Cyklen vil ikke starte {{forumTopicSubject}}
Hey alle
Jeg har en R6'er fra '05.
For en lille uge siden begyndte jeg at afmontere hjulene for, at skifte bremseskiver, klodser og sådan. Jeg har skiftet olie og filter også samt kølervæske.
Igår monterede jeg alt igen, på nær kåbedele, og nu vil cyklen ikke starte. Skal lige sige at jeg havde cyklen tændt i et par minutter i forbindelse med skift af olie, og derfor ved jeg med sikkerhed, at cyklen kunne starte for kort tid siden.
Når jeg trykker på el-starteren giver den en skralde-lyd under sædet og selve starteren kører ikke rundt. I dét jeg afbryder start-knappen genstarter cyklens system - ligesom når man normalt sætter nøglen i og drejer den om på tænding.
????? What the f*ck!?
Har ikke pillet ved el-dele....ikke en gang støttefodens el mekanisme...
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
sep 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 239
Startkabler - tjek - men ikke et bilbatteri vel?
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 12 MC-er: 6 Emner: 97 Svar: 685
mar 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 43
Og jo, kan sagtens startes op med bil batteri.
sep 2006
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Nogle opladere kan genopleve et træt batteri ved at fjerne noget irr fra pladerne også oplade igen, den jeg købte kostede 400 og kommer med et stik der monteres fast på batteriet så man bare skal have sædet eller ego skjoldet af og klikke den til.
mar 2009
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 4 Emner: 8 Svar: 168
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Du kan prøve at måle med et multimeter/voltmeter på batteriet. Der skulle gerne være over 12v inden du trykker på knappen. Se hvor mange volt du kan aflæse mens du trykker på knappen.
At den larmer er ,som andre skriver, sikkert dit starter relæ som står og "klapper".
Når du trykker på startknappen trækker relæet, der skabes gennemgang til starteren, spændingsniveauet falder og relæet får ikke nok spænding til at holde. Derved afbrydes spændingen til starteren, spændingsniveauet stiger, og relæet kan igen trække osv osv.
Altså prøv med startkabler eller et andet batteri!
sep 2006
Fortsættelse følger...
sep 2006
Men har et andet spørgsmål, andet emne:
Stiger temperaturen lynhurtigt hvis ikke der er tilstrækkelig kølervæske på? Jeg tænker allerede fra første start med kold motor.... Købte en liter som jeg har erstattet det gamle med, men det er ikke nok. Skulle nok sælges som mere end 1 liters, hvis ikke det rækker, hvis I ved hvad jeg mener.
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Svar: 195
Find din expansionbeholder hvor man hælder kølervæske/vand på. På beholderen er der en maximum og en minimum streg.
Når motoren er kold skal vandstanden være på minimum som så vil stige til nærheden af maximum når motor er driftsvarm.
Hvor meget kølervæske der er i vandet har intet med køleeffekten at gøre. Kølervæsken gør at vandet ikke kan fryser og det smører vandsystemet (anti rust og ir)
sep 2006
Lige nu er der 1 liter i systemet, og maskinen bliver for hurtigt varm og køler ikke godt. Når jeg skriver kølervæske mener jeg naturligvis blandet væske (kølervæske og vand).
feb 2012
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 107
Cyklen vil ikke starte