{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

forgaffel inderben rep trick {{forumTopicSubject}}

Hej venner !

Se dette link hvordan du reper dinne forgaffel inderben på en billig måde:

http://www.salocal.com/sohc/tech/frkng/debur.htm


Dette virker jeg har prøvet denne metode på min suzuki gt 250 og det holder tæt endnu.

brugte plastik pading cemical metal ! spartle-vådslib-spartle vådslib
det er vigtig at det flugter med dia så bliver pakdåse tæt
Obs man skal være meget omhyggelig med vådslib
Dette tager lang tid fordi du skal passe på ikke at slibe for meget af så skal du spartle igen.

håber dette kan spare jeg nogle penge

hilsen Kenneth.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forgaffel inderben rep trick
  • #1   22. feb 2013 det var dog en forfærdelig reparation , er målløs !

  • #3   22. feb 2013 absolut , hvis en GT250er fra 70erne skal have nye ben efter knapt 40år , så bestiller man sgu et par nye forben


  • #4   22. feb 2013 nu er det lidt svært at få nye til sådan en gammel en

    sådan en rep er selvføgelig på eget ansvar ! har bestilt nye ben fra italien men der er 3 til 6 mdr. leveringstid fordi det skal først producere dem når de har et vist antal ordre.
    problemet med gamle cykler er at du ikke bare kan få nyt med et klik på internettet
    Jeg prøvede det for se om det kunne lade sig gøre
    Jeg tror ikke jeg dør hvis pakdåsen bliver utæt igen
    selvføgelig er det fusk ! og nu kan jeg køre 6 mdr indtil jeg får de nye ben fra italien.
    Det er jo bare ridse i hårdcrom man fylder ud.
    hilsen Kenneth.



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #6   22. feb 2013 Man bruger tinfyldning - ikke spartel.

    Men ellers kan jeg heller ikke se noget problem i det...


  • #7   22. feb 2013 De ben kan du da få ved Max MC Import (MC Nøglen) bare fordi det er gammelt er det da ikke altid det skal produseres specielt.
    Der er nogle der spinder guld på at lade folk vente længe før de går på lageret og henter.


  • #8   22. feb 2013 Du kunne også lade vær, med at fylde olie i gafflen. Så bliver den ALDRIG utæt, eller lade vær med at tanke benzin. Så er der slet ikke noget, der går i stykker.

    Fuck en lorteløsning....


  • #10   22. feb 2013 obs ! der to typer gaffel ben til denne model
    en med gevindprop i ende
    En med prop med låsering
    den med låsering laves ikke mere, man kan se det på QEM-nummer
    hvis jeg købte den med gevindprop, skal jeg købe 2 stk gevindpropper
    der findes kun en i england. har søgt nettet tyndt
    så jeg bliver nød til at vente.




  • #11   22. feb 2013 mine ½år gamle ben havde også fået nogle små pletter, så den fik bare noget 1200 sandpapir, så kørte den resten af sidste år uden dryp, så det kan man sagtens gøre.
    Der er selvfølgelig grænser for hvor slemt de er rustet smiley


  • #12   22. feb 2013 Kenneth H: er det så ikke bare købe gaffelbenene også, så er man over det problem ?

  • #13   22. feb 2013 Hvis det virker ude på landet i Thailand eller Indien, gør det nok også her hjemme.

  • #14   23. feb 2013 De propper kunne en nok lave...........

  • #15   23. feb 2013 På med en fræk gaffel fra en nyere model smiley det der spartleri er da helt hen i skoven smiley

  • #16   24. feb 2013 Hej Brian S
    du har måske en god ide
    Måske forgaffel fra en suzuki gs 500 fra 1990 ?
    der sidder en skive i samme side
    så kan jeg måske have det originale hjul på med et beslag til kaliber

    Der skulle gerne være trådfælg foran

    måske en forgaffel fra gsx 250 eller gsx 400 R


  • #17   25. feb 2013 Rigtig mange gafler vil kunne tilpasses. Hvis du finder 1 som har samme dia som den du har, kan du jo benytte dine broer.

    Skivebremsen skal du nok få til at passe ( med lidt trylleri ;-))

    Kig efter en cruiser/ chopper gaffel, hvis det skal være med trådeger og enkeltskive.

    Tjek eBay, der er masser af gafler smiley


  • #18   25. feb 2013 hvorfor ikke bare finde de 2 inderben ?

    med den originale fælg , der skal tilpasses , breden på broerne til andre ben , akseltykkelse , beslag til en kaliber

    hold nu kæft og bestil de 2 rette ben , der må¨stå tonsvis af brugte dele rundt om , der ikke er blevet smidt ud endnu


  • #19   25. feb 2013 Til urbanviking !
    har bestilt 2 nye fra paplo tarrozzi
    Dem fra mc nøglen og andre steder er model 1976 og op
    Min er en 1975 der er forgaffel anderledes(prop med låsering kontra gevindprop)
    der er ikke tonsvis af forgafler tilbage suzuki laver dem ikke mere
    så det er aftermarketdele.
    har søgt i england og tyskland oh holland og der dukker kun model 1976 og op.
    jeg kan jo ikke købe de andre ben når jeg ikke har 2 stk gevindproper.
    de er udsolgt alle steder undtagen england har et stk. tilbage men jeg skal bruge 2 så !!!!

    Grundet det lille rep trick fra usa kan jeg køre indtil de nye forgaffelben kommer med posten.
    Kan ikke forstå at folk er forarget over det trick, vi er jo ikke ude i konstruktive ændringer eller maskinarbejde på forgaffel.
    hilsen Kenneth.


  • #20   25. feb 2013 Det er bare det at det ligner en Jørgen Clevin løsning, hehe..........

  • #21   26. feb 2013 en alm.maskinarbejder kan lave 2 propper

  • #22   5. mar 2013 Hej Kenneth.. Hvordan ser de der låseringe ud til forgaflen øverst oppe? Jeg mangler nemlig sådan et par stykker?

Kommentér på:
forgaffel inderben rep trick

Annonce