Kawa Z900 / GPZ 1100 motor {{forumTopicSubject}}
Jeg kan godt mærke at det snart bliver kawa tid, så noget må der ské ..
Der må være nogen som er noget klogere end mig omkring min gamle kawa .. Den orginale Z900 motor har jeg i kasse .. Baby døde hurtigt, sildt !! .. SÅ Jeg har en Gpz 1100 motor fra 82 .. Den er ( af et eller andet svensk tuningsfirma ) skam tunet, boret op til 1207 og noget .. et større kit, nogle CR kabs, og jeg mener det er nogle amerikanske knaster som sidder i den .. Det er nok meget godt .. Jeg har haft været ude og køre med den en MEGET kort tur, on det er knasterne eller noget som skal trimmes ved jeg ike endnu, men syntes faktisk ikke den kørte helt godt ..
Nu har jeg set en masse snakke om den dér Z900 krumtap, som skulle være bedre !`?! .. Min Største motivation til at købe en anden motor istedet for at renovere den gamle Z900 VAR faktisk krumtappen .. Gamle rulle lejer, og vibrationer ..
SÅ .. hvem er 110% erfaren i dette ! .. Jeg er bare mekker spade,
1. Joh hvis den er lettere den Z900 KT, men man lægger vel ikke bare et gammelt åg i, med "sure" rulle lejer og ting .. Jeg prøvede at finde nogen som ville lægge nye plejl lejer i osv, De fleste fik steess, og få var klar til at ruinere mig .. så hvad gør i ?
2. Den dér Gpz motor .. den er nok portet, tunet og al det dér, emn noget må jeg ikke ha´fattet .. Jeg kan godt mærke at den gerne vi tage omdrejninger, men det må være knasterne eller noget, den er "træg" eller noget, og jeg syntes det er lidt svært, at finde melodien, da der er lavet SÅ mange ting på den motor på een gang..
3. De CR kabs, er to ret store, så faktisk er der ikke helt plads til benzinhanen, hvis tanken skal helt ned på plads .. Nogen som har fixet noget dér ??
Må heller få den gamle Kawa ud på vejen i år .. den trænger til det ...
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
Krumtapperne i begge modeller er presset sammen i alle sølerne , oftest er svejsning brugt til at sikre at krumtappen ikke vrider ved hårdere belastninger - eks.nedgearing eller tuning
Resten er vist under kategori - styling
Knasterne skal stå korrekt , dataene fåes hos Karsten fra Hjørring , er du helt grøn så lad ham give din motor en kærlig hånd
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
standard krumtapperne svejses som nævnt og bruges til dragrace optil 700hk. med standard lejerne
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Jeg fik et større foredrag om at de CR kabs var så og så gode, det er de måske også, de er ihvert fald nye .. ha ha .. om de er det rigtige ved jeg ikke en skid om .. JEg ved mere om at optimere MX motore .. her er jeg en spade endnu
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.523
det med at tro der er svejst .. hmm , vil tro du kan kigge derind ved at pille tændingssiden af
har iøvrigt en stak pakninger osv. til sådan en GPZer
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Kawa Z900 / GPZ 1100 motor