{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
20.964 visninger | Oprettet:

Mc lift igen igen {{forumTopicSubject}}

Går og overvejer en mc lift
Men de billige fra jem & fix og lign syntes jeg virker lidt ustabile!
Er der nogen der har en fra feks HH lift eller spangkilde, AJ engros, og hvad koster en spangkilde feks, har set der er flere der omtaler den som en god lift? og er der nogen der ved hvor man evt. kunne se en fra AJ sådan nogle på sjælland??
Nu måtte det gerne snart blive forår smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc lift igen igen
  • #1   2. mar 2013 prøv og tjek dba og gul og gratis ...
    der plejer at være et par stykker

• #3   2. mar 2013 Hej Nicolai, har du sådan en, er den stabil, ligner lidt dem fra jem & fix, var nok mere til en saks!

• #4   2. mar 2013 Køb en saks lift istedet som denne her
    (link fjernet)

• #5   2. mar 2013 Tror prisen er den største forskel på dem, Jeg her en Kina model med luft hydraulisk og med fodpumpe.
    Det er meget fin virker ikke ustabil på nogen måde, Kostede 2000 Sprit ny

Løftehøjde: 85 cm.
    Minimumshøjde: 18,5 cm.
    Løftekapacitet: 750 kg.

Det skruestik til fastspænding af hjul.er smidt helt væk
    Aftagelig plade så det giver mere plads til at pille baghjulet af

Magen til det som er på dette billede bare min er grå

profilbillede
  • #6   2. mar 2013 Hej Steffen, hvor kan man få den henne?

• #8   2. mar 2013 Jeg har sådan en http://www.fjero.com/prod01.htm dyr med solid smiley

• #9   2. mar 2013 Carsten H

Ved ikke hvor mange mc er der vil være for lange til den? men alle mine er

• #10   2. mar 2013 Husk lige at spørge om de er godtkendt af arbejdstilsynet. Så bliver der nemlig helt stille i røret... Bare en tanke

• #11   2. mar 2013 Hvad skal jeg kigge efter på en MC-lift?
    Længden på liften: og her er der sådan set 2 længder der kan have interesse. Den totale længde kan have interesse især for personer med lidt plads og hvor den skal gemmes af vejen når den ikke bruges.
    Den anden er den "brugbare" længde på liften. Er der en bøjet opkørselsrampe, kan du derfor ikke rigtig bruge totallængden til noget. Jeg var ikke opmærksom på dette og stod derfor med en lift som kun kunne bruges til én af mine mcere. De andre var for lange. Det findes der så også råd for, men det kræver både materiel, tid og ekstraudgift at lave forlængelse i begge ender.
    Løftehøjde: Tror det mest typiske ligger på 85-90 cm, hvilket er tilstrækkeligt til de fleste.
    Minimumshøjde: Kan have interesse idet det især betyder noget for tunge mc´ere, hvis de skal køres op ad en liftrampe. Des højere minimumshøjden er, des større krav stiller det til muskelmassen hos den der triller dyret op.
    Løftekapacitet: Personligt vil jeg tro at 500 kg dækker langt de flestes behov, men har man plads og kan tumle mere robuste lifte, ville jeg nok vælge en rigelig robust og stor lift. Jeg har desværre begrænset plads og har derfor satset på en lidt mere klejn type. Liftpladen kan stort set ikke blive for stor, da den også kan være rar at have en del værktøj liggende på.
    Saks eller trapeztypen? Jeg blev aldrig venner med trapeztypen som skal bruge ekstra længdeplads (forskel mellem oppe og nede). Jeg er til saksetypen som stort set løfter lodret op.
    Hjul eller ikke hjul? Det her er "dilemmatisk"........ Da jeg har begrænset plads, skal liften gemmes af vejen når den ikke er i brug. Dertil er hjulene praktiske. MEN!!!!!! det kan være bøvlet for ikke at sige nærmest umuligt at få især tunge køretøjer op på en lift med hjul. Jeg har så fundet min egen løsning hvor jeg tøjler liften til nogle særdeles solide jernreoler + bord med laststropper. Så går det fint, men er noget mere bøvlet. Havde jeg plads ville jeg foretrække en lift med plan plade der var forsænket ned i gulvet. 100% den bedste løsning.
    Bredde af plade: Kan være yderst vigtig for mc´ere der udelukkende har sidestøtteben. Her har jeg så OGSÅ måttet lave en tilretning på min plade, da nogle af mc´erne ikke kunne stå på pladen med sidestøttebenet ude.
    kan liftens ben trækkes længere ud for større stabilitet? Dette har jeg selv haft brug for til tunge mc´ere med sidestøtteben
    Centralstøtteanordning/lille mc ”lift” midt på pladen : Er der- eller kan der placeres en centralstøtteanordning/lille mc ”lift” midt på pladen så hjulene kan løftes op fra den primære lifts plade (især interessant ved sidestøtteben): Jeg har det desværre ikke, men har ønsket det længe, da det bl.a. gør afmontering af hjul mulig/lettere (mc´ere på sidestøtteben) og gør fx rensning/smøring af kæde meget let og bekvemt.

