{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Cyklen vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hey alle

Jeg har en R6'er fra '05.
For en lille uge siden begyndte jeg at afmontere hjulene for, at skifte bremseskiver, klodser og sådan. Jeg har skiftet olie og filter også samt kølervæske.
Igår monterede jeg alt igen, på nær kåbedele, og nu vil cyklen ikke starte. Skal lige sige at jeg havde cyklen tændt i et par minutter i forbindelse med skift af olie, og derfor ved jeg med sikkerhed, at cyklen kunne starte for kort tid siden.

Når jeg trykker på el-starteren giver den en skralde-lyd under sædet og selve starteren kører ikke rundt. I dét jeg afbryder start-knappen genstarter cyklens system - ligesom når man normalt sætter nøglen i og drejer den om på tænding.


????? What the f*ck!?

Har ikke pillet ved el-dele....ikke en gang støttefodens el mekanisme...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cyklen vil ikke starte
  • #1   18. apr 2013 Lyder som batteri er fladt.

  • #2   18. apr 2013 lyder som om at batteriet er klappet sammen/tør for strøm.. prøv at sætte start kabler på og se om den ik vil starte

  • #3   18. apr 2013 undrer mig bare da den ikke har givet indikationer om at være på lavt niveau. Og så også dét der med at systemet genstarter crazy-agtigt.
    Startkabler - tjek - men ikke et bilbatteri vel?


  • #4   18. apr 2013 Du kan sagtens starte over et bilbatteri. Det er jo også 12v.

  • #5   18. apr 2013 100% fladt batteri. Oplevede det samme med min, da den kom frem efter vinter-pausen.

    Og jo, kan sagtens startes op med bil batteri.


  • #6   18. apr 2013 Nice nok. Det ser jeg på asap!

  • #7   18. apr 2013 Og skraldelyden du kan høre, er dit start relæ der åbner/lukker hele tiden, netop fordi du ikke har strøm nok smiley

  • #8   18. apr 2013 Yep, fladt batteri, det falder sammen om vinteren når det ikke bliver brugt eller bliver vedligeholdt med en oplader.

    Nogle opladere kan genopleve et træt batteri ved at fjerne noget irr fra pladerne også oplade igen, den jeg købte kostede 400 og kommer med et stik der monteres fast på batteriet så man bare skal have sædet eller ego skjoldet af og klikke den til.


  • #9   18. apr 2013 Inden du farer ud og køber nyt batteri, så sikre dig lige at det er den det er galt med. Det kan´også være starteren der er gået. Det sker fra det ene øjeblik til det andet. Den har jo startet fint med det gamle batteri sidst du havde den startet...

  • #10   18. apr 2013 Grunden til at cyklen "genstarter" er sikker at spændingen dykker når du prøve at starte den. Dette får elektronikken til at gå ud, og når du slipper start knappen stiger spændingen fra batteriet igen, og elektronikken genstarter.

    Du kan prøve at måle med et multimeter/voltmeter på batteriet. Der skulle gerne være over 12v inden du trykker på knappen. Se hvor mange volt du kan aflæse mens du trykker på knappen.

    At den larmer er ,som andre skriver, sikkert dit starter relæ som står og "klapper".
    Når du trykker på startknappen trækker relæet, der skabes gennemgang til starteren, spændingsniveauet falder og relæet får ikke nok spænding til at holde. Derved afbrydes spændingen til starteren, spændingsniveauet stiger, og relæet kan igen trække osv osv.

    Altså prøv med startkabler eller et andet batteri!


  • #11   18. apr 2013 Jeg prøver med kabler før jeg foretager mig noget. En lille ekstra bemærkning er, at den har stået i stuen hele vinteren, så det er ikke vejret der har afladt, hvis det er, men nærmere stilstand så.
    Fortsættelse følger...


  • #12   18. apr 2013 Har fået startet dyret - batteriet VAR afladt....

    Men har et andet spørgsmål, andet emne:
    Stiger temperaturen lynhurtigt hvis ikke der er tilstrækkelig kølervæske på? Jeg tænker allerede fra første start med kold motor.... Købte en liter som jeg har erstattet det gamle med, men det er ikke nok. Skulle nok sælges som mere end 1 liters, hvis ikke det rækker, hvis I ved hvad jeg mener.


  • #13   18. apr 2013 Ja det vil den gøre indtil termostaten åbner.... forudsat der er nok kølervand på.

    Find din expansionbeholder hvor man hælder kølervæske/vand på. På beholderen er der en maximum og en minimum streg.
    Når motoren er kold skal vandstanden være på minimum som så vil stige til nærheden af maximum når motor er driftsvarm.

    Hvor meget kølervæske der er i vandet har intet med køleeffekten at gøre. Kølervæsken gør at vandet ikke kan fryser og det smører vandsystemet (anti rust og ir)


  • #14   18. apr 2013 Undskyld, hvad vil den gøre indtil termostaten åbner?
    Lige nu er der 1 liter i systemet, og maskinen bliver for hurtigt varm og køler ikke godt. Når jeg skriver kølervæske mener jeg naturligvis blandet væske (kølervæske og vand).


  • #15   19. apr 2013 med 1 liter væske i motoren vil det ikke køre rundt, motoren bliver varm, ventilen åbner og vandet du har hældt på bliver pumpet ind i motoren indtil beholderen og køleren er tom også kommer vandet ikke videre, det komme ikke rundt i motoren og det er det samme som intet vand, du skal fylde cirka 3 liter på hvis den er helt tom, 1½-2L hvis du har haft køleren afmonteret.

Kommentér på:
Cyklen vil ikke starte

Annonce