4.610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hjælp.. Honda Skyder tilbage i karburatoren Hjælp.. Honda Skyder tilbage i karburatoren

Jeg har en Honda Cmx 450 som skyder tilbage i karburatoren efter man har givet gas. Det vil sige hvis den holder stille og jeg bare giver lidt gas og så sliber den igen. Så lige inden den rammer tomgangs omdrejningerne igen så kommer der et tilbageskud i den ende karburator. Jeg kan huske at vi for mange år siden på teknisk skole skruede i nogle motorer med karburator og når vil stillede tændingen tilpas dårlig så kunne vi få dem til at skyde flammer op gennem karburatoren. Er det måske det samme som sker her. Den trækker fint nok når man køre.

Hilsen Pierre (tidligere automekaniker så bare brug fagsprog)


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp.. Honda Skyder tilbage i karburatoren
  • #2   11. apr 2013 *SS* du skriver du er automekaniker.................... smiley
    med hensyn til netop dette spørgsmål kan jeg ikke umiddelbart få øje på forskelle mellem MC- og bilmotorer. Så du burde være særdeles kompetent til at fejlfinde årsagen, så mon ikke det går ?


  • #4   11. apr 2013 ...........Syndes bare spørgsmålet/situationen er en anelse besynderlig........ men mon ikke vi får lidt ekstra info fra Pierre.......?

  • #6   11. apr 2013 Hmmmmmmmmm

  • #8   11. apr 2013 juster ventiler og tjek indsugningsgummierne med startgas

  • #9   11. apr 2013 Ville gætte på for mager blanding, hvilket kan være falsk-luft, men tænker tomgangs-dysse. Rense svømmerhus og dysser.
    Jeg forudsætter at du naturligvis ikke har ændret dstødning eller luftfilter


  • #11   11. apr 2013 Ventiler er ikke nødvendigvis utætte.
    Start op og tag choker af straks, så skyder det, pruster og hakker om det så er mc, bil eller græsslåmaskinen. Så det kan fint være noget så ligetil og bør da prøves først.
    Faktisk han det lyde helt godt, hvis man slipper den efter at have brændt den helt ud, men det er nu kun tegn på dårlig motor just.


  • #13   11. apr 2013 Nu skal jeg jo ikke virke alt for sikker udfra denne korte beskrivelse.
    Men med for mager blanding (Vand/skidt i dysser eller falsk luft eller kn-filter eller åben udst) kan man se at den skyder lidt tilbage, ved tomgang, trækker fint på hoved dyssen, men så pludre godt fra udst. hvis du motor-bremser helt oppe fra og ned.

    Jeg ville selv starte der, ikke mindst fordi der er ret let at få fulgt op på.


  • #15   11. apr 2013 waste of time

  • #16   11. apr 2013 der er vel en grund til at der står tidligere mekaniker smiley

  • #17   11. apr 2013 Sorry folkens. Jeg troede at jeg fik en notifikation når der skete noget på mit indlæg.
    Når det så er sagt så, ja der er en grund til at jeg er tidligere mekaniker. Men det var bestemt ikke på grund af dårlig kompetence. smiley
    Jeg ved ikke om man kan sige at jeg er af den nye skole. Da jeg ikke rigtig har rodet med karburatorer:( vilket jeg synes er en skam.

    Med hensyn til til ventil just. Burde der ikke være problemer hele tiden. Eller tikke helt vildt.


  • #18   11. apr 2013 ventiler gør lige det modsatte når de trænger til justering ... holder nemli kæft ... !
    de skal snakke lidt men ikke overdrevet , ventilsæderne slides betydeligt hurtigere end brikkerne og knasten ... heldigvis !


  • #19   11. apr 2013 Men hvorfor gør den det så kun lige inden den rammer tomgang. Og kun en gang.?

  • #21   11. apr 2013 tak smiley

  • #23   11. apr 2013 Jeg må se om man kan finde nogle data på nettet. Så må jeg se om jeg få dem justeret i weekenden.

  • #24   11. apr 2013 Er der nogen der ved hvor man kan finde data på det. Har kigget længe nu synes jeg:(

  • #26   11. apr 2013 Ventilspiel (Ein): KALT 0,10 MM
    Ventilspiel (Aus KALT 0,14 MM


  • #27   11. apr 2013 Mange af den tids Hondaer har på siden af karburatoren en decellerationsanordning, der styrer/kompenserer blandingen, når du lukker gassen helt. Kig efter et ca ø30mm rundt dæksel med fire skruer i hjørnerne. Inde bagved sidder en membran, der kan blive utæt, findes som repsæt.

    Skaf en parts fiche og en værkstedshåndbog, inden du går videre, også gerne Honda's udmærkede ~Common Service Manual, eller hvad den nu hedder, fra omkring din cykels årgang. Den manual viser de grundlæggende arbejder, der ikke er beskrevet i de enkelte modellers manualer.

    Og rens så lige karburatorerne i ultralydsbad, når du har afmonteret dem.

    n


  • #28   12. apr 2013 Jacob. Det var også den første jeg fandt. Det er bare i tommer. ;(

    Urban. Mange tak ;-D

    Richard. Det er rigtig. Det ligner lidt en SU karburator. Jeg må se at komme ud i geragen i weekenden.


  • #30   13. apr 2013 Strengt taget ligner CV-karburatorerne med deres gummimembran IMHO mere en Stromberg fra SU'ernes storhedstid, fx Volvo B18 kendt også af yngre mc'ister af en helt anden, mere musikalsk årsag smiley

    Den nævnte decellerationsanordning hedder i Honda parts fiche-sprog 'Air cut valve'; repsættet har pos #18 i en tilfældig CMX450 fiche hos CMS, NL:

    http://www.cmsnl.com/honda-cmx450c-rebel-1987-european-direct-saleskph_model2689/partslist/E__1800.html#results

    God jagt smiley


  • #31   14. apr 2013 Tak Richard. Det ser spændene ud. Det må jrg se nærmere på smiley
    Men til 80 euro skal da være sikker smiley


  • #32   14. apr 2013 Altså, spørg din forhandler om en god pris på de originale, og evt. om MC-Nøglen fører dem, de har ihvertfald til en del andre Honda'er smiley

    Har ikke selv set en defekt air cut valve, men gætte på, at en gennemrevnet membran er et sikkert tegn...


  • #33   15. apr 2013 Har fulgt tråden her.
    Gælder samme råd også en xv1100 '93 ?
    Den går fint i tomgang men når der gasses op skyder den flere gange.
    Lyder det som membraner eller en dårlig ledning/stik ?
    Har skiftet tændrør samt spoler.
    Er IKKE mekaniker smiley


  • #34   15. apr 2013 Kristian N det kan være den for for meget at leve af. Men så skyder den ud af udstødningen.

  • #35   15. apr 2013 Bent K. lyder rigtigt, hvad gør man ved det ?

Kommentér på:
Hjælp.. Honda Skyder tilbage i karburatoren

Annonce