{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Oliestand i forgaffel Kawasaki KZ 750 {{forumTopicSubject}}

Jeg har skiftet pakdåser i forgaflen på det gamle svin fra 82. Jeg har i forbindelse med dette, haft alt olien tappet af gaffelbenene.

Nu skal jeg så ha nyt olie på, og nu er jeg løbet i problemer.
Jeg har diverse manualer osv, men de modsiger hindanden.

Den skal ha 2,4 deciliter ved skift, og 2,6 ved komplet aftapning. Jeg hældte 2,5 deciliter i hver gaffelben, og for at kontrollere, skal man måle oppe fra kanten af fjederbenet og ned til olien.
Ifølge min model KZ 750 GP R1, skulle der være 168mm +- 4mm
Men jeg måler nærmere noget i retning af 350mm istedet, hvilket er tæt på de 355mm som der står ved E1, E2, E3 modellerne.
Nogle af de andre modeller står til at måle 355, 382, 436mm.

Nu er spørgsmålet blot. Skal jeg bare gå efter de 355mm. Og hvad er konsekvensen af for lidt/for meget olie i forgaflen?? udover eventuel ødelagte pakdåser.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliestand i forgaffel Kawasaki KZ 750
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   7. mar 2013 Det er KUN niveaumålet du skal gå efter. Og begge ben skal være ens - det er sådan set det vigtigste....

• #2   7. mar 2013 Okay, Men synes der er stor forskel på de angivne mål?

• #3   8. mar 2013 hvis der er for meget olie på er forgaffel hård og for lidt blød-du kan kun ødelægge pakdåser ved at fylde for meget luft på.
    hvis du har den rigtie forgaffel på betyder det heller ikke noget om du ikke har puttet helt ens mængde olie på begge ben da den jo har en olieslange under forlygte mellem benene.så 1 eller 2 ml vandre selv fra den ene til den anden side.
    der er meget forskel olieskift på r1 modellen i hayens 240 ml ved olieskift og 356 ml tør-så stor forskel har jeg ikke lagt mærke til før og det olielevel står jo ikke om det er med eller uden fjeder og extended eller compressed.
    men hvis du har skiftet olie og givet de 240 ml må det være godt de 356 tror jeg er en fejl det er nok 256 ml.

• #4   8. mar 2013 En ting er sikkert, der var satme ikke meget olie på den. Men der er selvfølgelig os røget en del ud. I mine bøger står der at det er uden fjedrene, og synes os at ha læst at det var uden belastning.

Men jeg må prøve at evt høre et værksted af. Jeg vil mene at hvis der kun er 168mm op til toppen. Så løber olien næsten over når fjedrene kommer i. Og ikke mindst når den så blive belastet.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #5   8. mar 2013 Benet skal være presset helt sammen og det er uden fjedre. 168 lyder meget rigtigt. På min GSXR gaffel er det 102mm... smiley

• #6   8. mar 2013 Aha, Nu har jeg hakket mig igennem en kæmpe manual jeg fandt på nettet på engelsk, og der står det netop som du siger sajmon. Havde en tysk reperatur anleitnung hvor jeg havde det andet fra. Men mit tyske er dælme skidt, så det er nok der jeg har fået noget galt i halsen.

Men jeg siger mange tak for hjælpen, og god weekend til alle smiley

Kig forbi profilen og se billeder af dyret. Har netop fået motordele fra maler.

Kommentér på:
Oliestand i forgaffel Kawasaki KZ 750

Annonce