Ny motor - Startproblemer Ny motor - Startproblemer
Hej MCG
Nu har jeg efterhånden bøvlet et par dage for meget med at få kværnen til at brøle, så jeg mangler nogle gode råd.
Jeg har sat ny motor på GSF'eren, men den vil bare ikke som jeg vil..
Det eneste jeg har udskiftet er motor + starter.. MEN, når man kører på starteren, giver den kun gnist hvis man trykker 2-3 gange hurtigt og derefter holder knappen inde, men så bliver den også ved med at give gnist så længe man holder den inde.. (Og ja, jeg har tjekket tændingsboksen, og der er massere af gnister tilbage).
Det lyder jo umiddelbart som en løs forbindelse, men så er det jo underligt hvorfor den bliver ved med at give gnist når man holder den inde og den ikke mister forbindelsen der..
Batteriet er fuldt opladet, og rimelig nyt, så det burde ikke være problemet..
Desuden suger den ikke benzin ind, men man kan høre at den prutter en smule når den får lidt dieselstart..
Håber der er nogen der har lidt kyndig vejledning.
MVH
Christian
Tilmeldt:
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Kik lige dine stuj igennem måske er der 2 der kan/er byttet
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Emner: 101 Svar: 326
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Er du sikkert på, at der er Gnist NOK!!!!, Den skal jo gå under kompression.
Selv om du tror at du har et OK batteri, er det allerførste du bør prøve nok startkabler koblet til en bil med motoren i gang:-) Mange af de her gamle maskiner skal faktisk snurre temmelig hurtigt rundt - gnisten skabes i nogle tilfælde ved generatorens rotation, og så skal denne altså snurre godt rundt.
At den starter og prutter på æter betyder jo slet ikke at der er gnist. Det kan være en ren komperssionseffekt.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Jeg tror lige jeg kigger mine stelforbindelser igennem igen..
Stuj = stel ?
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 520
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
men mange styreboxe har den egenskab at startmotoren skal op i XX omdrejninger før den første gnist springer= sikkerhed for at motoren ikke slår baglæns - stort problem på feks GSXR og Busaen, det koster en Starterclutch næsten hvergang
har du tjekket at dine tændspoler vender rigtigt og du ikke har bytte om på 1-4 og 2-3 evtl på + ledning til tændspole, det er en typisk fejl , skulle jeg hilse og sige
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
Mvh Motormus
sep 2006
Følger: 11 Følgere: 22 Emner: 101 Svar: 326
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 363
Ja, tændspolerne sidder 100 % som de skal, som den glade amatør jeg er, har jeg nemlig mærket alle ledninger og funktioner af, for ikke at lave lort i det..
Tak for tilbuddet Motormus, men der er måske liiige langt nok fra Århus til Vestsjælland, så det bliver nok her i området i stedet for
nov 2006
Følger: 70 Følgere: 71 MC-er: 3 Emner: 90 Svar: 735
Ny motor - Startproblemer