{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.132 visninger | Oprettet:

Køb: Honda VFR 800 2007 med 52K km vs 15K km {{forumTopicSubject}}

Hej Mcg

Jeg har forelsket mig i Honda VFR 800.

Det er et krav, at modellen har ABS, og jeg er mest til modellen efter 2006 med den ændrede VTEC hvor skiftet er mindre kontant. Jeg har dog ikke prøvet den gamle VTEC, så jeg ved ikke om det rent faktisk vil være et problem for mig.

Anyway, det egentlige spørgsmål: Jeg har fundet en årgang 2007 med indfarvede sidetasker, som er et plus for mig, og power commander. Den har kørt 52.000 km, men har overholdt alle eftersyn. Den fik stort eftersyn ved 48.000. Jeg har tilfældigvis tidligere talt med ejeren via arbejde, og jeg ved at han har brugt den til lange ture ikke race, og at den er blevet passet rigtig godt. Jeg har lige sendt ham en mail for at høre hvorfor han solgte den.

Den koster 139.900 kr. De har, samme sted, en cykel der koster 5.000 kr mere og som kun har kørt 15.000km, men den er uden sidetasker, power commander og sædeskal, desuden er håndtagene til passageren blevet væk...(?)

Så vidt jeg kan læse mig frem til kan jeg hurtigt kaste 15.000 efter power commander (som skulle være et stort plus på VFR'en) og indfarvede sidetasker.

Jeg er som sådan ikke bekymret over 52.000 km på en velholdt VFR, det er min forståelse, at de ikke kan slides op.

Hvad er jeres holdning?
1) Er prisen som den skal være (jeg kan få tøj og hjelm til kæresten med i købet)
2) Ville I vælge færre km men mindre udstyr eller omvendt
3) Andet

På forhånd tak for jeres input.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb: Honda VFR 800 2007 med 52K km vs 15K km
  • #1   7. apr 2013 Der er ligeså mange meninger om dette emne som der folk i verden..
    Hva sys du selv sys du prisen virker fair sys du maskinen er i orden ?


  • #2   7. apr 2013 Hvis de optisk er lige pæne og du kan bruge tasker og PC til noget, ville jeg vælge den med udstyr. KM forskellen er trods alt kun 37.000, hvis den altså passer...

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #3   7. apr 2013 Prismæssigt er det okay - også hvis du drager sammenligning med hvad der ellers findes på 1-2-3 mv. Hvis du handler kontant og uden bytte-ind-med-noget, så bør du i den grad være i stand til at handle prisen ned - uagtet hvilken du vælger! Så skal FRiiS jo ikke bøvle med en gammel MC! smiley

  • #4   7. apr 2013 Køb køb smiley

  • #5   7. apr 2013 Umiddelbart synes jeg det hele virker rigtig fint, jeg vil naturligvis forsøge at handle prisen ned. Jeg har kun købt én MC før, så jeg forsøger bare at få så mange inputs til mine overvejelser som muligt.

    Det er rigtigt GTR, jeg ville jo nærmest gøre dem en tjeneste. Det var ikke svært at finde ud hvem sælgeren er, hva' smiley


  • #6   7. apr 2013 Nu ved jeg godt at lidt specielt for VFR, at de nærmest har gudestatus og rygtet siger at de kan løbe uanede km uden problemer...

    Ellers synes jeg generelt det danske mc marked er temmelig km forskrækket - derfor ville jeg tænke mest på gensalgsværdien - hvis du kører 20k inden den skal sælges, skal du vurdere hvor mange købere der evt. springer fra pga. af 72k...

    Det jeg prøver at sige, hvis der er mange km på den i forvejen, ville jeg kun købe billigt, da den sikkert også skal sælges billigt videre, når der er kommet endnu flere km på...


  • #7   7. apr 2013 Ja, Thomas, netop gensalgsværdien er egentlig også min største bekymring med de mange km.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #8   7. apr 2013 Du har millioner af km. i en VFR...... så hvad det angår skal du bestemt ikke bekymre dig! Det har været- og er delvist stadig en selvfed opfattelse af Honda VFR som en MC der holder sin værdi og og og... men ligesom alt andet i disse tider, så er det ikke altid prisen på skiltet er den pris som ender med at være handelsprisen! Køber du hos forhandler, tja, så skal han altså tjene (næsten) de samme penge som hidtil. Han skal jo give garanti osv. - og det koster! Hvis du køber hos privat, så sparer du pænt mange penge, men du handler uden garanti. En VFR med servicebog hos privat... den skal du ikke være bange for! For at tage et eksempel. Find selv sølvgrå som står til 87.995,- Den har kørt 60.000km. Står hos en forhandler. Den pris kan du uden tvivl også handle yderlig ned i en kontantsalg! Og du kan købe mange org. VFR stumper på eBay for den prisforskel du har op til de to andre... eBay.de såvel eBay.co.uk flyder med herlige stumper til VFR!

    Så har du en årg. 2008 (sølvgrå) stående hos en privat med ca. 23k/km på klokken. Prisen ligner meget forhandlerpris... Mit gæt er, at du også her kan handle den pris ned i niveau med hvad gutten kun kan gisne om at sælge den ind til en forhandler for... sandheden er jo den, at mange venter på at få solgt førend de går videre! Og da du kommer med "rent bord", så er dit udgangspunkt langt bedre... så lad dig ikke friste mere end hvad godt er....

    Jeg ville *ikke* vælge garanti på en VFR hos en forhandler og dermed betale 25-30k mere .... slet ikke!


  • #9   7. apr 2013 Hej. Tak for input. Det giver rigtig god mening, jeg er dog villig til at give noget ekstra for garantien. Men enig i at 25-30K er for meget.

    Som sagt er ABS et krav


  • #10   7. apr 2013 Sådan en knallert skal du i hvert fald ikke kigge på km i. Kig efter generel stand. Er den behandlet rimeligt kører den nærmest evigt!

Kommentér på:
Køb: Honda VFR 800 2007 med 52K km vs 15K km

Annonce