• #12   2. mar 2013 Jeg har en Spankilde (easylift), som er lagt ned i gulvet og det er en suveræn lift. Købte den for 10 år siden og mener jeg gav 4000 for den.

• #13   2. mar 2013 Min er ikke sat fast eller noget, mit gulv er ikke jævn, Pladsen er trang men det fungere, min Fjr 1300 står på den den kan også uden problem stå på sidebenet, Min Fj 1200 Havde Kun side ben så der brugte jeg en Mc løfter fra tsvansen det virkede også 100%
    Her står den på centralbenet og den er så rigeligt inde

profilbillede
  • #14   2. mar 2013 Kig i mit fotoalbum,

jeg købte en gammel lift af en her på mcg, og det er blevet super lækkert

• #15   2. mar 2013 Havde oprindelig kun håndpumpe på liften, men blev trær af at stå og hive i håndtaget hele tiden, så har nu en EL-hydraulik på. Super dejlig.

profilbillede
  • #16   2. mar 2013 og i gulvet

profilbillede
  • #17   2. mar 2013 Den her skulle være godkendt af arbejdstilsynet, vi har den på jobbet og er OK
    http://www.ajengros.dk/shop/motorcykel-lift-500-2019p.html
    OBS, at prisen stiger igen om ca 10-12 dage, det er kun lagerbeholdningen der fåes på bud, var hvad jeg fik at vide i torsdags

• #18   2. mar 2013 Øhhhh Arbejdstilsynet godkender intet smiley
    -Men selvf. er det fint med en lift som overholder arbejdsmiljølovgivningen, men tjekker du alt det grej og de metoder folk bruger i hjemmeværkstedet, vil du finde et utal af brud på arbejdsmiljølovgivningen. Alene rengøring med benzin på hjemmeværkstedet vil i mange tilfælde være et brud (bl.a. også ATEX).
    -Så umiddelbart vil jeg mene at det måske er skudt lidt over målet (men som sagt en fin ting hvis man vil betale for det smiley )

• #20   3. mar 2013 tommi : hvad er det for en lift du har lagt i gulvet ??

• #21   3. mar 2013 Spankilde's Easylift. http://www.spangkilde.dk/easylift.html

• #22   3. mar 2013 Jo Snehvide, arbejdstilsynet HAR undersøgt det danske marked for mc lifte. De har været rundt på besøg hos importørene, der var nemlig alt for mange billige og usikre lifte på markedet. Mange af dem der sælges er ikke godkendte, men det vil forhandlerne helst ikke ud med. Har talt med flere af dem om det. Hvis deres lifte var godkendt skulle de sgu nok få fortalt om det, og brugt det i markedsføringen.

De har også været hos mig da vi importere Easyrizer liftene. (blev godkendt med eneste bemærkning, at advarsels skiltet om klemfare for fingere, skulle være på dansk)

Hvis der sker en ulykke, kan det blive svært med forsikringen, og firmaerne kan få svært ved at dække det ind under deres produktansvarsforikring. Kan de ikke det, er det et civilt søgsmål, og det kan være en kostbar omgang.

• #23   3. mar 2013 Vi i øvrigt påpege, at hvis man ønsker sin lift forsænket i gulvet. Så vil jeg helt klart lave det med en søjle, så den kan drejes. Det havde jeg i mit gamle værksted. Det var rigtig fedt når man skulle ud og ind af værkstedet.

