{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.376 visninger | Oprettet:

JT
JT
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 15

Mystisk forlys problem på Intruder {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt hjælp her, mit almindelige frontlys på min "snakeeye" forlygte virker ikke mere efter lidt ombygning på min Intruder VS 750 fra 1990. Jeg har fået renoveret min bagskærm og samtidig instaleret en ny baglygte, og efter denne omgang virker mit fjernlys ikke mere - men alt andet virker stadig som det skal. (jeg har dog fået fortalt det ikke burde have noget at gøre med bagskærmen/den nye baglygte, men man ved jo aldrig)

Der er strøm i kablet til det korte lys, lige indtil man sætter pæren til stikket, så forsvinder strømmen. Det lange lys virker stadig, og når jeg kobler strømmen fra det lange lys til det korte, virker det korte også - som så dog lyser langt - men så virker pæren da. Jeg har også prøvet med direkte stel til pæren fra forskellige steder. Jeg har haft åbnet kontakten oppe på styret, og alt ser ud til at være ok der, men jeg har ikke målt det efter. Jeg har også tjekket og skiftet alle sikringer for en sikkerheds skyld. Jeg har haft koblet den nye baglygte fra, og prøvet igen mens den var koblet fra, men ingen af delene hjælper.

Nogle der har en ide om hvad dette kan skyldes.?

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk forlys problem på Intruder
  • #1   9. apr 2013 En sikring?

• #2   9. apr 2013 Kender ikke så meget til Snakeeye .. men..

Hvis pæren har samme princip som H4 eller H3 pærer kan den ikke lyse langt på nærlys da der inde i pæren sidder en glødetråd for lang lys og en for nærlys. smiley
    For mig lyder det som pæren.

• #3   9. apr 2013 Kim.: Jeg har tjekket alle sikringer og enda skiftet dem, selvom ingen af dem fejlede noget, så der ligger fejlen desværre ikke, det havde ellers været let smiley

Mik.: Det er 2.stk H3 12v 55w pærer der sider i den - det er den samme pærer der bliver brugt til både kort og langt lys, og de har begge kun en glødetråd. Så det er bare strømmængden der bestemmer hvor meget de lyser, og dermed desværre ikke pæren da den virker fint og jeg har enda også prøvet at skifte den med en ny - bare for at være sikker. Det havde ellers også været let hvis nu smiley

• #4   10. apr 2013 hvordan begrænser du strøm mængden ???
    med en modstand eller hvad

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #5   10. apr 2013 Hvis ikke den ene pære er langt lys og den anden er kort lys, så er der da noget HELT galt...

Hvis du kører med begge pærer tilsluttet den samme ledning til kort lys, så belaster du din lyskontakt med 110 watt i stedet for 55 - det kan de ofte ikke tåle. Du skal tilslutte den ene pære til langt og den anden til kort lys, og så skal du prøve at skifte kontakten. Den er med al sandsynlighed rimeligt smeltet indeni.

• #6   10. apr 2013 Kun fordi jeg er nysgerrig :-)......
    Nærlys er asymetrisk så det er parabolens udformning og den måde pæren smider lyset ud i parabolen der bestemmer lysbilledet. Det er lovkrav og det forhindrer at lyset blænder modkørende.
    Ved fjernlys gælder det om at smide så meget lysstyrke ud som muligt så det er normalt aldrig asymetrisk og virker mere som en projektør.
    Giver det ikke et dårligt fjernlys?

• #7   10. apr 2013 Ib.: Jeg har ikke begrænset noget, det var sådan da jeg købte den, så det skal jeg ikke lige kunne sige.!

Sajmon.: De er ens pærerne, men kører på hver sin ledning, en til det korte lys og en til det lange lys, så der er ikke noget der smelter der smiley ( jeg prøvede bare at bytte rund på ledningerne da pærerne er ens, for at sikker den virkede, og det gjorde den )

Mik.: Altså parabolerne er forskellige i lygten, og giver et forskelligt lyskast - så det virker fint nok som det skal. Det er ikke en hjemmelavet lygte. Pærene er ens i dem, men der kommer mere strøm eller noget til den der lyser langt end den der lyser kort. Jeg er ikke expert her, men det lange lys/pære lyser ihvertfald skarpere når man slår langt lys til, end den anden pære gør som sider i kort lys, når man slår kort lys til - altså da den virkede, selvom pærerne er ens smiley

• #8   10. apr 2013 Sidder det et relæ mellem lyskontakt og lygterne?

• #9   10. apr 2013 .. og lyser den blå fjernlys indikator når du sætter den på fjernlys?

Kommentér på:
Mystisk forlys problem på Intruder

Annonce