{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki RF 600 & 900
  • #1   20. mar 2013 Imod: Begge er noget forhistorisk skrammel

    For: Ingen gider stjæle forhistorisk skrammel

    smiley


  • #2   20. mar 2013 Vil anbefale en 900
    Læs evt. her
    http://www.suzukicycles.org/RF-series/RF900R.shtml

    Kig efter begyndende brud ved kronrør (svejsninger) og prøv alle gear godt af under prøvekørsel. De slidte gearkasser har det med at springe ud af 2. gear. Det kommer an på olien og hvordan manden inden dig har behandlet hende.
    En anden sygdom skulle være udsæt i fugtigt vejr men det har jeg ikke oplevet.

    Det er stadig nemt at få reservedele til hende men ting som f.eks. LED baglygter er et nogo hvis man ikke kender nogen der kan lave dem.

    Jeg er meget glad for min. Specielt den måde den trækker på og de lette styreegenskaber. Men hvorom alting er får man ikke egenskaber fra nyere motorcykler. Hun er jo ved at være en ældre dame smiley


  • #3   20. mar 2013 Jeg købte selv en rf 600 sidste efterår. Kikkede også på Cbr 600 f. Begge fra 94. Rent kvalitet mæssigt syntes jeg de ligger meget tæt, ny pris på dem var næsten oz ens. Efter min mening kan rf model slet ik sammenlignes med feks gsx f modellen. Kikkede på gsx f 600/ 750 det var tydligt at de bar præg af at den var bygget i billigere materialer, de var også det meget billigere fra ny.
    Tjek gearkasse. 600cc har større tendens til slidt gearkasse.


  • #4   20. mar 2013 har en indkøbt rf600 årg 96 kørt 20000 km meget fin motorcykel men smag og behag

  • #5   20. mar 2013 Du kan evt. kigge forbi min RF 600.

    Den kan købes ....


  • Heine S
    Heine S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
    #6   20. mar 2013 Købte for 2år siden en 600 fra 95, den har nu kørt 70xxx km. Da jeg startede den op efter vinteren ( har ikke haft den på vejen endnu ) sprang den igang ved 4-5 tryk på startknappen :-), og så synes jeg "ferrari-gællerne" ser godt ud.

    Alternativet var for mig også en cbr 600, men sådan en var, ihv på daværende tidspunkt, 12-15 k dyrere, og det ville jeg ikke betale.



  • #7   20. mar 2013 Jeg havde i en periode en RF600 fra ´94 og det var sku en dejlig maskine!
    Den havde Wilbers fjedre i forgaflen, jeg ved ikke om det var den ene detalje der gjorde det, men den lå super lækkert på vejen!

    Kunne godt finde på at købe en igen.


  • #8   20. mar 2013 Det er begge aldrende damer - min egen favorit er 600 modellen.
    Da den kom frem, var den et hit, og en udmærket og velkørende cykel.
    Da RF900 så kom, kunne man kun glædesig vildt, for sikke et vilddyr det måtte være. Desværre skuffede den fælt. Den motor har ingen bund - intet moment, i hvert fald ikke hvad man måtte kunne forvente af en 900 cc maskine.
    Så hvis Du absolut vil have en RF´er, så tag 600. Den kører bedre, og den større 900 motor er bare ikke 33% bedre...


  • #9   20. mar 2013 Det er jo nogle gamle maskiner, men det kommer vel ikke bag på nogen.

    Jeg var utroligt glad for min RF600R. Super velkørende og kvik maskine. Den er rimelig skarp, og har nogle ret fornuftige køreegenskaber.

    Da jeg solgte den, overvejede jeg om det skulle være til fordel for en RF900, men synes ikke den var de ekstra penge værd. Den er noget tungere, og har et gear mindre. Men den er selvfølgelig rarere på lange ture, hvor 600'eren er noget af en skriger.


  • #10   21. mar 2013 Det lyder alt sammen meget konstruktivt smiley jeg skal selvfølgelig ha dem begge prøvet, alternativet er ironisk nok som mange os sammenligner med en CBR600 smiley

  • #11   21. mar 2013 Hmm At en 900 er tungere er rigtigt nok hele 7 kilo:)
    Kåbe mæssigt er de to cykler meget ens men så stoppe det også her. Jeg kender mest til RF900 da jeg har haft min i 10 år. Motoren er baseret på en GSXR-1100, jeg mener at topstykket og slaglængden er anderleydes, Og at den ikke har bundtræk passer ikke i min verden. dog har nogle af de importeret modeller en begrænser, i de tre første gear(Tja hvorfor mon kunne det være at man mente den er ret voldsom i bunden). denne kan fjernes ved at adskille et stik. Den er en anelse tung meen hvis du kan og tør køre den fælger den stadig med mange af de nyere R modeller, og ja jeg har bevist det:)
    Ellers en kanon langturs maskine og den er altså af den bedre kvalitet min har rundet 80000km og når man går den igennem kompressouns test mm fejler den intet. Hvis du mangler mere info er du velkommen til at kontakte mig!!

    MVH
    Martin


  • #12   21. mar 2013 Hej Martin.
    Hvis Du mener den har "bund", så har Du nok ikke prøvet "basis" modellen som Du henviser til - GSXR1100...for dér er da en verden til forskel.
    smiley
    Og det er i hvert fald ikke pga. momentet at import modellerne er droslet.
    Det er ren og skær forsikringsspekulation.
    I rigtig mange EU lande, får man en betragtelig rabat, hvis maskinen ikke yder over 100hk. Har selv kørt Schweizisk importeret CBR1000, med 100hk., hvilket jo ikke helt passer til "normalen" for en CBR1000.
    Ja, den var stækket, men det berører stort set ikke momentet, da det i høj grad er betinget af slagvolumen.


Kommentér på:
Suzuki RF 600 & 900

Annonce