Men ellers ser der godt ud Tommi J smiley

• #24   3. mar 2013 Det lyder meget mystisk at du skriver at AT "godkender" noget som helst. Nu er det ganske vist 4 år siden jeg som rådgiver (arbejdsmiljø"advokat" for virksomheder) var ude i det virkelige liv, og her var netop den særdeles udbredte OG forkerte opfattelse, at når AT havde været på besøg, så var virksomheden/alt indhold m.v. "godkendt" - og det er/var så netop IKKE rigtigt. Og det var/er netop én af de store frustyrationskilder hos rigtig mange virksomheder, da de ikke kan forstår at når de har haft besøg mange gange og intet eller kun petitesser er påtalt, så fordi der fx kommer en ny person fra AT, så er der lige pludselig en hel masse galt smiley .........Af selv samme årsag kan du aldrig/normalt ikke få én eneste tilsynsførende til at give råd om hvordan lovgivningen skal forstås/udføres i praksis. -Og det er der jo en grund til (ud over at andre så lever af netop dette smiley )
    Hvis du fastholder din opfattelse må du meget gerne korrekse mig, men jeg vil så også helst have det bakket op af citater/henvisninger til hvor det står i lovgivningen. Jeg venter spændt, men jeg kan ikke forestille mig at dette er ændret siden jeg fratrådte. Men jeg vil da gerne blive lidt mere oplyst hvis det er tilfældet.......

• #25   3. mar 2013 jeg har samme oplevelse som dig ,snehvide ,på flere forskellige arbejdspladser .....

• #26   3. mar 2013 Hej Michael
    Nu ved jeg jo ikke eksakt hvem du er, men jeg haft et relativt kort men rigtig godt forhold til én af AT´s tilsynsførende med samme fornavn som dig og som også kørte MC. Nærmer vi os tilfældigvis? Vi akn evt. gå over til PB

• #27   3. mar 2013 nej ,jeg er ikke ansat ved AT

• #28   4. mar 2013 Ved ikke hvad du ikke forstod i det jeg skrev. Når jeg skriver at AT har været her og godkende liftene (har 2 typer), så der det sgu da ikke noget jeg bare finder på.

Jeg fastholder den opfattelse at de var på mit værksted ....!!! Det kan også godt være jeg bare gik rundt med hovedet oppe i r.... og bare har drømt det.

profilbillede
  • #29   4. mar 2013 Det blev fortaget funktionstest og stabilitetstest uden bemærkninger.

Jeg har selv den højeste kompetancegivende arbejdsmiljøuddannelse og har fungeret som sikkerhedsleder i oliebranchen i en del år. Så jeg kender såmend også godt AT´s og Energistyrelsens arbejde. AT har også været her i anden anledning og givet en glad smily.

Men jeg er udemærket klar over at det ikke er en man kan regne med at få hver gang.

• #30   4. mar 2013 -Og det er lige præcis IKKE en godkendelse. Det er en traditionel vejledning også af nogle kaldet en kontrol/besigtigelsesrapport. Som jeg skrev tidligere gør du samme fejl, som jeg og mange andre rådgivere gang på gang må forsøge at forklare virksomheder (som skrevet ovenfor).
    Jeg skriver på INGEN måde dette for at genere dig, men blot for at illustrere, at du bestemt ikke er ene om din opfattelse. -Men med den arbejdsmiljøuddannelse du har, undrer det mig ret meget. Når vi har haft personer på kursus og før jeg selv blev rådgiver og selv var på kursus, er der altid blevet forklaret om netop forskellen på "godkendelse" og besigtigelse, kontrol og påbud.
    Nu er reglerne for din "maskine" (jf maskindirektivet) relativt enkle, så jeg tror ikke du vil opleve problemer med andre tilsynsførende på dette område, men er det en hel virksomhed kan der sagtens kommme endda adskillige påbud, selvom AT har været på virksomheden blot få måneder forinden. -Men problemerne i den sammenhæng kan jeg skrive en hel rapport om, hvilket dog ligger reeeeet langt fra trådstarten, så skal vi ikke lade den ligge smiley

• #31   4. mar 2013 Jeg har flere dokumenter der underbygger det er en godkendelse og at de lever op til kravene i maskindirektivet, CE godkendelsen osv. Og dokumenter der forklarer hvorfor AT havde fokus på nettop mc lifte og importen af disse.
    Jeg var også udemærket klar over reglerne for oversættelsen, men anså det for en mindre ting de kunne give kommentarer til. Dokumenterne fra fabrikanten af liftene er jo i orden iht EU og CE reglerne, bare på engelsk. Men ja, vi lader det ligge. smiley

Kommentér på:
Mc lift igen igen

Annonce