Jeg kan se at jeg har kørt sidste sæson med et stort hul, så jeg kan ikke sige om den kører værre eller bedre med røret intakt. Derfor leder jeg efter folk der har erfaringer med at blænde røret af, er det godt eller skidt.?

• #3   19. apr 2013 ja jeg må jo så erkende at jeg ikke har erfaring med din model , men med din viden/kunnen ville det da ikke være så svært/tidskrævende at prøve begge dele ?

• #4   19. apr 2013 Neej det ville nok ikke tage så specielt lang tid medmindre det driller, men tid sparet i værkstedet kan jeg jo bruge på vejen.;)

• #5   19. apr 2013 jojo , men et er klejnsmed noget andet er maskinmester ?? lur mig om ikke du nyder at konstruere en dims i ny og næ ??

smiley

• #6   19. apr 2013 Vel formuleret og du har jo ret. Nå, jeg må nok smutte en ekstra tur i værkstedet. Så kan jeg jo altid få den erfaring og give den videre til andre.:)

• #7   19. apr 2013 godt så smiley

Kommentér på:
Samlerør/mellemrør i udstødning.

Annonce